Tampon inbrengen

Hey,
Ik ben 14 en ik was vorige week ongesteld. Het was echt veel bloed. Ik had wel maandverband maar ik ben door 2 broeken doorgelekt! Ik kon er niet meer tegen en ik pakte een tampon van mijn moeder. Die was groter dan ik had gedacht. Het inbrengen was heel moeilijk en deed echt heel erg pijn. Toen ik ging slapen haalde ik hem eruit en het deed nog meer pijn. Ik durf nu geen tampons meer te gebruiken. Heeft iemand advies?

5 jan 2015, hi


Reacties

plaats reactie
1

Hoi hi,
De eerste keer doet altijd het meeste pijn want dan breek je zeg maar iets door wat dicht zat (dat hoort) het zal veder nog wel gevoelig zijn met inbrengen maar geloof me dat verminderd ik de loop van het jaar. Je hoeft je veder geen zorgen te maken want dit heeft ieder meisje wel eens in haar leven.

Groetjes OnzekerMeisje

5 jan 2015, 21:01, OnzekerMeisje
2

eh oke

5 jan 2015, 21:01, hi
3

Er zijn kleine tampons van ob, die speciaal voor jonge meisjes zijn. Kleinere tampons zijn ook veel veiliger vanwege tamponziekte die je kan oplopen, want met grote tampons is de kans groter dat je die ziekte kan oplopen. Vraag het anders aan je moeder. Die zal wel weten wat de beste maat voor je is.

18 jan 2015, 00:01, niempje
4

Ik koop als ik ongesteld bent kotex maandverband. Die zijn dik en absorberen beter. Het helpt, ik ben sindsdien niet meer doorgelekt. Met Libresse of Always lek ik altijd door.

18 jan 2015, 01:01, treciexx
5

Oke soery voor hierboven maar ik dacht hieraan: always doorgelekt oke sorry ❤️❤️ Ik ben gisteren ook doorgelekt en niemand zei er wat van dus ze zagen het niet volgensmij

22 nov 2016, 01:11, ❤️
6

Oke soery voor hierboven maar ik dacht hieraan: always doorgelekt oke sorry ❤️❤️ Ik ben gisteren ook doorgelekt en niemand zei er wat van dus ze zagen het niet volgensmij

22 nov 2016, 01:11, ❤️
7

Ik ben ook ongesteld geworden maar gebruik mini tampons van Ob en maandverband van kotex

22 nov 2016, 09:11, L
8

ik gebruik ook tampons. mini en normaal. ik durf nog geen grote tampons te gebruiken...

22 nov 2016, 13:11, d
9

bericht 9
ik wilde ook nooit tampons. toen we een keer gingen zwemmen.. me vriendin was ook ongesteld, en ik was het ook geworden van huis naar het zwembad toe. toen heb ik een tampon (mini) van me vriendin gekregen. en die ingedaan..

18 dec 2016, 20:12, *A*
10

hoi
ik gebruik ook tampons, je ruikt minder dat je ongesteld bent met tampons. was wel even wennen. met in brengen en er uit halen...

18 dec 2016, 23:12, dingetje
11

ik durf nog geen tampons te gebruiken.

19 dec 2016, 11:12, ??
12

het was wel even wennen om een tampon, in te brengen..

20 dec 2016, 00:12, *A*

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.