Veel grotere heupen in kortere tijd

Ik ben 13, en eerst had ik allemaal broeken waar ik gewoon inpaste, maar sinds kort krijg ik veel van die kleren niet meer over mijn heupen heen, en zijn veel broeken te strak daar, ookal is het wel mijn maat, en als ik een maat groter pak is de rest weer te groot, en hoe kan het dat mijn heupen opeens in een korte tijd zoveel gegroeid zijn? Gaat het weer weg als ik afval ofzo? Kan iemand me aub helpen want ik snap het echt niet

20 jan 2019, Anoniempjee


Reacties

plaats reactie
1

Het kan idd. zijn dat door de puberteit je heupen breder worden: je lichaam ontwikkelt zich naar dat van een volwassen vrouw. Ben je ook aangekomen de afgelopen tijd? En hoe zit het met de hormonen? Heb je last van huidonzuiverheden (acne, eczeem, psoriasis) en/of stemmingswisselingen? Is je menstruatiecyclus normaal? Een verstoring in je energiebalans en/of in je hormonale balans zijn namelijk de twee grootste oorzaken van vetopslag op je benen, billen en heupen. Als je de oorzaak weet, kan je natuurlijk veel gerichter werken aan een oplossing.

Voor nu is een 'broekband oprekker' (google deze term maar eens), misschien een optie. Dit apparaatje kost maar € 20,- ofzo en hiermee kan je de tailleband van je broeken oprekken, waardoor je tot 10 - 12 cm extra ruimte kan creëren en zo je huidige broeken wel dichtkrijgt.

Bij nieuwe broeken kan je een maat groter kopen en deze vervolgens laten vermaken bij een kleermaker. Kost maar € 7,50 tot een tientje ofzo per broek en zorgt ervoor dat te grote broeken, toch mooi zitten. Er bestaan ook merken broeken die speciaal broeken maken voor mensen met een (wat extremere vorm van een) peer-/zandloperfiguur, zoals jij hebt.

20 jan 2019, 13:01, Timo
2

Hoi Anoniempje,

Ik kan me voorstellen dat je er aan moet wennen dat je lijf veranderd. Zoals Timo ook al aangeeft, komt dit door de pubertijd. Je bent geen klein meisje meer, maar je ontwikkeld je tot een vrouw.

Helaas kun je niet bepalen hoe je lijf zich ontwikkeld. De een krijgt nu eenmaal bredere heupen dan de ander. Dit ligt in je DNA besloten en kun je niet veranderen. Ik raad je dan ook met klem af om te gaan afvallen om smallere heupen te krijgen. Je kunt je beter richten op het accepteren van je lijf hoe het zich ontwikkeld.

Wat je het beste kunt doen is kijken naar je familie en hoe hun lijven gevormd zijn. Dat geeft je een goede indicatie hoe jouw lijf zich verder zal ontwikkelen. Focus je op je gezondheid en het goed zorgen voor jezelf, in plaats van het nastreven van een (voor jou) onhaalbare lichaamsvorm. Elk lichaam is anders en elk lichaam is op zijn eigen manier prachtig. Dus ook de jouwe.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

20 jan 2019, 20:01, Amyxx
3

Je word ouder ;)

29 jan 2019, 11:01, vica

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.