te dik of?

heeeee !

ik ben dus 14 jaar, weeg 66 kilo en ben 1,67 ik ben erg klein maar ben altijd al wat zwaarder geweest, ik ben niet heel zwaar maar heb altijd al wel wat dikkere benen gehad enzo, nu weet ik dus niet of ik echt te zwaar ben.. ik wil heel graag afvallen en 56 kilo wegen ofzo omdat ik me schaam vóór m’n benen, ik heb dikkere benen en mijn moeder zei dat t bij m’n bouw hoort en het echt mee valt en ik trots moet zijn op hoe ik eruit zie maar ik ben zo onzeker ... iemand tips om af te vallen, dunnere benen te krijgen en of t wel echt nodig is? of is mijn gewicht gewoon goed?..

xx mij

30 mei 2020, anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Je hebt overgewicht dus je hebt geen gezond gewicht 44 tot 65 kilo is voor je lengte een gezond gewicht. Overgewicht is vrij ongezond en zeker in corona tijd is het handig dat je een gezond gewicht hebt. Genen,hormonen,medicijnen,depressie,voeding,te snel eten,beweging,stress,slaap en aandoeningen hebben invloed op je gewicht. Als je wilt afvallen is het beste je omgeving om hulp vragen ook ben je in de groei dus je moet ook gezond afvallen. Krachtraining kan helpen je lichaam beter vorm te geven maar dit moet je onder begeleiding van een professional doen. Mijn advies is om max 6 keer per dag te eten en min 3 keer op een dag. Eet ook zonder afleiding van apparaten en eet samen met anderen. Als je meer advies wilt moet je het zeggen.

30 mei 2020, 10:05, Juliatje.
2

1 kilo overgewicht is niet veel

30 mei 2020, 10:05, G
3

Je hebt idd. 1 kilo overgewicht op dit moment. Met een paar kilo eraf heb je dus een prima gezond gewicht. Met 56 kilo zoals je wilt, kom je meer in de buurt van een perfect gezond gewicht. Dit is een prima doel en ook goed te bereiken, maar verwacht het niet in twee weken: je bent zeker drie maanden bezig om 10 kilo gezond af te vallen.

Voeding is voor 50% bepalend voor je gewicht, sporten en bewegen voor 30% en rust, ontspanning en slaap voor 20%. Alle drie moeten in evenwicht worden gebracht om effectief af te vallen. Ga dus niet (elke dag) zeer extreem, op het maximum van je kunnen, sporten. Hierdoor ervaart je lichaam heel veel stress en stressvorming leidt tot vetopslag. Van te intensief sporten kan je dus juist dikker worden, i.p.v. afvallen!

Qua voeding spelen de koolhydraten een belangrijke rol. De ongezonde koolhydraten (suiker, bloem, witte rijst, 'normale' aardappel, 'normale' witte pasta), kunnen enorme dikmakers zijn. Het sterk verminderen van suikers (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank - ook light/zero! en bijv. fruitsap), kan al heel veel helpen. Al deze bovenstaande extraatjes moeten niet in je dagelijkse routine zitten. Waarom elke dag een suikerrijk toetje, zoals vla, vruchtenyoghurt, pudding, chocomousse, etc. na het eten? Waarom altijd die suikerrijke Liga, Sultana of bijv. plak ontbijtkoek mee naar school? Waarom altijd dat glas frisdrank of fruitsap als je uit school komt? Dit zijn allemaal dikmakende extraatjes, die je gezondheid en geluk negatief beïnvloeden. Doorbreek dit soort gewoontes! Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten.

Vet op je bovenbenen is het moeilijkst te verbranden voor vrouwen. Door veel kruisbloemige groenten (kool, spruitjes, broccoli, radijsjes, etc.) te eten, kan je je vetcellen op je bovenbenen makkelijker ‘losmaken’, waardoor deze veel gemakkelijker te verbranden zijn. Voldoende vetverbranding en bloedtoevoer naar de benen (bijv. door squads, lunges, legg presses, jumping jacks, etc. te doen) blijft uiteraard een belangrijke randvoorwaarde, maar door voldoende kruisbloemige groenten te eten kan de effectiviteit van je inspanningen voor je benen duidelijk verbeteren.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld snoepradijsjes in hun assortiment (bij de snoeptomaatjes). Een makkelijke manier om buiten je hoofdmaaltijd om extra kruisbloemige groente binnen te krijgen en zo de vetopslag op je benen makkelijker te verminderen.

Ook kan je natuurlijk een salade maken op basis van kool, witte kool of savooiekool bijvoorbeeld. Een salade hoeft niet altijd als basis sla te hebben. Kool is hier ook prima voor geschikt. Door dit te doen kan je ook weer je inname van kruisbloemige groenten verhogen, buiten je hoofdmaaltijd om.
Succes!

30 mei 2020, 17:05, Timo
4

heel lief voor jullie berichtjes! maar het is dus het probleem dat ik er niet heel dik uitzie maar dat mijn gewicht gewoon zwaarder is.. komt ook vooral door de quarantaine! ik doe meer workouts en drink veel water en eet gezond enzo, maar weet dus niet of dit goed is...

3 jun 2020, 00:06, anoniem
5

Beste anoniem vetpersentage zegt het meest over je gezondheid. Maar iedereen heeft zen eigen bouw maar je jij hebt nog steeds overgewicht en ja overgewicht is voor niemand gezond. Mijn tip is ook om een afvalplan en eetschema te maken en gezonde voedingswaren in het zicht zetten.

3 jun 2020, 17:06, Juliatje.
6

Hoii, ga is je buikomtrek meten en je benen! Je kan opzoeken hoe het moet!

4 jun 2020, 14:06, Qwerty
7

Haii, sorry als ik laat ben.Je bent niet veel te zwaar.Het kan natuurlijk altijd minder en ik vraag het me ook af of Je je niet TE veel zorgen maken om je gewicht natuurlijk.Als je beweegt en niet te veel eet komt het goed ;D

4 jun 2020, 14:06, Velvet
8

Ik wil juist dikker worden kunnen jullie helpen?

24 jun 2020, 18:06, Plssss geef me tips

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.