Tampon vragenlijst

Willen jullie aub mijn vragen beantwoorden

1. Wanneer werden jullie als eerste ongesteld?
2. Hoe zei je het tegen je moeder?
3. Wanneer begon je met tampons dragen?
4. Hoe vroeg je dat aan je moeder?
5. Hoe breng je ze in?
6. Welke tampons gebruikt je?
7. Waarom geen maandverband?
8. Draag je snachts ook tampons?

5 jun 2019, Nina


Reacties

plaats reactie
1

~ 18 februari
~ geappt was bij mij vader is helemaal niet akward mn vader vertellen wel heb ik uiteindelijk geappt
~ ga ik bij mijn volgende menstruatie doen wel al ooit geprobeerd
~ gewoon gevraagd even akward daarna niet meer
~ handig is met een inbrenghulsje kan je kopen bij bijvoorbeeld de kruidvat
~ mini als eerste dat is echt een goede tip
~ dan heb ik de hele tijd het gevoel alsof ik doorlek en vind ik gewoon niet fijn
~ nee !!

oke dat was het hoop dat je er iets aan hebt vraag maar voor meer advies

5 jun 2019, 18:06, Guusje
2

1- toen ik 13 was
2- de dag erna ben ik toch maar naar haar toe gegaan en ik zei: ik moet je eigenlijk iets vertellen (ik vond t echt moeilijk om te zeggen) en toen zat k n beetje moeilijk te doen en toen zei mn moeder of ik ongesteld geworden was, en toen zei ik ja en toen had ze me maandverband enz gekocht
3- toen ik 14 was
4- had ik niet gevraagt, ik kocht het zelf of mijn moeder had het al gekocht
5- benen weid open doen en dan er in duwen, je voelt dan welke richting het beste is
6- van ob, klein normaal en groot. (geen inbrenghuls)
7- het zit niet lekker en je voelt het bloed gewoon de hele tijd nat en dat is echt VRESELIJK.
8- ja, en heeel soms maandverband

ik ben trouwens 15 nu

5 jun 2019, 19:06, ro
3

1. Toen ik in de 2de zat
2. Mam ik ben ongesteld
3. Van af dag 2
4. Ik van maandverband kut mag ik tampons
5. Gw je lichaam volgen en duwe tot je di ni meer voelt
6. Ob pro comfort normaal en een maat groter voor de zware dagen
7. Vind het kut zitten
8. Ja

5 jun 2019, 20:06, Just me
4

1. Vorige week
2. *liet haar onderbroek zien - Mam: "Ben je ongesteld?" Ik: "Denk het..."
3. Al voordat ik ongesteld was
4. Zij kwam ermee aanzetten
5. gewoon staand en dan het touwtje uitvouwen en dan erin duwen en dan op het toilet zitten. als ik hem dan niet voel, ziet ie goed. Als ik hem wel voel, duw ik nog verder.
6. o.b. procomfort mini's en tijdens zwemmen o.b. procomfort normaal.
7. Dat is gewoon niet fijn. Dan heb ik idd het gevoel dat ik doorlek en dat ik een grote baby ben.
8. Ja, o.b. nachttampons - speciaal voor 's nachts.

6 jun 2019, 11:06, !@!
5

Wanneer werden jullie als eerste ongesteld?
toen ik 11 was
2. Hoe zei je het tegen je moeder?
mam ik ben ongesteld
3. Wanneer begon je met tampons dragen?
na de 2 dag
4. Hoe vroeg je dat aan je moeder?
zelf gehaald
5. Hoe breng je ze in?
staand in de wc
6. Welke tampons gebruikt je?
normaal van de aldi
7. Waarom geen maandverband?
vind ik niet fijn
8. Draag je snachts ook tampons?
ja, dan draag ik super tampons,

6 jun 2019, 15:06, A
6

Wanneer werden jullie als eerste ongesteld?
Eergisteren
2. Hoe zei je het tegen je moeder?
Ik vond het heeeeel moeilijk ik ben wel 3x naar haar toe gelopen en langs haar gaan zitten en dan vroeg ze wat is er? En dan zei ik niks. Uiteindelijk verstand op nul en gewoon zeggen ik ben ongesteld
3. Wanneer begon je met tampons dragen?
Eergisteren, want ik ging in de middag zwemmen
4. Hoe vroeg je dat aan je moeder?
Ze zei waar het maansverandering lag en ik: wat als ik vanmiddag ga zwemmen en toen zei ze dan moet je eigenlijk een tampon indoen toen ging ze zoeken of ze mini’s had en die had ze niet en toen is ze naar de winkel gegaan en heeft OB mini’s gehaald
5. Hoe breng je ze in?
Richting je rug doen
6. Welke tampons gebruikt je?
Ob mini maar wil bij de volgende menstruatie of miss vannacht normale Ob’s gebruiken
7. Waarom geen maandverband?
Ik heb het nu allebij omda ik snel doorlek
8. Draag je snachts ook tampons?
Nog niey maar ben vannacht doorgelekt dus ga het vannacht probeten

