Teveel zooi

Hallo lieve forumgenootjes,
Ik vind echt dat er veel te veel zooi op de wereld is. Bij de drogisterijen kan je zoveel troep kopen.

Plastic flessen, vol chemische vloeistof. Ik wattenstaafjes van plastic, wattenschijfjes, wat enorm veel water kost.

Bij kleding winkels komen er steeds nieuwe trends die maar 1 of 2 jaar in zijn. Dat kost heel veel water, en vaak word het van andere landen gebracht, wat ook vervuilend is.

Bij voedsel word vaak het eten bewerkt met vanalles. Ook is dit slecht voor je, maar ook voor het milieu.

Koop je bij de AliExpress? Dan ben je heel slecht bezig..
Wish en al die Chinese sites zijn super schadelijk voor milieu, maar ook voor jezelf.
Koop je verzorgingsproducten bij Chinese winkels, weet je niet wat erin zit. Het kan vanalles zijn, en vaak hele schadelijke dingen.

Denk na bij wat je koop, koop geen onnodige dingen, koop milieu vriendelijke kleding. Of draag tweedehandskleding of gebruik tweedehands speelgoed.

Je hebt geen spullen nodig die je vanalles beloven, maar eigenlijk juist slecht voor je zijn.

Liefs Eva!💕

18 jan 2020, Eva


Reacties

plaats reactie
1

En vergeet de vleesconsumptie niet. Hier wordt zoveel water en energie mee verspild. Voor één biefstuk is bijvoorbeeld al 3000 liter (!) water verbruikt. Dit heeft ermee te maken dat per kilo rundvlees de productie van het voer gemiddeld 15.000 liter water (!) kost.

Arjan Lubach (zondag met Lubach) heeft hier ooit een heel item over gemaakt, is gewoon via YouTube terug te kijken.

Minder vleesconsumptie helpt onze planeet dus ook te redden en is ook nog eens beter voor je eigen gezondheid.

18 jan 2020, 11:01, Timo
2

Jaaa goeie tip haha!😊
Dat wou ik er ook bijzetten, maar was ik vergeten. Ik eet zelf geen vlees. Maar ik koop ook alleen eten waarvan ik weet hoe het gemaakt is.

18 jan 2020, 12:01, Eva❣️
3

Eet je dan op soja-gebaseerde producten want voor soja-plantages worden bossen afgefikt door boeren om soja te verbouwen dus ook niet echt goed

18 jan 2020, 20:01, We gaan toch allemaal dood dus wat maakt het uit
4

Ik ga altijd met me tante of mams naar de kringloop. Super gezellig en goed voor het milieu( wel als ik echt wat nodig heb tuurlijk, 😂)

18 jan 2020, 22:01, D💞
5

Ik eet zelf ook geen vlees en alleen biologische groente en shit. Wel koop ik gwn nieuwe kleding bij Tommy, Levi's en superdry. Maar daarvan weet ik dat het lang mee gaat en daarna kan mijn zusje het nog dragen. Kringloop winkel vind ik niks en ik zou niet weten waar ik het anders moet kopen. Btw ik wil eigenlijk vegan worden maar dat is best moeilijk. Vegan is nog veel beter voor het milieu, maar eerst moet je dan wel heel goed een plan maken met voedsel enzo vanwege eiwitten. Als je dan uiteindelijk vegan wordt is het nog beter voor je gezondheid ook, mensen zijn helemaal geen vleeseters!

20 jan 2020, 14:01, Go green
6

big spender op ali

13 feb 2020, 23:02, Bikinigek

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.