te dun zijn??

Als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf te dun. Ik ben 12 jaar en ik weeg 34 kilo. Is dat te licht? Hebben jullie tips voor mij??
Ik ben trouwens 1.55 meter lang

xxx anoniempje

30 jan 2018, Cloex.b


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Cloe, ik heb hetzelfde. Alleen ben ik niet zo dun als jou. Helaas heb je ernstig ondergewicht, kijk anders in het kookboek.

30 jan 2018, 16:01, Eva🎁
2

mooie naam

30 jan 2018, 20:01, 🐶
3

Hoi
Ik heb dat ook
Ik ben 13+ ben 1,59 en mijn gewicht is 33 kilo, ik vind mezelf te dun maar ik probeer wel veel te eten. Iemand tips?

23 aug 2018, 18:08, Socc3
4

Hallo boven mijn probeer om gezonde vetten te eten. 🥑🥞🧀

23 aug 2018, 18:08, Bdbddn
5

Hier voor iedereen wat aankom tips en voor wie meer wil zeg het maar.
Tip 1 Een glas vruchten of tomatensap kan je trek erg stimuleren.
Tip 2 Vraag een huisarts advies over aankomen.
Tip 3 Vraag familie en vrienden om hulp.
Tip 4 Eet niet de hele tijd hetzelfde.
Tip 5 Eet altijd uit de schijf van vijf.
Tip 6 Eet 3 tot keer op een dag.
Tip 7 Doe aankomen in stapjes en doe het rustig aan.
Tip 8 Probeer niet te stressen.
Tip 9 Heb geduld.
Tip 10 Doe aan krachttraining.
Tip 11 Maak een motivatielijstje.

24 aug 2018, 07:08, juliatje.
6

Je hebt geen ernstig ondergewicht maar een beetje. Zolang jij niet chronis moe misselijk en het koud hebt is het goed.

24 aug 2018, 09:08, Lala
7

Bedankt voor de tip

25 aug 2018, 12:08, Socc3
8

Bedankt

25 aug 2018, 12:08, juliatje.
9

Ik heb ook een tijdje ondergewicht gehad. Nu zit ik net op een gezond gewicht. Wat mij heeft geholpen is door iets meer te ontbijten als dat ik deed en verder heel veel nootjes tussendoor te eten.
Eet niet een keer een chocoladereep op want dan heb je daarna geen trek meer voor gewoon je avond eten ofzo terwijl je juist die voedingsstoffen nodig hebt.

28 aug 2018, 00:08, Lau
10

Hey Cloe,

Als ik de BMI voor jou lengte en gewicht bereken, zegt deze dat je ernstig ondergewicht hebt. Ernstig ondergewicht is niet goed voor de gezondheid. Hoe voel je je bij dit gewicht? En hoe komt het dat je zo'n laag gewicht hebt? Heb je moeite (gehad) met eten?

Om tot een gezond gewicht te komen, moet je meer eten dan je verbruikt. Het is verstandig om dit onder begeleiding van een dietist te doen, omdat je gewicht extreem laag is en je veel kilo's moet aankomen. Voor je gezondheid is het belangrijk dat dit op de juiste manier gebeurd. Dus niet te snel, maar ook zeker niet te langzaam. Een dietist kan samen met jou kijken hoe je jouw voedingspatroon kan ophogen. Ook zorgt een dietist ervoor dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt via je voeding.

Kortom, ik raad je aan om niet zelf te gaan experimenteren, maar langs de huisarts te gaan voor een verwijzing naar een dietist bij jou in de buurt. Die zijn er vast voldoende!

Zie je dit zitten?

Succes!

28 aug 2018, 08:08, Amyxx
11

Ik ben 12 jaar en weeg 34,6 kg k'ben 1,46m. Ik wil in mijn puberteit komen want ik ben de kleinste en ik hoor er niet meer bij 😭. Hebben jullie nog tips?

1 sep 2018, 16:09, Evi
12

Evi maak je niet druk je groeit echt wel waarschijnlijk, maak je niet druk om , wat anderen denken , want dat brengt alleen maar ellende.

1 sep 2018, 17:09, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.