uitleg ongesteld

hi ik lees al die vragen over ongesteld en ik dacht ik leg het gewoon is helemaal uit. ongesteldheid is maandelijks en het is niet altijd regelmatig zeker in het begin niet het kan zijn dat je is een x 3 maanden overslaat schrik daar dus niet van (bij andere klachten ga even naar de huisarts) en het kan zijn dat je het bijv ineens 2 weken bent maak je daar dus geen zorgen om.
Hoe weet ik dat ik ongesteld wordt/ ben? Als je voor de eerste x ongesteld bent kan het zijn dat het gelijk bloed is, stress dan niet ga dan naar een vriendin of je moeder of iemand die in de buurt is en schaam je niet want het gebeurt iedereen ooit. Als het niet gelijk bloed is maar iets anders kan het zijn dat het bruine vlekjes zijn dat kan een paar dagen duren maar als dat het alleen maar is check dan na of het geen poep is of iets anders. Na die vlekjes komt er meestal wel echt bloed dus draag voor de zekerheid dan een maandverbandje zodra dit niet is en het stop neem dan een maandverbandje mee of doe m toch voor de zekerheid in. Je zal vanzelf merken wanneer je het weer wordt.
Afscheiding. Veel meiden denken dat als ze afscheiding krijgen ze gelijk ongesteld wordt maar dit kan nog een jaar of twee duren maar het kan natuurlijk ook sneller. Ga er dus niet vanuit dat je het gelijk wordt. Als je afscheiding veel is draag dan een inlegkruisje dan kan nooit kwaad maar let op dat je die niet altijd draagt want dat kan slecht zijn voor je vagina.
Verwisselen en wat moet ik gebruiken? Als je het net bent is het altijd handig om een maanverbandje te dragen en nog geen tampon een maandverbandje doe je gewoon in je onderbroek en verwissel je om de paar uur let op verwissel het wel en laat het geen hele dag erin zitten wat dat kan zorgen voor infecties. Als je al vaker ongesteld bent en je wil liever een tampon gebruiken (dit hoeft natuurlijk niet) dan kan je die in brengen met of je vinger of een omhulsing (die kan je ook kopen) bij een omhulsing hoef je je vinger er niet in te doen maar let op daar zijn geen mini's van (meestal) en van gewone tampons wel dus het is wat jij fijner vind (voor mij kon ik de eerste x alleen mini's in) als het niet lukt stress niet. Je moet heel rustig ademen en bij mij hielp liggen het beste met een spiegeltje. Maandverband gooi je weg door het plastic van het nieuwe maandverbandje om de oude te doen en zo in de prullenbak te gooien (dit is hygiënischer). een tampon gooi je weg door er wc papier om te wikkelen (spoel geen van beide door!). Schaam je er vooral niet voor en zorg dat je het altijd bij je hebt. succes en ik hoop dat jullie er nu meer van snappen stel nog vragen hieronder als je dat wil x

17 sep 2019, guusje

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.