Tips voor perfect gewicht

ik heb tips nodig voorde perfecte gewicht. Timo gaf me ookal tips maar heb er meer nodig!

Jongen
12 jaar [ over 1 maand 13]
ongeveer 1m 56
55 kg

6 aug 2018, Jens


Reacties

plaats reactie
1

Hey Jens,

Goed je weer terug te zien! Zo'n nieuw topic praat even makkelijker dan te blijven doorreplyen in een verzameltopic ;).

Even een korte samenvatting van mijn reacties aan jou tot nu toe:
- Focus op gewichtsbehoud en niet op afvallen. Bij een langer lichaam hoort immers ook een hoger gewicht en dus is het heel suf (en heel moeilijk!) om nu te gaan afvallen en dan over een paar jaar die kilo's er weer bij te krijgen.
- Verander je ontbijt: zorg dat er altijd iets van groente in zit. Dit stimuleert je groei en zorgt voor een goede en gezonde dagstart!
- Let bij bewegen erop dat je niet alleen maar cardio doet (lopen, rennen, fietsen, roeien, steppen, etc.), maar juist ook spieroefeningen. Spieroefeningen zorgen voor een strakker lichaam: spieren nemen veel minder ruimte in dan vet én getrainde spieren zorgen ervoor dat je vetverbranding naar een hoger level wordt getild in de toekomst.

Dan nu ook nog wat nieuwe info ;). Jongens hebben vaak moeite om te zeggen dat ze aan het afvallen of opletten zijn, bijvoorbeeld wanneer ze extra's proberen te weigeren. Het is echter juist heel sterk als je dit durft aan te geven. Vol overtuiging een zin als: "Nee, dank je. Ik wil wat strakker worden", of "Nee, dank je. ik wil wat vet kwijt", kunnen je juist heel veel goodwill opleveren, zeker bij meisjes. Als je bij dit soort zinnen toch niet prettig voelt, zijn er trucs om op een andere manier extra's te weigeren. Vaak worden er dan smoesjes gebruikt: "Ik heb net mijn tanden gepoetst", of "ik vind die koeken niet zo lekker", etc. Dit kan werken, maar heeft niet mijn voorkeur. ***
De beste manier om extra's te weigeren, wanneer je dit niet rechtstreeks durft te zeggen, vind ik daarom om het accent meer naar sport/fitness te verleggen. Bijvoorbeeld: "Nee, dank je, Ik ben aan het droogtrainen", of "Nee, ik wil wat droger worden", etc. Termen als 'droogtrainen', 'droger worden' en 'bezig met spieropbouw', hebben een veel positievere bijklank dan het woord afvallen, waardoor ze ook veel gemakkelijker als weigerreden door je omgeving worden geaccepteerd. Al blijf ik zeggen: vol overtuiging gewoon eerlijk zijn, werkt het beste als je dit durft.

*** dit bericht is aangepast door de moderator ***

6 aug 2018, 21:08, Timo
2

Oke zal ik zeker doen. Heb daarstraks 1 uurtje ongeveer gezwommen en heb gezond gegeten! ( bloemkool, asperge etc, wat ik al deed maar nu probeer ik toch weer gezonder). Ik hoop echt dat dit zal werken en ik zeg gwn altijd eerlijk dat ik wil afvallen ofzo, is gewoon doodnormaal.

