uitleg voor meidenn

hay ff een uitleg over ons lichaam: Ongesteld zijn; ongeveer 2 jaar van te voren verschijnt er witte afscheiding in je broek. Bij sommige wordt je dan binnen een week ongesteld, anderen doen er wat langer over. Als je echt ongesteld wordt is je afscheiding bruin. Dan duurt het misschien een week/dag/maand voordat je echt ongesteld wordt. Voor dat bruine spul kun je ook meer witte afscheiding dan normaal krijgen. Als je last hebt kun je inlegkruisjes dragen. Als je echt ongesteld bent is het rood of een andere variant van de kleur rood. Je kunt dan tampons of maandverband gebruiken. Voor meer vragen moet je gwn stellen en deel 2&3 over borsten en de puberteit komen eraan! Hopelijk heb je er hier wat aan Oh ja, en als je ongesteld bent, pas op voor de buikpijn, hoofdpijn, druk, rugpijn, diaree, en chagerijnigheid. Maar kop omhoog meiden! Je bent een vrouw!

7 mrt 2022, Q&A


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb dat witte al voor 2 en een half jaar, heb moods swings voor 2 en een half jaar, haar voor 3 jaar en borsten ook voor 3 jaar. Laatste tijd heb ik ook vaker buikpijn, maar nog niet ongesteld? Komt het er binnenkort aan of gaat het nog een tijdje duren? Mijn zussen en moeder hadden het vlg rond de 14/15 jaar en ik ben nu 13

9 mrt 2022, 19:03, Meisje13
2

hay @Meisje13! Jepp voor jou is het heel dichtbij. Ik zou letten op wanneer je iets meer afscheiding dan normaal krijgt. Je menstruatie heeft een cyclus en die begint al voor dat je voor het eerst ongesteld wordt. De 3e fase (voor je eerste menstruatie) is je baarmoeder zich aan het voorbereiden. Je baarmoeder wil goed schoon zijn voor het moment dat het eitje misschien bevrucht zou kunnen worden. Dus krijg je meer afscheiding. Maar een echte datum kan ik nog niet zetten omdat er maar een deel erfelijk wordt bepaald. Succes!!

9 mrt 2022, 20:03, Q&A

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer