Tampon inbrengen lukt niet

Heey, ik ben nu 16 jaar en ik ben al zo’n 4 jaar ongesteld. Ik probeer elke keer dat ik ongesteld ben een tampon in te krijgen maar het lukt niet. Ik voel weinig pijn en ik kan pijn ook goed negeren maar ik duw en duw en draai maar. Maar hij gaat niet verder.

Ik heb heel internet afgezocht en overal zeggen ze dat ik me meer moet ontspannen, een inbrenghuls moet gebruiken, ik heb zelfs glijmiddel geprobeert. Ook als ik het met mijn vinger probeer gaat hij er niet in.

Vaak krijg in mijn tampon er halverwege in en dat is erg onkomfortabel, dus dan haal ik hem er gelijk weer uit omdat hij niet verder gaat. Maar het eruit halen van een tampon doet veel te veel pijn. Ik weet dat dat komt doordat hij dan nog droog ik en niet genoeg heeft geabsorbeert maar ik ga niet een tampon die er half in zit 4 uur laten zitten.

26 feb 2019, Laura


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Laura,
Mensen zeggen dat half erin laten zitten niet goed is, en dat dat pijn doet.

Maar oke:
Ik denk dat het zo is omdat je gespannen bent, of het juiste gaatje niet gevonden hebt. Zet een leuk muziekje o bij het in inbrengen, misschien verminderd dat je spanning..
Liefs Eva💞

26 feb 2019, 18:02, Eva🍒
2

als je je tampon er niet in kan doen moet je vaseline gebruiken. gewoon een klein beetje op het topje doen. misschien gebruik je een te grote tampon. dan kan je die van ob mini gebruiken, of een ander merk wat jij fijn vind. je moet natuurlijk ontspannen en gewoon zeggen dat je het kan. je baarmoeder is ook niet recht naar achter maar gaat een beetje naar achter en dan naar boven. hoop dat je hier wat aan hebt, doeg!

26 feb 2019, 20:02, napping?!
3

ik had dit ook, het lukte nooit tot ik op vakantie was met een vriendin en haar ouders en toen werd ik onverwachts ongesteld en we gingen elke dag zwemmen en naar de zee dus ik MOEST wel. ik heb heel lang op de badkamer gezeten, alles geprobeerd maar het lukte nog steeds niet. door dit is het me uiteindelijk gelukt: 1.: 1 been op de badrand zetten of met je benen ver gespreid op de grond zitten. 2: mini tampon gebruiken (ob) dan erin duwen en meerdere bewegingen maken (soort draaiend erin duwen) gewoon alles proberren: lings rechts duwen. ookal doet het pijn, gewoon negeren. stop de tampon in je zover tot je kan. kan hij niet meer verder? laat hem dan zitten en ga wat lopen en bewegingen maken, zodat de tampon vanzelf wat verder gaat. een paar squats doen helpt ook. je moet je spieren niet aanspannen met het erin duwen, je moet je ontspannen. zet muziek op en denk aan leuke dingen. als je hem er nog niet inkrijgt, ga dan bijvoorbeeld helemaal liggen op de grond en doe hem er dan in. nog steeds niet? ga dan eerst met je vinger proberen, je zegt dat dit ook niet lukt maar geloof me **** gewoon over je clitoris wrijven en dan je vinger in je vagina duwen: dit werkt zowiezo. daarna probeer je een tampon, dan weet je waar je precies heen moet. succes! (vaselinge op tampon doen een beetje kan ook lukken)
*** dit bericht is aangepast door de moderator

26 feb 2019, 20:02, annoniem
4

je kan ook tampax tampons proberen, weet allen niet of die er in mini zijn, om te proberen kijken of dat gaat.

27 feb 2019, 12:02, E
5

oh dit had ik ook in het begin! het is natuurlijk een beetje spannend, dus mijn eerste tip is: ontspannen. adem een keer diep in en uit. ook helpt het bij mij om 1 voet op mijn bed ofzo te zetten. een tampon moet echt veel dieper dan dat ik eerst dacht. een stuk van je vinger gaat er zegmaar mee in (als je weet wat ik bedoel). als het met een normale tampon niet lukt kan je beter proberen met een kleinere (die mag je er dan wel niet té lang in laten zitten. blijven proberen & dan komt het zeker goed! heel veel succes!

3 mrt 2019, 13:03, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.