Hopelijk kan je me ooit nog eens helpen😄.
Jens

6 aug 2018, 21:08, Jens
3

Zeg maar als je meer tips wilt.
Tip 1 Eet of drink niet terwijl je televisie kijkt of als je luistert naar leuke muziek. Als je eet moet je je door niets laten afleiden.
Tip 2 Vermijd slapen na het eten. Probeer in elk geval te bewegen, in/buiten je huis. Wandel eens een blokje om in plaats van in de ligstoel te kruipen of languit televisie te kijken. Houd een logboekje bij van al je sportieve activiteiten, zelfs als het slechts gaat om een blokje om. Je gaat toch meer aan een simpel oefeningetje wennen en dat is de bedoeling. Zet niks in het logboekje als je niets hebt gedaan die dag.
Tip 3 Eten met Chinese stokjes kan je ook tot afvallen brengen als je alle voedsel met stokjes tot je neemt, denk eens aan de pinda’s die je zult laten staan bijvoorbeeld.
Tip 4 Vermijd kant en klare handzame zaken als pinda’s, chips, blokjes kaas en andere partysnacks. Van deze kleine verleiders eet je al snel veel meer dan je eigenlijk van plan was.
Tip 5 Ga vrij laat naar een feestje en vertrek wat eerder. Dit heeft tot gevolg vaak dat je niet aan de verleiding hoeft bloot te staan. Ga in ieder geval ver van de hapjestafel zitten. En je drankje is natuurlijk een vruchtensapje of een watertje. Bedenk dat Spa-groen, 10% suiker bevat.
Tip 6 Eet als je eens snoepen wilt bijvoorbeeld fruit (in kleine partjes),noten en groente Je moet elk stukje goed kauwen en proeven. Sta stil bij wat je echt eet.
Tip 7 Ga, als je op het punt staat echt de hele koelkast te plunderen, een blokje om, verlaat in ieder geval de keuken als kan. Doe iets om je gedachten te verzetten. En als niets je vreetbui kan remmen, probeer dan een half uur te wachten voor je werkelijk begint. Zijn de dertig minuten voorbij probeer er dan zestig van te maken!
Tip 8 Je kunt natuurlijk ook een klein flesje met schroefdop kopen om een eigen dressing mee te kunnen nemen in tas of broekzak.

6 aug 2018, 21:08, juliatje.
4

Hallo

Normaal eet ik elke dag wel 5 boterhammen, 3 chocolaatjes etc maar de laatste 2 dagen GEEN SNOEP, 2 boterhammen 1 yoghourtje en avondeten wat gezond was.
Met sporten doe ik zwemmen, en in plaatse van blokje om rennen, zwem ik gewoon. Ik heb nooit zin om de hele koelkast op te eten maar soms eet ik als ik me verveel maar daar let ik nu ook op.

Bedankt en misschien spreken we elkaar later
-Jens

6 aug 2018, 21:08, Jens
5

Verder moet je jezelf ook niet alle extra's ontzeggen (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, alles uit de frituur [ook vis of groente!!], frisdrank, fruitsap uit pak, yoghurtdrankjes, etc. etc.). Extra's hebben namelijk ook een belangrijke sociale functie: het is het smeermiddel om een speciaal moment met anderen te delen. Als er iets gevierd wordt, is er sociale interactie (contact met anderen) en daar hoort een extraatje bij. Maar, hou die extra's wel speciaal. Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen echt van te genieten, niet om ze heel vaak/dagelijks 'uit gewoonte' weg te eten. Áls je dan een extraatje eet, doe dit dan ook zonder schuldgevoel.

Tot besluit het belangrijkste bij afvallen/op gewicht blijven is je mindset veranderen. Niet van: "oh ik mag dit en dat niet meer eten", maar van "wat kan ik trots op mijzelf zijn dat het mij lukt om die verslavende ongezonde dikmakende troep, die heel veel anderen wel nodig hebben, te laten staan en/of te weigeren. Ik kan zonder. Ik ben er niet afhankelijk van. Ik kan gelukkig zijn, zonder continu extra's nodig te hebben." Ander voorbeeld: niet van "oh nou moet ik weer een trap lopen", nee zie dit bijvoorbeeld als: "wat fijn dat er weer een trap op mijn pad komt. Deze helpt mij mijn extra beweging mee te pakken, zodat ik mijn doelen weet te behalen en zo een betere versie van mijzelf kan worden." Positieve mindset en deze vervolgens ook lang volhouden, is heel belangrijk bij het afvallen en het slagen hiervan.
Succes!!

P.S. post je hier nog eens over een jaartje hoe je het nu vergaat? Of eerder, als je merkt dat het je niet lukt.

6 aug 2018, 21:08, Timo
6

Hallo.

