Te dik voor korte broeken

Hallo!

Ik ben een meisje van 17 ben 172cm en 83 kilo..

Ik weet dat ik te dik ben, maar tot heden viel me niet op hoe snel en hoe erg t eigenlijk is,

Ik heb laatst al mijn korte broekjes voor de zomer weer eens uit de kast getrokken en alles is gewoon te klein, het past of niet meer over mijn billen of knoop kan niet dicht door mn buik, ik heb nooit problemen gehad met een kilo meer of minder, alleen t word nou wel beetje veel.. In de winter heb ik er geen problemen mee vind ietsje te dik zijn wel mooi maar word geconfronteerd door de broekjes die niet meer passen..

Wat is verstandig om te doen?

Groet vk

4 jun 2019, Vk


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Vk, wat goed dat je je ervaring deelt! Ik kan me voorstellen dat het best confronterend is als je tegen niet (goed) passende kleding aanloopt. Ik denk dat het voor jezelf allereerst goed is om na te gaan waardoor het aankomen is gekomen. Heeft het met je eet/beweegpatroon te maken, of met iets anders? En hoe voel je je op zich bij dat patroon? Je schrijft dat je geen moeite had met een kilo meer of minder. Als je er op zich verder geen moeite mee hebt, wat geen schande is natuurlijk (genoeg mensen vinden dat niet lelijk) zou je het zo kunnen laten en wat nieuwe zomerkleding kunnen kopen. Om het niet te veel uit de hand te laten lopen zou je kunnen overwegen wat meer op je leefpatroon te letten. Als je het echt te ver vindt zijn gegaan zou je een grotere aanpassing van je leefstijl kunnen overwegen. Geen frisdrank, tussendoortjes et cetera meer, oppassen bij de hoofdmaaltijden en meer bewegen, alleen op een gezonde manier veel op korte termijn aanpassen is erg lastig, dus of dat voor de komende tijd je probleem van die zomerkleding oplost is de vraag. Een crashdieet raad ik je in ieder geval af, omdat dat op langere termijn vaak alleen maar tot het tegenovergestelde van afvallen leidt.

4 jun 2019, 16:06, B
2

Zoals je zegt heb je overgewicht en dat is niet gezond vanwege alle nadelen die je gaat krijgen met je gezondheid.Ik raad aan om met een arts in overleg een dieetplan te maken.Ik gun je ook een gezond en gelukkig leven daarom raad ik afvallen met begeleiding aan.Vaak zie je ook dat mensen die van overgewicht naar gezond gewicht gaan beter in hun vel gaan zitten dus misschien krijg jij dat ook als je een gezond gewicht hebt? Veder is een gezond leefpatroon: geen stress,genoeg slaap,voldoende beweging(een uur elke dag) en een gezond plantaardig eetpatroon belangrijk voor een gezond leven en lijf. Veel succes en zeg maar als je meer advies wilt!

5 jun 2019, 21:06, juliatje.
3

Een maatje groter kopen miet ik ook vaak doen

7 jun 2019, 20:06, Me
4

Je er vanwege die broeken nu druk om maken heeft niet veel zin denk ik, Vk. Snel veel afvallen zodat je die broeken volgende week ineens wel past gaat niet echt of heeft waarschijnlijk alleen op korte termijn effect. Daarom kun je het misschien beter accepteren zoals het is, zolang je je er verder (ook qua gezondheid) goed bij voelt, zoals het met eerdere gewichtsschommelingen bij jou ook was. Dit gewicht staat je vast hartstikke goed. Mocht het verder niet goed voelen, dan zou je altijd kunnen overwegen rustig aan een beetje af te vallen door wat minder/gezonder te eten en zo. Maar mij zou je niet horen klagen over het gewicht dat je nu hebt.

8 jun 2019, 23:06, mr
5

Het maakt niets uit dat je broeken spannen omdat je dik bent geworden het is juist sexy

9 jun 2019, 23:06, Mister x
6

Hey @mister x & @mr, ja ik ga binnenkort winkelen en ga goedkope broeken kopen voor als ik nog meer aankom. Vraag me alleen af wat vinden jullie mooi/leuk aan wat dikkere meiden? Vind het zelf ook wel mooi en lekker alleen vind het soms met kleren wat minder, wil er altijd wel goed uitzien en dan verberg ik mn buikje nogal, omdat ik niet wil dat iedereen ziet dat ik een beste buik heb 🤔🙈 let me knoww!

