Teveel aangekomen afgelopen jaar

Hallo !

Ik ben een meisje van 16 160 lang en weeg 73 kilo.
Ik ben het afgelopen jaat niks gegroeit in de lengte. Maar ben teveel aangekomen.

Vorige zomer woog ik 62 kilo, en ik heb deze week mijn zomerbroekjes gepast maar de helft past niet meer door mn dikke benen.

Mijn billen/benen en buik merk ik wel heel erg laatste tijd dat alles beetje strak zit.
Al hoewel sinds dat ik nieuwe vriendinnen heb die vaak naar de winkel gaan voor wat lekkers (en totaal niks aankomen) doe ik het zelf ook. Elke week minimaal een zak ships en snoep en energy en cola noem maar op.
Mijn vriend ziet dat ik aangekomen ben en plaagt me er ook mee maar ik wou nooit inzien dat ik te dik werd.

En wil eigx voor eind juni wel 5/10kilo kwijt.
Ik vind het niet erg om een buikje te houden maar niet extreem zoals nu.

(Ben best wel erg verslaafd aan suiker en zoetigheid)

Heb weinig tijd voor sport ivm werk

16 apr 2018, Tedik


Reacties

plaats reactie
1

Hier wat tips om af te vallen.
1 Neem de trap in plaats van de lift en loop ook naar je werk als kan.
2 Wacht 2-3 uur voordat je weer iets eet.
3 Vraag een huisarts om advies.
4 Drink alleen water en thee.
5 Maak een plan hoe je dit gaat doen.
6 Voeg geen zout en suiker meer aan je eten.
7 Probeer niet te lang te zitten en probeer elk uur op te staan.
8 Doe gezond beleg op je brood ,bijvoorbeeld fruit en groente.
9 Kauw goed op je eten bij elke hap (tot je niet meer veder kan kauwen ,het helpt echt met honger stillen)
10 Zet gezonde producten in het zicht en ongezonde producten buiten je zicht (kies je eerder voor een gezond product)
11 Maak je maaltijden van te voren (ga je niet snel snoepen omdat het al is klaargemaakt)
12 Vraag je vrienden en familie om rekening met je te houden.
13 Neem altijd een bootschappenlijstje mee naar de supermarkt (haal je geen ongezonde dingen meer)
14 Eet elke dag uit de schijf van vijf.
15 Pittig eten kan helpen om af te vallen (een aanrader)
Succes en zeg maar als je meer tips wilt.

17 apr 2018, 07:04, juliatje.
2

Goede tips al hierboven! Ik hoop voor je dat ze helpen, @tedik. Ik wil er nog aan toevoegen dat je in ieder geval de hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) niet moet gaan overslaan. Bedenk je verder dat 5 tot 10 kg afvallen in zo’n relatief korte tijd best veel is. Bedenk je dus goed wat je ervoor over hebt om die kilo’s kwijt te raken en probeer, zoals hierboven staat, vooral te beginnen met die kleine dingen aan te passen. Loop/fiets bijvoorbeeld standaard een eindje om als je van/naar je werk/school gaat. In combinatie met die andere dingen kan dat al helpen. Laat hier gerust weten hoe het gaat. Misschien kunnen we je als je bezig bent nog tips geven.

17 apr 2018, 08:04, Bas
3

Bedankt Bas,goeie tips nog

17 apr 2018, 16:04, juliatje.
4

Hey tedik,
Als je zo verslaafd bent aan suiker kun je er ook voor kiezen om veel buik en beenspier oefeningen te gaan doen.
Daardoor verlies je vet alleen geen gewicht.

En ik vind een meisje die een buikje heeft wel sexy.
Heel veel succes afvast !

Groetjes jaimy

13 mei 2018, 23:05, Jaimy

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.