Ik zal het doen en gelukkig eet ik nog wel groenten hoor 😃.

Ik zal over een jaar of eerder posten dat het lukt/ niet lukt.
TOT DAN!!
( P.S bedankt dat je de tijd nam om me te helpen)

6 aug 2018, 21:08, Jens
7

Hallo ik weet dat deze berichtje irritant kan zijn meneer timo maar als je me wilt contacteren kan dat, ik hoop dat je met deze site dus ook privé berichten met elkaar kan sturen want anders is het tegen de spelregels. Het hoeft niet maar je bent mijn vriend nu 😃.

Ik begrijp dat dit irriterend is.
-Jens

6 aug 2018, 22:08, Jens
8

Sorry deze is de laatste bericht ik ga nu slapen slaapwel

6 aug 2018, 22:08, Jens
9

Nee, privéberichten kan helaas niet via deze site :(.

Fijn om te horen dat je wat aan mijn info hebt, al heeft een overijverige moderator er alweer in zitten schrappen :(.

Ik hoor later van je terug hoe het je vergaat, juist ook als het niet blijkt te lukken. Indien dit het geval is, hier niet voor schamen. Op dit forum nemen we je serieus en kunnen we je altijd weer (verder) helpen.

Succes!!

6 aug 2018, 22:08, Timo
10

Succes

7 aug 2018, 07:08, juliatje.
11

Hoi Jens,

Ik zie dat je al heel veel goede tips en adviezen hebt gekregen van andere forumleden met heel veel kennis en ervaring! Fijn dat jullie elkaar zo goed helpen.

Goed om te lezen dat je zo bezig bent met je gezondheid. Wat ik je nog wel mee wil geven, is dat je je niet al te veel blind moet staren op een bepaald gewicht. Gewicht zegt immers niet alles. Stel dat je heel erg gespierd bent, dan heb je automatisch een hoger gewicht dan iemand van dezelfde lengte met minder spiermassa. Daarom wil ik graag tegen je zeggen dat je je ook vooral moet focussen op hoe je je voelt. Je zit op het juiste gewicht als je je goed, sterk, fit en energiek voelt en je ook een goed en stabiel humeur hebt. Een te laag gewicht gaat niet alleen ten koste van je kracht en energie, maar ook je emotionele stabiliteit kan daar erg onder lijden. Als je je bijvoorbeeld vaak moe, futloos, chagrijnig of somber voelt, kan dat komen door te weinig voeding en ondergewicht.

Ennieweej, ik hoop dat je mijn bemoeienissen niet erg vindt, want het is bedoeld om problemen te voorkomen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch? :)

7 aug 2018, 07:08, Amyxx
12

Hallo amyxx
Mijn ouders zeggen soms dat mijn botten zwaar zijn kan dat?

En nog even een laatste dingetje voor Timo:
Echt super bedankt man 😃. Ik zal soms eens replyen met mijn gewicht, of wil je dat liever niet