Gr vk

11 jun 2019, 01:06, Vk
7

Hey Vk, snap dat je er graag goed wilt uitzien. Zelf vind ik juist dat dat met een wat voller figuur (buikje en zo) erg goed kan. Dat zie ik graag terug, natuurlijk niet te ordinair en zo. Ik vind het nog vrouwelijker staan, vind het aantrekkelijk dat je laat zien dat je van het leven geniet en ik vind het best sexy. Ik denk dat als je het niet te veel verbergt en gewoon een zekere uitstraling hebt, haast niemand zich er druk om maakt. Hoe ben je eigenlijk aan je huidige figuur gekomen en heb je het gevoel dat het nog verder gaat? En wat vind je er zelf mooi/lekker aan?

11 jun 2019, 06:06, mr
8

Vk ik raad aan om naar een dokter te gaan vanwege je aankomen misschien zit er wel een andere reden aan? En aankomen is niet gezond, omdat je er toch allemaal klachten voor terug krijgt en dan is overgewicht niet meer zo leuk...

11 jun 2019, 09:06, juliatje.
9

Er zijn massa’s mensen iets te zwaar. Van een beetje overgewicht krijg je heus niet meteen gezondheidsklachten. Hoe zwaarder je wordt hoe groter die risico’s zijn natuurlijk, maar bij een paar kilo meer meteen naar een arts stappen lijkt me niet nodig, tenzij je er lichamelijk of mentaal last van hebt natuurlijk. Zelf denk ik dat het je nog erg goed kan staan btw, Vk.

11 jun 2019, 11:06, B
10

Beste B al heb je maar een paar kilo overgewicht toch is de kans groot dat je gezondheids problemen krijgt.Overgewicht levert nogal wat risico's op voor je eigen gezondheid. De kans dat je met de volgende aandoeningen te maken krijgt, is veel groter bij overgewicht dan bij een gezond gewicht:
hartinfarct
hersenbloeding
verstopte bloedvaten (trombose)
diabetes type 2
bepaalde vormen van kanker
verhoogde bloeddruk
galstenen
gewrichtsaandoeningen
spataderen
huidstrepen
cellulitis
En er zijn nog meer problemen die je kan krijgen. Het klopt dat vele te zwaar zijn ongeveer 50% van Nederland zijn maar dat betekend niet automatisch dat het iets positiefs is. Er zijn ook 640.000 mensen met astma, 1.2 miljoen mensen met Diabetes en 280.000 mensen met dementie en dat is toch ook niet goed dat het er zoveel zijn? Als een grote groep mensen iets heeft dan is dat zeker niet altijd positiefs.Als iets normaal is onder deze samenleving dan betekend het niet gelijk dat het ook verantwoord is het enige wat het zegt is dat veel mensen het doen/hebben. Niet altijd kan je merken dat het goed gaat aan je lijf doordat sommige dingen zie je gewoon niet. En een bezoek aan de dokter kan geen kwaad ofzo. En misschien is er toch wat aan de hand? Altijd goed om te checken.

11 jun 2019, 21:06, juliatje.
11

Het risico op die aandoeningen bestaat ja. Maar dat bestaat ook bij een normaal gewicht. Risico’s nemen toe als je zwaarder wordt, gaat roken, in een omgeving woont met veel fijnstof en/of luchtvervuiling enzovoorts. Maar ik ben het met B eens dat het niet zo is dat je bij een gewichtstoename meteen enorme risico’s loopt op die dingen. Je moet het niet overdrijven en het lijkt me voor de mentale gezondheid van dikkere jongens en meisjes hier ook niet goed om telkens alleen de risico’s enorm uit te vergroten. Meer aandacht voor body positivity zou zeker bijdragen aan de mentale gezondheid. En wie mentaal gezond is, leeft vaak stabieler et cetera en loopt daardoor minder risico op zwaar overgewicht, waar al die risico’s bij horen. Dus Vk, maak je vooral niet te druk. Je huidige gewicht staat je ongetwijfeld goed. Ik ben nog nooit afgeknapt op een dikker meisje.

12 jun 2019, 06:06, Trein
12

Ik ben het met je eens @trein, ook wat body positivity betreft. Goed dat dat zo in opkomst is. Zag dat @mister x ook nog had gereageerd, maar die reactie is helaas verdwenen. Ik ben erg benieuwd of je al leuke kleren hebt gevonden, @Vk.

