Tips nodigg

Hey, ik heb tips nodig.

Oke ik begin even bij het begin. Ik ben Een meisje van 13 jaar bijna 14. Ik vind mij zelf te dik. Ik begin daarom met mij zelf verhongeren. En ik begin mijn eten uit te kotsen. Maar ik ben over die fase heen alleen ik voel mij altijd nog wel schuldig als ik eet. Ik heb jullie tips nodig om minder te eten mij BmI is slecht mn bmi is 24 ongv. Na die periode van mij zelf verhongere at ik steeds meer. Eerst begon het met onshuldig 3 boterhammen in de ochtend 1/2 fruit en nog een pakje crackers ( 5 crackertjes in die pakje) en mijn middag eten 2 sultata pakjes en 2 crackerpakjes en als ik thuis kwam van school nog 4/5 boterhammen. Nu is het zo in de ochtend 4/5 boterhammen en nog een cracker pakje. En middag eten 2 crackerpakjes en 1 sultana en als ik thuis kom eet ik zo veel zoals 6 boterhammen en dan heb ik nog steeds honger. Ik eet echt te veel. Ik wil gezonder leven want als ik eet is het 8 op de 10 x ongezond zowel op brood als tussendoortjes. Ik heb echt hulp nodig want ik heb altijd wel honger maar ik wil gezonder leven hebben jullie tips😭!!!

17 okt 2019, DikMeisje


Reacties

plaats reactie
1

beste, DikMeisje uithongeren en uitkosten is slecht en schadelijk voor je lijf maar mooi dat je het niet meer doet.Maar om je probleem op te lossen heb je geduld nodig en hulp uit de omgeving ook moet je tijd nemen voor eten dus niet met afleiding eten zoals: radio,mobiel,krant,tijdschrift en tv.Veder moet je goed kouwen op eten, want veel mensen eten veel te snel, je kan ook een timer zetten om zo niet te snel te eten. Maar als je bmi 24 is ***, maar je vetpersentage zegt meer ik weet niet of je veel spieren hebt soms hebben met mensen met een bepaalde afkomst ook een andere bouw. Maar stress,weinig of veel slaap,weinig beweging,medicijnen,aandoeningen,depressie en eetstoornissen hebben invloed op je gewicht. Maar vraag hulp aan een arts voor advies en als je wilt wil ik je veder advies geven.

** Dit bericht is aangepast door de Moderator wegens het geven van onjuiste informatie

17 okt 2019, 20:10, juliatje.
2

Dankjewel voor die tips.

17 okt 2019, 22:10, DikMeisje
3

Mooi dat ik kon helpen en zeg maar als je meer tips wilt

18 okt 2019, 14:10, Juliatje.
4

Ja eigelijk zou het wel fijn zijn als je mij meer tips kunt geven? Als je dat wilt

19 okt 2019, 07:10, DikMeisje
5

Tuurlijk wil ik je meer tips geven.
1 Word vegetarier(eet wel gezond dan) het verlaagdt de kans op bepaalde aandoeningen.
2Denk bij jezelf als je iets ziet wat ongezond is ,help ik mezelf ermee ?of als het niet gezond is het waard om op te eten?
3 Probeer krachttraining dat helpt met vet verbranding.
4 Yoga of pilates helpt ook bij afvallen, maar elke sport kan helpen bij afvallen zelfs wandelen in bos.
5Voeg geen suiker en zout toe aan eten.
6 Vervang zout door verse kruiden.
7 Eet zo min mogelijk bewerkt.
8Maak gezonde recepten om gezond eten leuk te maken.
9 Eet samen je gezonde maaltijden om gezond eten leuk 10 Ga jezelf niet uithongeren want dan kom je in de spaarstand en zo gaat afvallen moeilijk.
11 Doe niet teveel beleg op je brood en kies voor gezond beleg bijvoorbeeld fruit en groente of 100% pindakaas.
12 Drink 2 of 1 glazen water voor je maaltijd dan zit je sneller vol.(Elke dag 1.5 liter/2 liter water per dag raad ik aan om te drinken voor je gezondheid)
13 Probeer ook gezonde tussendoortjes te eten dus bijvoorbeeld geen suikerrijke fruitreep met weinig vitaminen maar bijvoorbeeld een bakje zilvervliesrijst.
14 Als je een vreetbui hebt drink dan een glas water of luister muziek dat kan er tegen helpen.
15 Doe het rustig aan met afvallen.
16 Eet geen saus daar heb je toch niks aan of doe het met mate.
17 Probeer anders met je andere hand te eten dan merk je dat je sneller of je vol zit.
18 Maak je ontbijt van te voren klaar dat is lekker makkelijk.
Succes!

19 okt 2019, 21:10, juliatje.
6

Je eet veel te veel slechte koolhydraten (gewoon brood, Sultana, crackers, etc.). Slechte koolhydraten verzadigen je lichaam niet waardoor je steeds honger blijft houden. Dit leidt ook tot vreetkicks. Door veel meer eiwitten en goede vetten te eten, juist gedurende de dag, verzadig je je lichaam wel, wat het hongergevoel wegneemt en ook weghoudt.

Verder ontregelen slechte koolhydraten allerlei regelstoffen in je lichaam (hormonen). Hierdoor vergroot je óók de kans op vreetkicks en dit kan je lichaam ook (meer) stress bezorgen, waardoor je niet kan afvallen. Het stresshormoon (cortisol) staat er immers om bekend dat het enorm sterk vet opslaat en daardoor de vetverbranding enorm bemoeilijkt. Zo min mogelijk stresshormoon aanmaken als je wil afvallen, is dus belangrijk.

Mijn advies zodoende: ontbijt zonder een grote koolhydraatbron (brood, muesli, cornflakes, fruit, crackers, etc.) en met groente, eiwitten en goede vetten (salade met vis, boerenommelet met avocado of groene smoothie met noten en/of zaden erdoor, bijvoorbeeld). Deze al van te voren maken, zoals Juliatje opperde, voorkomt dat je in tijdnood komt 's ochtends en het misschien daardoor niet neemt.

Hier nog wat andere gezonde afvaltips met betrekking tot voeding:
- Sla geen hoofdmaaltijden over.
- zorg dat er in iedere hoofdmaaltijd eiwitten voorkomen.
- Beperk extra’s (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, gefrituurde producten, chocopasta, pindakaas, speculoos, hagelslag, maar ook fruitsap, -jams en -stroop, etc.), tot het minimum. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten.
- Vraag aan degene die bij jou thuis kookt of hij/zij bij de avondmaaltijd witte rijst en pasta wil vervangen voor quinoa, boekweit courgettespaghetti of bloemkoolrijst bijv. En of degene de gewone aardappel wil vervangen voor de bataat-aardappel. Witte rijst en pasta en gewone aardappels zijn immers ook slechte koolhydraten.
- Vraag aan diegene die bij jouw thuis kookt om geen kant-en-klare maaltijden of maaltijdonderdelen te gebruiken (kant-en-klare soepen, sauzen, etc.). Let ook op de hoeveel zout die wordt toegevoegd.
- Eet geen suikerrijk toetje na het eten, ook dit is een extraatje. Liever ook geen suikerhoudend fruit (alle rood, oranje en geel fruit) meer na de avondmaaltijd eten, maar ervoor.
- let ook op de hoeveelheid suikerhoudend fruit: max. 10 stuks suikerhoudend fruit per week is zat. Te veel suikerhoudend fruit kan je, ondanks dat fruit ook gezond is, ook dikker maken.

Succes!

23 okt 2019, 15:10, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.