7 aug 2018, 10:08, Jens
13

Jens@ Een mensen bot heeft in principe echt altijd dezelfde samenstelling en het gewicht is daarmee dus ook gelijk voor iedereen. Er kan wel een heel klein verschil zitten in botdichtheid, maar dit is nooit meer dan een maximum van 2 kilogram verschil per persoon. Dus niet echt zwaar en ook geen erg verschil kan je het noemen. Het enige dat wel een groot verschil kan maken, is iemands lengte. Iemand van 151 cm heeft logisch gezien nou eenmaal een kleinere hoeveelheid botten dan iemand van 201 cm lengte.
Hier heb je nog wat afval tips
Tip 1 Neem een koude douch
Tip 2 Laat het weten aan vrienden en familie dat je aan het afvallen bent.
Tip 3 Ben je erg enthousiast geworden en wil je lekker die paar kilo verbranden de komende tijd? Verspreid dan je enthousiasme en sleep je gezinsleden, vrienden en ook familie mee in je poging om gezonder te leven
Tip 4 Er is een goede reden waarom je weinig fastfood restaurants zult zien in de kleur blauw. De kleur blauw zorgt ervoor dat je minder trek heeft.(rare tip )Dus serveer eten op blauwe borden, draag blauwe kleding tijdens het eten en bedek de eettafel met een leuk blauw kleed. Vermijd kleuren zoals rood en oranje, want die zorgen voor meer trek in eten.
Tip 5 Erg hete sauzen bieden veel smaak zonder vet en weinig calorieën meestal en zorgen er ook voor dat je lichaam tijdelijks meer calorieën kan verbranden. Kies hete sauzen in plaats van simpele suikerrijke sauzen.
Tip 6 Studies tonen aan dat wanneer je s ‘ochtends meer calorieën eet, dan zult je s ‘avonds minder eten vaak. Daarnaast is er meer kans en tijd om die calorieën van de ochtend te verbranden doordat je nog een hele dag voor je hebt
Tip 7 Je kunt in plaats van een pakje perensap beter kiezen voor een peer, sinaasappel of bijvoorbeeld een stukje watermeloen. Een stuk fruit bevat ongeveer evenveel calorieën als zo’n pakje drinken, maar je hebt langer een vol gevoel waardoor je echt minder zult eten tijdens de rest van de dag.
Tip 8 Neem de trap in plaats van de lift.
Tip 9 Doe boodschappen met een lijstje en voorkom dat je met onnodige snacks thuiskomt.
Tip 10 Doe geen boodschappen als je trek hebt: met een lege maag is de kans grooter dat je te veel snacks koopt.
Tip 11 Schrijf eens op waarom je af wilt vallen en welke voordelen slank zijn heeft voor jou. Hang het lijstje op de koelkast of boven het bed voor een eventueel zwak moment kan je naar dat lijstje kijken.
Tip 12 Drink minstens 1,5 liter water (thee kan ook) per dag.
Succes

7 aug 2018, 11:08, juliatje.
14

Hallo Juliatje
Zelf ga ik nooit met de lift want ben daar bang voor.
Ik heb het willen zeggen aan mijn ouders maar ze willen niet dat ik af val omdat het zogezegd puberen is.
Mijn reden om af te vallen is niet voor mijn conditie ofzo want die is perfect maar ik doe het voor een meisje die ik erg graag zie
Fruit eet ik nu ook vaker. De eerste keer toen ik stuurde woog ik ongeveer 55.2 en heb deze ochtend gewogen en ik woog 55.9😃.

Bedankt voor jou tips.
-Jens

7 aug 2018, 11:08, Jens
15

Ik bedoel 54.9

7 aug 2018, 11:08, Jens
16

Zware botten is echt geklets. Dit smoesje gebruiken mensen vaak om de verantwoordelijkheid buiten henzelf te leggen.

Lekker met jezelf en je gezondheid aan de slag gaan de komende tijd en je gewicht dus gelijkhouden het komende jaar. Het geeft je echt een berg voldoening als je dit lukt en dus slanker bent geworden over een jaar doordat je bent gegroeid. Om dit effect nog te versterken kan je vragen of je ouders een (goedkope) broek willen kopen die je nu absoluut niet dichtkrijgt, zorg ook dat deze wat te lang is (misschien heb je zo'n broek al wel in de kast liggen ;)). Maak foto's van jezelf in die broek die je niet dichtkrijgt en leg hem weg. Pak hem er volgend jaar terug bij en als je die broek dan wel dichtkrijgt, misschien zelfs wel dat die broek dan van je kont afzakt ;), geeft dit je een giga berg voldoening. Zo creëer je je eigen mega trofee! Jij hebt immers dan laten zien dat je goed voor jezelf hebt gezorgd. Dat jij die stoere dude bent die het wél lukt, in tegenstelling tot vele anderen. Dat jij diegene bent die zijn lichaam en gezondheid serieus neemt en zo de betere versie van jezelf is geworden!! Dan kan je zo ontzettend trots zijn op jezelf. Geloof me, als je dit over een jaar aan jezelf (en aan anderen) kan laten zien, geeft dit je echt een megakick! Als je dit lukt, hoor ik dat graag terug :).