12 jun 2019, 19:06, B
13

Echt een schande ik had niet eens iets verkeerd gezegd in mijn bericht en dan verwijderen Julie dat 😤😤😤

12 jun 2019, 19:06, Mister x
14

Hmm @Mister x, misschien was het te seksistisch of zo, ik weet het anders ook niet. Wat was de strekking van je bericht? Je reageerde eigenlijk op de vraag van Vk toch? Wat vind jij verder van body positivity

13 jun 2019, 10:06, B
15

Hoi ik heb dit ook ik ben 13 1.71,4 meter lang en weeg 82 kilo vorig jaar nog 69.7 kilo en even lang want ik groei al een tijd niet meer maar bijna niks van toen past me nu nog maar heb er eigenlijk niet heel veel moeite mee ❤️

13 jun 2019, 19:06, Dikkerdje
16

Hey @dikkerdje ik heb hetzelfde ik woog vorig jaar 65 kilo met een lengte van 169cm en 14 jaar en ben nu 15 jaar en 85 kilo en 171cm lang ik vind het ook niet echt storend 😘
*dit bericht is aangepast door de moderator*

13 jun 2019, 22:06, ,
17

Nieuwe kleren kopen is de beste optie denk ik. Als je het fijn vind om een beetje overgewicht te hebben. En je kan je buik dan ook wat mee showen als je dat wilt, Er zijn genoeg mensen die dat mooi vinden. Ik vind dat zelf ook heel mooi!

13 jun 2019, 22:06, dikkebuik
18

Beste trein, overgewicht vergroot het risico's op ziektes best wel en tuurlijk met elk gewicht kan je aandoeningen krijgen maar bij overgewicht is de kans gewoon veel groter. En daar zijn genoeg onderzoeken die dat bewijzen dus je kan er echt niet omheen draaien
Hoeveel je risico loopt verschilt per persoon maar je kan er wel mild over doen dat het wel meevalt alleen dat is echt niet zo. Er zijn echt wel veel mensen met overgewicht die klachten ervaren vaak wordt het ook gedacht dat het aan iets anders licht terwijl overgewicht gewoon de boodoener is. En zelf probeer ik juist bewust zijn te creëren op het forum om zo mensen bewust te maken dat overgewicht echt wel wat problemen kan veroorzaken. En als je niet gelooft dat overgewicht zo slecht is waarom ga je dan niet met een arts praten of met iemand praten die onderzoek doet naar de risico's van overgewicht? Want blijkbaar denk je ofzo dat mijn bericht bangmakerij is terwijl dat verreweg de waarheid is. En soms kan bewust zijn creëren juist helpen om de stap te zetten naar een gezonder leefpatroon om overgewicht tegen te gaan. Het is heel goed dat je positief in je vel zit en ik hoop dat zoveel mensen positief blijven met hun lichaam.Maar mensen leggen namelijk zo de focus op ‘mooi zijn’, dat we het aspect ‘gezond zijn’ compleet lijken te vergeten bij mensen. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat we allemaal slank zouden moeten zijn maar wat ik bedoel, is dat je tevreden kunt zijn over hoe je eruit ziet en tegelijkertijd kunt werken aan een fit en gezond lichaam en dat mist de body positivity beweging in zen geheel.Mensen met zwaar overgewicht kunnen er zeer prachtig uit zien, maar hebben wel een nog hogere kans op verschillende ziektes/aandoeningen. Ik denk dat door de body positivity trend mensen niet meer de noodzaak inzien om gezond te leven terwijl dat echt wel nodig is. Mentale gezondheid is belangrijk maar overgewicht zorgt juist voor een mindere mentale gezondheid je kan dan wel positief met je lijf zijn maar toch heb de kans op een wat mindere mentale gezondheid dan een persoon met een gezond vetpersentage. Maar mooi dat je niet kijkt naar gewicht bij daten.

14 jun 2019, 17:06, juliatje.
19

Hebben jullie ooit van Vitarexia,Fatorexia en vetzucht gehoort? Zelf als je een vertekend beeld hebt van dat overgewicht mooi is dan is dat ook echt een eetstoornis zoek maar op.

14 jun 2019, 17:06, juliatje.
20

Juliatje je moet stoppen met de hele tijd die irritante berichten te sturen als iemand dikker meiden nu aantrekkelijker vind of als iemand iets dikker wilt zijn is dat toch hun eigen keus en dan moet je daar niet de hele irritant over liggen doen ik ben lesbis en ik vind iets dikkere meiden echt aantrekkelijk en ik heb zelf ookovergewicht maar ik vind dit helemaal niet erg maar dat wilt toch niet meteen zeggen dat ik een eetstoornis heb I love volle meiden ❤️❤️😍

14 jun 2019, 17:06, Mister x
21

@Mister x wat vind jij mooi aan wat vollere meiden? En hoe zit het met je eigen gewicht? Hoe is dat zo gekomen en hoe ga je er mee om qua kleding en eten en zo?

