Timo heeft het altijd over een pefect gewicht wat is dat voor mij?

Ik ben 15 jaar en 172 cm ik weeg nu 63,5 ongeveer denk ik maar wat is voor mij nou een perfect gewicht??

22 dec 2020, Liselot


Reacties

plaats reactie
1

Haha, word ik gewoon aangehaald in een titel ;)

Voor jouw lengte en leeftijd geldt dat jouw gezondgewichtgebied loopt van 48 - 70 kg.

Zodoende is:
48 tot 59 kg een perfect gezond gewicht voor jou en
59,1 tot 70 kg een prima gezond gewicht voor jou.

Bedenk dat een prima gezond gewicht 'gewoon prima' is, het is keurig de norm voor meiden. In de Randstad is perfectie echter steeds meer de norm en zodoende kan een perfect gezond gewicht je (extra) zelfvertrouwen geven, wat je uitstraling en daarmee ook je aantrekkelijkheid kan versterken. Dit alles kan je gelukkiger maken en zo kan het hebben van een perfect gezond gewicht dus je levensgeluk stimuleren.

Wil je de perfectie bereiken? Absoluut niet jezelf gaan uithongeren, maaltijden over gaan slaan etc. Je maakt je lichaam (mogelijk blijvend) kapot, het kost je heel veel uitstraling én ook heel belangrijk: HET WERKT NIET. Niemand die op deze manier 'afvalt' zal blijvend resultaat bereiken!

22 dec 2020, 21:12, Timo
2

....ervan uitgaande dat je niet meer groeit, verschuift je gezondgewichtgebied voor een volwassene iets naar boven, echter het gebied wordt ook kleiner.

Voor een volwassen vrouw geldt dat jouw gezondgewichtgebied loopt van 55 - 73 kg.

Zodoende is dan:
55 - 64 kg een perfect gezond gewicht
64,1 - 73 kg een prima gezond gewicht.

22 dec 2020, 21:12, Timo
3

Ja waarschijnlijk groei ik nog 2 cm ofzo zei de dokter maar als ik eigenlijk zo blijf tot m’n 18e neem ik aan heb ik gwn een “perfect” gewicht vanaf dan? En anders moet ik een paar kilo afvallen om dat te bereiken?

22 dec 2020, 22:12, Liselot
4

En onze weegschaal is een beetje de weg kwijt de ene keer zegt die 63,2 en dan ga je er weer op staan letterlijk 5 seconde later ofzo en dan zegt die 63,7 dus ja dat ding is ook van de action maar weet iemand waar ik gwn een goede kan vinden en ik wil liever niet van dat hele afval gebeuren een obsessie maken

22 dec 2020, 22:12, Liselot
5

Nou, je hoeft niet eens af te vallen. Met je huidige gewicht heb je al een perfect gezond gewicht wanneer je volwassen bent. Mocht je idd nog 2 cm groeien, dan al helemaal natuurlijk. Echter, dan moet je dus wel je huidige gewicht vasthouden de komende jaren.

Maar nogmaals, als je niet in de Randstad woont, is een prima gezond gewicht ook gewoon goed. Voor je gezondheid is je gewicht keurig op orde ;).

22 dec 2020, 22:12, Timo
6

Heel goed om geen obsessie te maken van afvallen. Aan de andere kant, jezelf af en toe wegen voor eigen monitoring kan wel nuttig zijn.

De beste betaalbare weegschalen zijn analoge weegschalen, dus zonder digitale cijfers. Een goede analoge weegschaal heb je voor € 30,- tot € 35,-.

Digitale weegschalen hebben vaak enorme foutmarges en ze geven verschillende waarden aan bij dezelfde meting, zoals je zelf duidelijk hebt gemerkt ;). Echte professionele digitale weegschalen zoals door een diëtist en luxere sportscholen worden gebruikt, zijn wel goed. Deze zijn echter niet te betalen.

Gewoon voor een analoge weegschaal gaan zou ik zodoende zeggen ;).

22 dec 2020, 22:12, Timo
7

Oké bedankt timo voor je duidelijkheid en het snelle reageren🥰

22 dec 2020, 23:12, Liselot

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.