Hier nog tips om je motivatie hoog te houden:
- Stel jezelf een beloning in het vooruitzicht: als ik volgend jaar november (iets meer dan een jaar) gezond nog steeds op 56 kg zit, geef ik een supervet kart- of lasergamefeest met al mijn vrienden (of iets heel anders natuurlijk ;)).
- Betrek je vrienden, vriendin (?), broer/zus en als het kan ook je ouders in je afslankplannen: hoe meer mensen het weten, hoe meer mensen je kunnen supporten. En hoe meer mensen ook op je gewicht letten en je dus zullen complimenteren als je idd. gezond slanker bent geworden, maar ook plagerig zullen bekritiseren als je dat niet lukt: hoe meer sociale druk, hoe minder je wil falen. Ook dit zorgt voor motivatie.

Voel je een eetdrang opkomen, neem dan een warm/lauwwarm glas water met een beetje kaneelpoeder erin. Het warme/lauwwarme water verminderd je eetlust en de kaneel brengt je bloedsuikerspiegel weer in balans, waardoor de trek in zoetigheid weggaat.

Mocht het nou niet lukken, voel je dan geen loser. Dit kost je je eigenwaarde en leidt vaak tot emo-eten en hier word je juist dik van. Ook wanneer het niet mocht lukken lukken, zien ik graag je bericht(en) terug ;).

En Jens, je mag uiteraard altijd reageren op dit forum, als je dat wil ;).
Good luck!!

7 aug 2018, 11:08, Timo
17

Hallo meneer timo
Zoals ik al zei ben ik ongeveer al 300 gram afgevallen en doe ik dit vooral voor een meisje die ik graag zie maar ook omdat ik het zelf wil. Mijn gewicht nu is 54,9. Liever doe ik dit toch alleen want mijn familie wilt niet dat ik afval omdat zoals ik al zei dit zogezegd puberen is.
En van die broek, kan het ook met een t-shirt want die heb ik in overvloed.

-Jens

7 aug 2018, 12:08, Jens
18

Tuurlijk, creëer je eigen trofeeën ;). Dit maakt je doelen zichtbaar waardoor je extra gemotiveerd bent om deze te halen en hierdoor haal je uit het behalen van deze doelen ook echt voldoening (een kick).

Verliefdheid is een hele mooie motivatie om aan je lichaam te werken. Dit is namelijk een hele goede motivatie van jezelf. Van binnenuit, dat je het echt zélf graag wil (intrinsieke motivatie het dat).

Let alleen wel op dat je het gezond blijft doen: blijf voldoende eten, sla geen maaltijden over en ga jezelf niet uithongeren. Als je je hongerig voelt, moet je gewoon wat eten en niet denken dat je door je eten uit te stellen kan afvallen. Het tegendeel is namelijk het geval: van te weinig gezond eten kom je juist aan. Uiteraard maakt het wel heel veel uit wat je eet. Als je je hongerig/vermoeid voelt eet dan geen koolhydraten (brood, koek, snoep, cake, taart, ijs, muesli, cruesli, fruit, etc.) maar juist eiwitten en goede vetten. Eiwitten en vetten geven je vulling waardoor het hongerige gevoel weggaat en ook lang wegblijft (verzadiging heet dat).

Verder moet je jezelf niet alles ontzeggen. Een taartje bij een verjaardag of feestdag of een ijsje samen met je vrienden na een hele dag samen op pad te zijn geweest, of wanneer jullie naar bijv. de bioscoop zijn geweest, hoort er gewoon bij. Voel je vooral niet schuldig als je dit eet. Zoals ik al zei: extra's hebben een belangrijke sociale functie en daarmee is het zeer te rechtvaardigen (ook voor jezelf ;)) dat je deze op bepaalde momenten eet. Niet te veel, maar wees er ook niet super panisch over. En jezelf álle extraatjes ontzeggen, hou je ook nooit vol. Dit dus vooral ook niet willen! Dit leidt tot teleurstelling, wat zich vaak weer uit in emo-eten (en dus dikker worden). Jezelf af en toe op speciale momenten samen met anderen een extraatje gunnen, voorkomt dus emo-eten in de toekomst ;).

