Streven met cijfers

Hallo allemaal,
Ik zit in 2 havo /vwo en wil heel graag naar vwo. Alleen is het probleem dat ik erg streef met cijfers ( hele hoge cijfers willen halen) en een erg hoge druk op mezelf zet. Als ik iets "lagers" Haal ( in mijn ogen) voel ik me naar en heb ik het gevoel dat ik heb gefaald. Ik weet dat ik dit best aan zou kunnen maar ik hen steeds gedachtes dat alles hoog en perfect moet zijn zodat ik zeker weet dat ik naar vwo kan en ik weet dat dit niet goed is kaar de gedachtes gaan maar niet weg. Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor me?

Alvast bedankt en bedankt voor het lezen❤

27 nov 2018, ⭐💫🌟


Reacties

plaats reactie
1

Hey strevertje,

Ik herken de drang (of dwang?) die je hebt om altijd maar weer de hoogste cijfers te halen op school. Maar zoals je zelf ook wel merkt is dit heel erg verstikkend en geeft dit ontzettend veel stress, toch? En telkens kom je er weer achter dat het nooit goed genoeg is en het je niet gelukkig maakt, klopt dat?

Ik denk dat je het beste bij jezelf na kunt gaan waar jij je het prettigst bij voelt om te doen. Ik geloof meteen dat je het VWO ook kunt halen, maar moet je dan continu op je tandvlees lopen? Moet je dan alles op alles zetten om goed mee te kunnen komen? Of blijf je dan ook genoeg tijd overhouden voor andere belangrijke dingen in je leven, zoals vrienden, hobby's, sport en lekker ontspannen?

Kortom, kies voor de studie waarbij je leven in balans blijft en je genoeg ruimte en energie overhoudt voor andere dingen. Uiteindelijk wordt je daar het gelukkigst van, niet van de hoogste cijfers :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

28 nov 2018, 08:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.