15 jun 2019, 08:06, B
22

Eigenlijk is overgewicht vaak een ziekte doordat je een vertekend lichaamsbeeld hebt,weinig beweegt en slecht eetpatroon hebt. Je schaad gewoon je gezondheid mee. Er zijn wel nog andere oorzaken van overgewicht. Zeker ernstige obesitas is een probleem dat al leidt tot veel lichamelijke, sociale en psychische beperkingen. Obesitas staat dan ook al sinds 1948 op de chronische-ziektenlijst van de Wereldgezondheidsorganisatie dus ja het is een ziekte. Het leidt duidelijk tot orgaanschade en tot veelal onomkeerbare veranderingen in de stofwisseling en ook het brein. Bovendien uit onderzoek blijkt dat volwassenen met obesitas een twintig keer zo hoog risico op het krijgen van diabetes als mensen zonder overgewicht. Bij zeer ernstige obesitas is dat risico zelfs veertig keer zo hoog. Daarnaast is er bij obesitas ook een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, kanker, aandoeningen van het bewegingsapparaat en psychische aandoeningen maar dat hebt ik al beschreven in me vorige bericht. En ja als je meer eet dan goed voor is heb je een ES.

15 jun 2019, 15:06, juliatje.
23

*Te weinig eten is ook slecht voor je maar als je wil afvallen moet je te weinig eten. Respecteer mensen die zich zo voelen en dat proberen te delen. Daarbij ga je niet dood van een beetje overgewicht maar wel van te veel ondergewicht *. Je advies is liefbedoeld maar niet alle informatie is fijn voor andere ook niet als je heel ERg jou gelijk probeert te halen. En die mening probeert op te dringen ❤️

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

15 jun 2019, 18:06, 😘
24

Jammer dat ik volgens jou een betweter ben. Ik wijs mensen alleen op de feiten en jullie kunnen er wel om heen draaien maar de waarheid verdwijnt dan echt niet. En het is echt onzin dat je weinig moet eten om af te vallen jammer dat je in dat stereotype gelooft. Tenzij je een of ander crashdieet gaat volgen dan eet je weinig, maar bij een gezond en gevarieerd dieet hoef je echt niet te weinig te eten. Mag ik ook vragen waarom je naar andere mensen gaat wijzen? Het maakt je niet beter ofzo. Tuurlijk weinig eten is ongezond en tuurlijk ondergewicht is ongezond maar overgewicht is niet beter ofzo als je dat denkt doordat het beide ongezond is en je bent echt niet beter als je overgewicht hebt, zelf is het maar weinig onderzocht of ondergewicht schadelijker is dan overgewicht en uit die weinige onderzoeken verschilt het ook niet zoveel. Eigenlijk is voor de kans voor overlijden zowel ondergewicht als overgewicht groter dan bij een gezond gewicht. Sommige informatie is niet fijn maar moet wel gedeeld worden, dat er klimaatverandering is niet fijn, dat er oorlog is niet fijn,dat er mensen op school worden gepest is niet fijn en dat niet ieder kind in de wereld naar school kan is niet fijn om te weten dit zijn vele voorbeelden van minder leuke info maar wel is de informatie noodzakelijk om problemen op te lossen. En ik ga mensen niet aanmoedigen om minder te eten tenzij het noodzakelijk is want ik ga mensen geen ongezond gedrag aanpraten wat dat is hier op 99 gram tegen de regels!

16 jun 2019, 09:06, juliatje.
25

Hey Vk, hoe gaat het inmiddels met je? Heb je nog nieuwe kleding gekocht? En hoe gaat het verder met je eetgedrag en figuur? Ik ben benieuwd en hoop dat je na de hele discussie hier nog wilt reageren.

22 jun 2019, 10:06, B
26

Hoi ik ben dik maar draag gewoon korte broeken hoor en niet maar een beetje dik

3 aug 2019, 21:08, Dikke mij
27

Heel goed!!, iedereen moet gewoon dragen wat die na mijn mening!!

4 aug 2019, 23:08, Piet
28

Kopen jullie meestal nieuwe kleren als jullie wat zijn aangekomen of dragen jullie dezelfde kleren die te strak zijn waarin je je buik goed ziet ?

19 aug 2019, 15:08, Annabelle
29

Ik kom zelf niet zoveel aan, maar je figuur mag best een beetje zichtbaar zijn vind ik. Zolang het maar niet te wordt. Heb je er zelf mee te maken?

19 aug 2019, 17:08, B

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.