Ik weet niet of je je vriendin in het slanker worden wil betrekken? Indien dit het geval is, kan je haar jouw buik- en tailleomvang laten meten. Deze waarden ergens opschrijven en over een maand of 6 weken weer opnieuw. Zo creëer je nog een sterkere drive en motivatie voor jezelf: tegenover haar wil je natuurlijk wel resultaat kunnen laten zien. Het voelt als falen, als je dit niet aan haar kan laten zien. En dit zorgt dan weer voor een nog sterkere intrinsieke motivatie ;).
Good luck!!

7 aug 2018, 12:08, Timo
19

Hey Jens,

Wat betreft jouw vraag of botten zwaar kunnen zijn: nee, dat is een fabeltje. Hoe langer je bent, hoe meer botmassa je hebt, en hoe meer dat weegt in zijn totaliteit, maar zware botten bestaan niet.

Ik schrik wel een beetje van je obsessie met afvallen, helemaal omdat je afvalt voor een ander. Dit is nooit een goede insteek en gaat ten koste van je eigenwaarde, zelfvertrouwen en gezondheid.
Je gewicht is geen zuivere graadmeter van je gezondheid. Het gaat om de samenstelling van je lichaam. Twee individuen kunnen bijvoorbeeld even zwaar zijn, maar als dat bij de een vooral door vetmassa komt en de ander juist veel spiermassa heeft, dan zegt dat gewicht natuurlijk helemaal niets over de gezondheid.

Wat maakt dat je je zo ontzettend focust op een lager gewicht? En waarom zou je willen dat iemand jou alleen ziet staan om je figuur? Is dat een goede basis voor een liefdevolle en gelijkwaardige relatie?

Kortom, ik maak me zorgen om jou, jouw obsessie met je gewicht en het willen afvallen en de redenen waarom je dat wil. Ik maak me zorgen dat je er wellicht in doorslaat, omdat het in deze gevallen vaak zo is dat het nooit genoeg is en je steeds verder gaat met afvallen. Ik zie liever dat je je concentreert op een gezond lichaam en geest en het gewicht dat daarbij past. Hoe kijk jij daar tegenaan?

7 aug 2018, 13:08, Amyxx
20

Hallo amyxx n, ik doe het gewoon voor haar en omdat ik het ook zelf wil.. Ik vind me zelf gewoon te dik. Afvallen wil ik liever nog tot ik 54 kg ben en dan zoals timo 1 tot anderhalf jaar hetzelfde (weeg nu 54,9). Geen zorgen zijn dus nodig mevrouw/meneer. Ik blijf gewoon gezond eten enzo en extreem afvallen zoals mijn moeder doe ik niet.

Voor meneer Timo: ik blijf gezond eten en snoep of koek doe ik alleen als ik iets goed heb gedaan of speciale momenten. Brood blijf ik eten bij ontbijten, maar ik doe een banaantje erbij in plaats van kinderchocola. Helaas hebben we nu geen banaan en daarom eet ik alleen brood met wat erop. Mn ouders gaan fruit kopen.

Voor jullie allebei: ik ga niet super dun mager omega worden of super dik patattenzak. Ik ga van allebei jullie advies worden en voor haar( de meisje) afvallen is al l minder, want zoals ik zei vind ik mezelf te dik. Geen zorgen want ik wil nog 900 gram afvallen en dan 1 tot anderhalfjaae dezelfde gewicht of ongeveer dezelfde gewicht.

7 aug 2018, 14:08, Jens
21

Mooi dat je zo goed bezig bent.