23 mei 2020, 16:05, F
7

1. In groep 6. Ik was een 9,5 jaar oud. Dat is nu 12 jaar terug.
2. Eerlijk, ik was nog een minikindje en wist niet wat er gebeurde met mijn lichaam... Ik was in volwaardige paniek dat ik dood zou gaan. Ik kan me nog herinneren dat ik aan mijn juf zei "ik bloed uit mijn trut" toen heeft ze mijn moeder gebeld die me heeft opgehaald.
3. Tampons heb ik altijd ontweken, ik vond ze maar niets. Geprobeerd op mijn 12e omdat ik ging zwemmen. Daarna bijna niet meer gebruikt, alleen voor zwemmen.
4. Naja ik ging dus zwemmen. Ik heb het nooit echt gevraagd. In mijn gezin zat er geen spanning ofzo omheen. Wij hadden in de badkamer een mandje met maandverband en tampons.
5. Zonder stress en dieper dan je denkt.
6. Als ik geen maandverband draag, draag ik een lady cup :)
7. Geen idee, ik draag maandverband :) Ondanks dat ik flink bloed heb ik nooit dat ik nat bloed voel zitten in het maandverband zoals hierboven beschreven (dit kan aan het merk liggen). Maar dit kan gewenning zijn, omdat ik op 9,5 al ongesteld werd was een tampon niet echt chill. Tegen de tijd dat ik "oud" genoeg werd was ik gewoon gewent aan maandverband. Ik vind een tampon juist vies, dan blijft dat bloed zo in je hangen.
8.Nee ik draag maandverband. Ik zou het ook niet aanraden. Een tampon mag je maar een paar uur inhouden.

23 mei 2020, 16:05, hi
8

1. Een half jaar geleden ofz.
2. Ik stond onder de douche s'avonds en ik zij tegen m'n moeder gewoon ik ben ongesteld geworden en eerst verstond ze mij niet dus moest ik het nog een keer zeggen het enige wat ze eigenlijk zij was heb je ergens pijn ofz. En ze vroeg ook wat ik voor spullen daarvoor had.
3. Volgens mij was het de 3de keer toen waren we op vakantie met vrienden met wie we elk jaar op vakantie gaan. Ik heb 1 broertje en we gaan met 2 gezinnen. Allebei ook met 2 kinderen. De 1 zijn 2 jongens en de anders zijn ook een jongen en meisje. Zij is ook 1 van mijn beste vriendinnen En het was corona en je moest reserveren voor het zwembad en ze wouden dat dus voor ons 6 gaan doen en ik zij zo van ik hoef niet te zwemmen ik heb niet zoveel zin. En mijn beste vriendin zij zo van waarom niet enz. En toen liep ik dus even met haat achter de caravan en zij zo van ik ben ongesteld omdat anders als die jongens er bij stonden en die zijn allemaal jonger dan wij. Zij zij toen zo van ik ook maar dan kan je toch gewoon een tampon Indoen en toen zij ik dat ik dat nog nooit had gedaan en die dag heb ik niet meegezwommen maar de volgende dagen wel gewoon en mocht ik tampons van die vriendin gebruiken.
4. Mijn moeder had daarvoor al tampons voor mij gekocht voor als ik het wou proberen en die had ik dus niet meegenomen. Ik ben ook dom. Maar mijn moeder wist dat ik dus tampons van die vriendin gebruikte.
5. Gewoon der in duwen hoe anders.
6. Ob procomfort normaal voor de eerste 2/3 dagen daarna mini
7. Tampons is veel hygiënischer dan maandverband maar soms als ik geen zin het in een tampon doe ik gewoon maandverband
8. Nee, ook nog nooit geprobeerd. K denk dat ik dank doodlek en je moet een tampon ook niet langer dan 8 uur in houden en ik lig wel langer in bed.

8 jul 2020, 00:07, Nienke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.