Veel bloed eerste menstruatie😕

Hoi ik ben een meisje van 12 jaar, bijna 13 en ik ben echt aan t flippen! Toen ik vanochtend in m’n onderbroek keek, zag ik allemaal bloed! Dus ik dacht dat ik voor het eerst ongesteld was, dus ik doe een schone onderbroek aan en klaar is Kees, nou ja dat dacht ik maar na 5 minuten weer een hele klodder bloed, dus ik een maandverband ik pakken en in m’n onderbroek gooien, nou ik was ff een uurtje weg en toen ik terug kwam keek ik dus weer en jemig!! Zo veel bloed heb ik nog nooit gezien!!!! Hele dikke klodders maar ook waterig bloed erin, ik dacht dat je bij je 1e menstruatie maar een klein beetje bloed had dus ik werd erg bang, ik liep naar de badkamer en deed m’n onderbroek uit... ik pakte een spiegeltje erbij en zag dat het echt niet normaal was, ik ging effe op de grond zitten en het bloed bleef er maar uit lopen en meer en meer en meer, dus ik pak een tampon van m’n moeder die dus duidelijk veel te groot is en ik duw hem er gwn in... en hier zit ik dan dit te typen terwijl ik nu bang ben dat ik dat ding er niet uit krijg straks😞 sorry voor dit Gore en lange verhaal maar ik heb eventjes hulp nodig, is dit normaal of is dit ernstig😔 xxx me

10 aug 2020, Xxx me


Reacties

plaats reactie
1

Dit kan wel normaal zijn hoor. De eerste keer kan of een heel klein beetje zijn of bijvoorbeeld een mok vol met bloed dus dat is normaal hoor. Ik zou eerst heel dik maandverband dragen, en dan als je comfortabel bent met tampons kan je bijvoorbeeld een tampon en maandverband. Dit kan je bijvoorbeeld smacht doen of als je naar school gaat. Later als het nog steeds heel heftig is, kan je misschien overstappen maar een menstruatiecup. Dat vangt veel meer bloed op en is veeeeel beter voor het milieu. Ik hoop dat dit je een beetje helpt.
Groetjesss

11 aug 2020, 07:08, Anoniempjevan12
2

!!! Geen tampons dragen een tip dat maakt je gat stuk wacht tot dat je 16/17 bent nu nog niet doe wat je zelf wil maar dit is een tip maar er hoort zoveel bloed uit te komen bij de tampon zit een draadje trek daar aan en hij is dr uit

15 aug 2020, 00:08, .

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.