Toch te zwaar?

Hoi iemand die dit leest
Ik heb dus met gewogen , ik ben 70 kilo, 13 jaar, ben 177
Nu zegt de b,i meter dus dat ik te zwaar ben, maar ik ben helemaal niet dat dik. Ik heb wel wat vet ofc. Maar heb gelezen dat dat gezond is , ik sport ook regelmatig en ik voel me gw fit en gezond
Moet ik er alsnog wat aan doen?

1 feb 2021, Idk


Reacties

plaats reactie
1

Nee. Nu niks aan doen. BMI is maar een gemiddelde dat zeker als je in de groei bent niet volledig zuiver is. Houd het natuurlijk wel in de gaten. Als je plotseling veel meer aankomt dan je groeit dan wordt het anders, maar anders gewoon zo laten.

1 feb 2021, 15:02, B
2

Je hebt waarschijnlijk bij een BMI-meter voor volwassenen gekeken, want als je jouw waardes invult en berekent aan de hand van de kindernormen, heb je nog net een prima gezond gewicht.

Persoonlijk zou ik wel proberen om iets lager in je vetpercentage te komen: een hoger vetpercentage kan je uitstraling kosten, wat je zelfvertrouwen ondermijnt en zo je levensgeluk negatief kan beïnvloeden. Als je met je huidige gewicht een bikini aandoet, kan dit negatieve en/of afwijzende reacties oproepen. Hier moet ik wel bij zeggen dat de waarden die wij met z'n allen accepteren en als normaal beschouwen (de referentiewaarden) in de Randstad duidelijk hoger zijn dan in de rest van het land. Zeker in de omgeving van Amsterdam zijn de referentiewaarden de hoogste van Nederland. Ik denk binnen deze hogere referentiewaarden, wat dus niet de norm is als je buiten de Randstad woont.

1 feb 2021, 19:02, Timo
3

@timo
Bedacht voor je reactie, haha. Maar het boeit me vrij weinig wat andere van me vinden en ik heb geleerd om van me lichaam te houden. Ik vroeg het me meer af om me gezondheod, maar wel bedankt voor je reactie
( oh, k ben ook niet echt dik ofzo, heb geen grote vetrollen , niet dat daar iets mis met is tho)

2 feb 2021, 00:02, Idk

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.