te weinig kcal eten,

ik ben aan het afvallen maar ik hou dus al heel lang mijn kcal bij maar nu wil ik zo min mogelijk eten. ik heb al langer dat ik bijvoorbeeld een hele dag niks gegeten heb maar nu wil ik wel eten maar ik merk dat ik mijn ontbijt als lunch doe zodat ik geen lunch meer hoef te eten. ik doe ook de hele dag workouts zodat er wat kcal afgaan. dus ik weet niet zo goed of dit slecht is of dat het wel gewoon kan.

20 mrt 2020, lisa


Reacties

plaats reactie
1

Nee dit kan niet! Door deze manier van 'afvallen' pleeg je roofbouw op je lichaam, waardoor je van alles in je lichaam kapot maakt. Het is dus super ongezond en.... het werkt ook helemaal niet! DOOR TE WEINIG GEZOND TE ETEN, KOM JE JUIST AAN!!

Je lichaam heeft nieuwe getal is je AMR. Geen tot weinig lichaamsbeweging is x 1,2, lichte lichaamsbeweging is x 1,375, normale lichaamsbeweging is x 1,55, zware lichaamsbeweging is x 1,725, zeer zware lichaamsbeweging is x 1,9. Als je wil afvallen kan je tot 25% onder je AMR gaan dus altijd een basishoeveelheid energie nodig. De minimale hoeveelheid energie die jij dagelijks nodig hebt om je lichaam in goede conditie te houden is je BMR. Zorg dat je wanneer je wil afvallen nooit onder dit getal komt. Je maakt dan van binnenuit je lichaam kapot, wat leidt tot pijntjes, bleke huid, haaruitval, slaapproblemen, etc. etc. en wat ook de kans op het krijgen van hele erge blijvende (chronische) ziektes op langere zitten, maar dus nooit onder je BMR. Je BMR is het absolute minimum. Wanneer je wel onder je BMR gaat zitten, kom je juist aan!!

Nu weet je je- Haal ong. 30% van je dagelijkse inname uit koolhydraten, waarvan minimaal 20% uit goede koolhydraten (volkoren zuurdesemproducten, quinoa, bulgar, boekweit, groenten en fruit, etc.). energie-inname per dag. Maar natuurlijk is niet alle energie van dezelfde kwaliteit. De energie uit een magnum of punt chocoladetaart is beduidend slechter dan de energie die je binnenkrijgt met groenten, fruit en goede vetten bijvoorbeeld. Het soort energie is dus ook van belang. Er zijn drie bronnen waar het lichaam energie uit kan halen: koolhydraten, vetten en eiwitten. Hier wat uitgangspunten:

- Haal ong. 30% van je dagelijkse inname uit vet, waarvan minimaal 20% uit goede vetten (vette vis, noten, zaden, avocado).
- Haal ong. 40% van je energie-inname uit eiwitten, liefst niet te veel dierlijk.

Er zijn appjes waarmee je heel makkelijk kan bijhouden wat je allemaal eet en drinkt op een dag en wat hier aan koolhydraten, vetten en eiwitten (de voedingswaarde) inzit. Veel van deze apps hebben ook een scanfunctie waarmee je meteen de verpakking kan scannen van het voedingsmiddel dat je gegeten hebt.

Jezelf inzicht geven in je energie-inname en naar de verdeling binnen die inname kijken, kan je heel erg helpen bij het afvallen.

Als je nog vragen hebt, hoor ik ze ;)

21 mrt 2020, 00:03, Timo
2

het klinkt alsof je hier constant mee bezig bent. dit is op zich al een probleem. is er een reden waarom je zo graag wilt afvallen?

21 mrt 2020, 16:03, lora
3

Ga naar dokter voor advies hierover, je gedrag is ongezond en lijd tot schade aan je lichaam. Maar zoals Timo zei: door te weinig eten kom je aan dus probeer gezond en genoeg op een dag te eten en ik wil je hiervoor tips geven als je dat wilt.

23 mrt 2020, 14:03, Juliatje.
4

Ik zou je kunnen helpen met gezond afvallen.

2 apr 2020, 17:04, lorenzo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.