Terugvallen in boulimia en weer aankomen

Ik ben eerst een tijdje opgenomen geweest omdat het thuis heel slecht ging en ik alleen maar eetbuien had en ging braken.
Toen ging het veel beter en gaf ik niet meer over en at soms nog iets teveel maar kon met trucjes die ik geleerd had snel stoppen en het werd geen eetbui meer.
Nu hebben we vakantie van school en ben ik al twee weken bij m'n moeder en gaat het gelijk weer mis. Ik woon normaal bij mijn vader en ben soms bij mijn moeder. Ik heb nog 2,5 week geen gesprekken omdat mijn psycholoog op vakantie is en mijn begeleider na corona niet herstelt is. Het ging zo goed dat we dachten dat dat wel kon. Vorige week was ik al aangekomen maar toen zei ze dat is vast een normale schommeling en ik durfde niet te zeggen van de eetbuien. Toen had ik pas 3x een eetbui gehad. Alleen vanaf die dag weer elke dag en nu ook al twee dagen weer overgegeven.
Heeft iemand tips hoe ik kan stoppen of wat ik kan doen want ik mag voor mijn gezondheid ook weer niet aankomen en ik weeg nu weer elke dag twee keer om dat in de gaten te houden en het is elke keer hoger maar stoppen lukt echt niet.

13 jul 2021, Evert


Reacties

plaats reactie
1

Hoe hoog is je gewicht, en lengte? Als het niet heel hoog is het wel te wachten

13 jul 2021, 18:07, Anoniem
2

Dat is veel te hoog.

Bij de start van de opname woog ik 93 kilo en was ik 176 cm (BMI 30)
Het laagst was 86 kilo.
Vorige week 90,8 en 180 cm (ochtend)
Vanavond 95,7

Vanaf 91,8 is het weer obesitas op mijn leeftijd. Daar zit ik nu weer dik boven.

Toen ik werd opgenomen had ik bij zo'n test met een drankje een te hoog suiker. Ook in de ochtend was het hoog. Maar toen ik goed ging eten ging dat weg. Daarom moet ik afvallen en
mag ik geen eetbuien meer hebben want dan komt dat terug zeggen ze, daar ben ik nu wel bang voor.

13 jul 2021, 23:07, Evert
3

Zit zo veel mogelijk buiten, ergens in een park of bos zonder geld. Spreek daar met je vrienden/vriendin af, wandel meer enz. Zo kom je niet aan het eten, maar neem wel water mee, om als je honger hebt het te drinken. Als je thuis wel een eetbui krijgt, roep dan je moeder ofzo bij, want ik weet uit eigen ervaring dat je minder snel meer eten gaat pakken met iemand bij je.

14 jul 2021, 06:07, Anoniem
4

M'n moeder Is nog aan het werk. Ik kijk wel hoe het gaat

14 jul 2021, 21:07, Evert
5

beste Evert, ik zou je weegschaal weggooien en vet omtrek meten, gewicht schommelt bij iedereen paar kilo vaak. Hier nog tips veder:
1 Eet niet voor tv enz (eet zonder afleiding)
2 Eet voedsel niet uit zak maar doe in bakje dan zie je ook hoeveel je eet.
3 Drink alleen water,thee,koffie zonder suiker en melk(kan plantaardig)
4 Neem tijd voor eten dus goed kauwen.
5 Zet gezond eten in zicht en ongezond eten buiten het zicht.
6 Maak een motivatielijst en beloon bij vooruitgang met non food dingen.
7 Let ook op stress,genoeg slaap,depressie,sporten,sommige medicijnen hebben invloed op gewicht( niet dat je nu geen medicatie moet nemen) en bepaalde schadelijke hormoonverstorende stoffen.
8 Zoek leuke sport uit, met weinig geld kan je online work-out doen,joggen,wandelen fietsen of mischien een bijbaantje nemen.
Succes zeg maar als je meer advies wilt

16 jul 2021, 10:07, juliatje.
6

Hoe gaat het nu met je Evert?

Liefs Lotte

9 aug 2021, 13:08, Lotte435
7

Het ging wel weer een beetje goed maar deze week heb ik weer elke dag teveel gegeten en veel gegamet. Geen eetbuien maar wel echt te veel. de ene dag een kilo zak chocolade pepernoten en dan weer 2 zakken chips op een avond en een avond een pak stroopwafels Ik zie op tegen volgende week omdat ik t/m donderdag bij mijn moeder ben. M'n gewicht is iets hoger dan in de zomer maar niet veel veel maar ik ben 3 cm gegroeid dus dat kan wel kloppen.

15 okt 2021, 02:10, Evert
8

Hoe komt het dat het nu niet goed gaat?
Heb je nog hulp?
Een kilo pepernoten is wel echt veel hoor. Denk dat er weinig mensen zijn die dat zomaar op kunnen.
Hoe zwaar ben je nu dan?
Kun je je moeder vertellen dat je er tegenop ziet? Misschien kan zij je helpen

15 okt 2021, 07:10, Lotte435
9

Wat naar Evert. Kun je er met iemand over praten? Hoe zwaar ben je nu dan? Ik hoop dat het je lukt te stoppen

16 okt 2021, 22:10, Maan2004
10

@maan gisteravond 101,2 en vanmorgen 99,8.
Ik moet vanaf nu dus echt iets doen anders zit ik boven de 100 en daar ben ik veel te jong voor. In 3 maanden ben ik 5 kilo aangekomen maar ook iets gegroeid in de lengte. Opzich valt dat gelukkig wel mee maar ik moet afvallen of hetzelfde blijven en niet aankomen.

Met m'n moeder praten is niet echt een optie. Die vindt haar nieuwe vriend belangrijker. Voor hoe lang het haar vriend weer is. Ik woon niet voor niets bij mijn vader.

Ze vonden me niet gemotiveerd genoeg in therapie en toen zijn we gestopt. We hadden al afgebouwd, toch weer meer contact, steeds andere behandelaren en ik kon het niet opbrengen om me nog aan alle regels te houden.

19 okt 2021, 13:10, Evert
11

Hé Evert,

Hoe is het nu met je? Ben je weer terug bij je vader? Helpt dat?
Je schrijft dat je in de ochtend en avond weegt. Lukt het om dat 1x op een dag te doen en als dat lukt om de dag? Dan heb je een veel reëeler beeld. Ik kan het thuis ook niet hoor maar heel soms denk ik hier tijdens de opname dat het wel rust geeft.

24 okt 2021, 03:10, Lotte435

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.