Tips om echt te beginnen met afvallen?

Hi, ik ben 13 165 en 55 kilo ik vind het zelf eignlk wat te zwaar! Dat komt omdat ik voor Corona 52 woog dus ik wil graag weer naar de 52 ik ga nu wel weer naar school maar dat is maar 1 dag in de week dus ja tipsss

4 jun 2020, Wendex


Reacties

plaats reactie
1

Hi!
Je gewicht is eigenlijk helemaal prima op dit moment, maar als je iets wil afvallen dat kan. Doe het wel om de juiste redenen, bijvoorbeeld zodat je weer wat zekerder bent over je lichaam, maar ga er niet te ver in! Hier zijn een aantal tips die helpen met afvallen:
1. Drink veel water. Deskundigen raden aan om ongeveer 2 liter water te drinken per dag om af te vallen. Door meer water te drinken zit je sneller vol en eet je niet te veel.
2. Eet veel vezels. Vezels zorgen ervoor dat je vol zit en vol blijft voor langer, daardoor snack je niet zo snel.
3. Eet gezond. Dit is natuurlijk niet makkelijk, maar het is wel logisch, dus in plaats van snoepjes, pak een appel of banaan.
4. Heb een ritme in je eetpatroon en wat je eet. Door een eetpatroon te hebben in wat je eet en wanneer, ga je minder snel te veel eten.
5. Beweeg! Bewegen is heel erg belangrijk om af te vallen. Probeer in je routine wat beweging te krijgen elke dag, dat kan ook zijn om gewoon 30 minuten buiten te lopen elke dag.

Ik hoop dat dit helpt! Succes!

4 jun 2020, 17:06, Pop
2

Ja, je bent niet de enige die er een paar coronakilo’s bij heeft gekregen.

Zaak is om toch je beweging te blijven pakken. Dat kan met allerlei fitnessapparaten als je die thuis hebt, maar ook simpele grondoefeningen kunnen heel erg helpen. Al doe je maar 10 push-ups en 10 jumping jacks verspreid over de dag; je zal merken dat dit al enorm veel effect zal geven.

Het meest effectief is om spieroefeningen vóór je ontbijt te doen, dan is je vetverbranding het hoogst. Wel is het dan belangrijk dat je voldoende eiwitten eet bij je ontbijt.

Verder focussen op de extra's. Dat is bij veel mensen de belangrijkste dikmaker. Maak voor jezelf een lijstje met datums van speciale momenten de komende tijd (verjaardagen van familie en vrienden, feestdagen die jij viert, etc). Voeg hier nog wat 'vrije momenten' aan toe. Dit lijstje zijn je 'speciale extra momenten' (SEM's). Momenten waarop je zonder schuldgevoel of schaamte een extra kan nemen. Deze extra's hebben namelijk een belangrijke sociale functie: het is een smeermiddel om sociale contacten mee te onderhouden of aan te gaan. Geniet ook echt van de extra's op deze momenten!

Hierbuiten dien je dus geen extra's te nemen. Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks of heel vaak uit gewoonte weg te eten. Je bent een winnaar als jij bewust met je extra's om weet te gaan en dus niet elke keer alles opeet of opdrinkt dat voorhanden is. Hiermee train je je discipline, wilskracht en doorzettingsvermogen én jij kan dan laten zien dat je goed voor jezelf zorgt. Extra’s alleen gebruiken bij SEM's, niet daarbuiten dus!

5 jun 2020, 02:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.