7 aug 2018, 14:08, juliatje.
22

Hallo mevrouw Juliatje

Dankjewel 😃

-Jens

7 aug 2018, 15:08, Jens
23

Goede reactie Jens! Ik kan Amyxx vaak volgen, maar vond deze reactie ook wat overdreven. Bedenk wel dat je het als positief dient te beoordelen. Ze steekt immers tijd in je en neemt je (net zoals ik) serieus. Iets dat door ouders vaak helaas niet gebeurt als hun kinderen aangeven dat ze willen afvallen en/of niet tevreden zijn over hun lichaam. Opmerkingen als: "Het komt door het puberen", is hier een treffend voorbeeld van ;).

Je ontbijt kan nog gezonder. Groente op brood is echt nog een stap beter dan een banaan (dit is namelijk heel suikerrijk fruit) en denk er ook eens over om zonder brood te ontbijten. Een groene smoothie, een groenteommelet (boerenommelet) of groene salade kan heel lekker zijn en is een nog duidelijk betere dagopening dan een boterham met banaan.

Probeer jezelf niet continu te belonen met extra's wanneer je iets goed hebt gedaan, dit werkt emo-eten in de hand. Tuurlijk, als je een belangrijke toets hebt gehaald of je hebt een goed rapport of je bent over naar het volgende schooljaar, mag je dat zeker vieren met anderen en daar hoort ook zeker een extraatje bij. Maar, hou het wel bijzonder. Het eten van extra's is bijzonder dus niet te vaak en altijd samen met anderen ;).

Tot besluit een stukje herhaling van een van mijn bovenstaande berichten: afvallen is vooral je denkwijze en je mindset veranderen. Niet van: "oh ik mag dit en dat niet meer eten", maar van "wat kan ik trots op mijzelf zijn dat het mij lukt om die verslavende ongezonde dikmakende troep, die heel veel anderen wel nodig hebben, te laten staan en/of te weigeren. Ik kan zonder. Ik ben er niet afhankelijk van. Ik kan gelukkig zijn, zonder continu extra's nodig te hebben." Ander voorbeeld: niet van "oh nou moet ik weer een trap lopen", nee zie dit bijvoorbeeld als: "wat fijn dat er weer een trap op mijn pad komt. Deze helpt mij mijn extra beweging mee te pakken, zodat ik mijn doelen weet te behalen en zo een betere versie van mijzelf kan worden." Positieve mindset en deze vervolgens ook lang volhouden, is heel belangrijk bij het afvallen/slanker worden en het slagen hiervan.

Succes!!

7 aug 2018, 15:08, Timo
24

Hey Jens,

Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat jij/jullie mijn reactie overdreven vinden.
Dat kan ik me wel indenken en had ik vooraf ook al op gerekend. De reden dat ik het toch wel aan je geschreven heb, is omdat eetstoornissen vaak heel onschuldig beginnen maar uiteindelijk jonge levens kunnen verwoesten. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat je een eetstoornis hebt, maar ik wil voorkomen dat je in je fanatisme per ongeluk doorslaat. Ik heb ervaring met kinderen/jongeren met eetstoornissen, vandaar mijn bezorgdheid.

Ennieweej, mijn excuses als ik naar jullie smaak te overdreven gereageerd heb of me er te veel mee bemoei. Zoals ik zei, komt het voort uit bezorgdheid. Ik gun jullie namelijk vooral een fijne en gelukkige jeugd. Natuurlijk is het goed om goed voor je gezondheid te zorgen en dat moedig ik ook zeker aan, maar het is zo zonde als jongeren daarin doorslaan en te obsessief bezig zijn met voeding en gewicht. Dat is namelijk niet waar ze hun geluk in vinden.

Nou ja, ik hoop dat je mijn goede bedoeling waardeert :)

7 aug 2018, 19:08, Amyxx
25

Hoi timo.
Snoep en koek enzo doe ik echt maar op heel speciale momenten.
En die fruit smoothie is een goed idee.

Voor Amyxx :
Ik vind de reactie niet overdreven en ben zelfs blij dat je het zo veel boeit.

-jens

7 aug 2018, 20:08, Jens
26

Hey Jens,

Fijn dat je er zo over denkt :)
Ik wil graag dat je gelukkig en gezond bent :)

8 aug 2018, 07:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.