Stoppen met vegetarisch?

Hey, ik ben 18,7 jaar en ben al vroeg een vegetarier geworden. (15 :)). Maar ik denk erover om veganist te worden, even korte verschillen:
Vegetariërs eten alleen geen vlees, en meestal geen vis. Verder eten de meeste wel snoep van gelatine of eten ze niet iets iets waar een dier direct voor gedood is zoals vlees of vis. Maar wel dingen waar gelatine in zit.
- En veganisten eten geen vlees en vis. En ook geen dingen waar een dier voor gebruikt werd, of iets waar dat in zat. En dragen ook geen wol of leer, maar vegetariërs wel dus. Ik heb geen vis gegeten een half jaar geleden, en nu draag ik alleen maar leer die ik al had. Voor de rest blijf ik een vegetarier. Maar toch zou ik over een half jaar veganist willen worden. Maar het is wel heel moeilijk vind me tante. In de jaren 90 was 0,1% veganist (16.000) en nu 0,7% 70.000. En het groeit dus, en ik weet niet of ik het wil worden. Is er iemand hier vegetarisch? Vertel dan alsjeblieft je storetime en hoe het is. Liefs Shanna.

11 aug 2018, .


Reacties

plaats reactie
1

Shanna heel mooi dat je veganist wilt worden ,zelf neem je geen zuivel, eieren, honing, gelatine, dierlijke e-nummers of producten waar deze dierlijke producten in verwerkt zitten als je veganist bent.Maar zelf zijn er veel dingen in de supermarkt voor veganisten.Hier wat tips en ik ben een vegetariër en eet zelf geen dierlijke e nummers en ook geen gelatine ,wel vis omdat het moet ,maar zelf zit ik er ook aan te denken, alleen dan wel als ik op me zelf woon.Hier wat tips
Tip 1 Vervang zuivel door haver,soja,rijst of noten melk
Tip 2 Bonen zijn niet echt duur, heel erg gezond en lekker
Tip 3 Vermijd junkfood. Er zijn namelijk genoeg producten die wel veganistisch zijn, maar nog steeds erg verschrikkelijk zijn voor je gezondheid.
Tip 4 Zodra je je huis uit stapt, is het belangrijk dat je altijd iets te eten bij je hebt zoals : noten,fruit en groente
Tip 5 Er zijn genoeg Vegan recepten op internet die je kan gebruiken en er zijn veel kookboeken er over in boekhandel
Zeg maar als je meer advies of tips nodig hebt

11 aug 2018, 21:08, juliatje.
2

Dankje😘 en heel goed van je dat je nu al daaraan denkt.

11 aug 2018, 21:08, .
3

bedankt Shanna

12 aug 2018, 07:08, juliatje.
4

Hey Shanna,

Veganisten eten alleen maar plantaardige producten en niets wat afkomstig is van dieren.
Dat is inderdaad wel lastig zoals je tante zegt, omdat wij hier zo gewend zijn om verschillende dierlijke producten te eten, zoals kaas, melk, eieren, boter en vis, vlees en kip.
Het is niet onmogelijk om helemaal plantaardig te eten, maar daar moet je vooral in het begin heel erg over nadenken bij het kiezen en bereiden van eten. Zoals Juliatje ook al zegt, zijn er genoeg kookboeken en recepten over een vegan leefstijl.
Maar wat ik denk dat voor jou de doorslag moet geven of je wel of niet vegan wilt gaan leven, is wat je motivatie daarvoor is. Wat maakt dat je graag vegan zou willen worden?

12 aug 2018, 08:08, Amyxx
5

Hey Amy, eigenlijk niet veel. Maar ik wil iets nieuws proberen. Ik wil niet 100% vegan zijn, dat kan ook niet heb ik gehoord. Maar dan wil ik stoppen met melk en kaas en yoghurt wat direct van een dier afkomt. Maar wel cake bv met melk misschien.

12 aug 2018, 14:08, .
6

. Je kan wel helemaal vegan worden ,want ja het bestaat dat je het helemaal kan worden en het persoon die dat zei heeft ongelijk.

12 aug 2018, 14:08, juliatje.
7

Hey Shanna,

Dank je wel voor je reactie!
Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent naar een vegan lifestyle en er wel aan toe bent om wat nieuws te proberen.
Of je nu wel of niet vegan of deels vegan gaat eten, probeer er in ieder geval voor te zorgen dat je voldoende en gevarieerde voeding binnenkrijgt. Het is erg belangrijk dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt om fit, gezond en gelukkig te blijven. Dus ik hoop dat je dat in de gaten houdt, want ik vind het erg belangrijk dat je je goed en gezond voelt!

Good luck!

13 aug 2018, 08:08, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.