Stoppen met roken

Yow ik mikel 17 en ik wil stoppen met roken alleen het lukt me niet ik heb al zo vaak geprobeerd te stoppen maar het mislukt iedere keer kan iemand me helpen

3 nov 2020, Mikel


Reacties

plaats reactie
1

Mikel het is niet heel slim om te schrijven dat jij 17 bent en rookt, in NL mag je pas vanaf 18 jaar roken. En het beste manier van stoppen is niet beginnen

3 nov 2020, 08:11, Anoniem
2

Ik woon in België en daar mocht het tot in vanaf 16 nu ook nog maar vanaf 18en dan nog wat is er niet slim aan om het te zeggen en ik vraag tips om te stoppen jij zegt dan niet beginnen ja halow das te laat en nu vraag ik gwn tip om te helpen met stoppen zoon nutteloze reactie van u

3 nov 2020, 08:11, Mikel
3

Ik zou het vooral tegen iemand zeggen die persoon kan je er dan op wijzen en je in de gaten houden en als het zo erg word de sigaretten achter slot en grendel zetten. Als het heel erg word kun je opk altijd naar een soort afkikker gaan.

22 feb 2021, 21:02, anoniem
4

beste Mikel hier wat tips:
1 Je hebt van die nicotine pleisters of kauwgom die kan helpen.
2 Hang een motivatielijst boven je bed.
3 Beloon jezelf als het goed gaat.
4 Stop niet in een keer maar doe het in stapjes.
5 Ga naar de huisarts voor advies, mogelijk kan je ook iets voorgeschreven krijgen.
6 Je hebt online cursussen hiervoor.
7 Gebruik een anti rook app.
8 Bedenk een stappenplan bij neiging roken.
9 Lees zelf wat meer over de gevolgen van roken.
10 Geef niet op!
Succes

24 feb 2021, 10:02, juliatje.
5

Hi Mikel! Wat een super goed voornemen! Tja het beste om te stoppen is niet beginnen, maar aan dat advies heb je nu niet zo veel haha.

Weet dat je niet alleen bent in je strijd! Bijna iedereen om je heen probeert wel met iets te stoppen, is het niet roken is het wel snoepen. Je bent er nog goed op tijd bij!

Een andere belangrijke tip is om het altijd te laten weten aan je omgeving. Hierdoor kunnen ze je tegenhouden op je zwakkere momenten. Ik ben zelf in een strijd met mijn gewicht, dit weten mensen om me heen, als ik nu naar een vriendin ga ligt er altijd een gezond hapje ipv koekjes. Het helpt echt heel veel, al is het alleen maar om erover te praten.

Als we het toch over vrienden hebben, misschien kan je een stopbuddy zoeken? Dan kunnen jullie samen deze uitdaging aangaan!! Met zijn tweeën is iets altijd beter dan alleen.

Ik vermijd nu ook al even de supermarkt, als ik niet in de buurt kom van lekkers kan ik het ook niet kopen! haha. Het is stom maar het werkt. Ik loop nu bijvoorbeeld alleen nog maar met een klein beetje cash op zak, ik ben me er bewuster van dat ik het uitgeef aan iets en merk beter hoeveel geld ik kwijt was aan lekkers.

Als iets echt niet lukt, sluit ik me aan bij juliatje, ga langs de huisarts. Zij weten het uiteindelijk het beste! Mocht je je daar oncomfortabel bij voelen, huisartsen hebben zwijgplicht, dus je ouders zullen er niet 123 achter komen.

Als laatste geef ik mee dat het slim is om niet in 1x te willen roken. Bouw langzaam af, dan blijft het haalbaar. Welke sigaret momenten heb je nu? Welke kan je het makkelijkste mee stoppen? (bijvoorbeeld de ene in de pauze, je kan ook binnen blijven). Als het één keer fout gaat en je neemt die sigaret, zie dit NIET als falen. Stoppen is een proces, het kost tijd, moeite en energie.

Je kunt het!

26 feb 2021, 13:02, pannekoekje
6

gooi je sigaretten, of shag weg. als je zon iemand bent die het dan weer uit de prullenbak haalt, verbrand het dan. alsjeblieft stop met roken want je kan anders later misschien wel helemaal geen kinderen krijgen of je gaat dood aan longkanker, of je wordt blind. ik hoop dat je niet doodgaat. dat lijkt me vreselijk!🥺❤️

19 apr 2021, 16:04, Eva🌸

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.