Stink adem

hoi allemaal,
ik ben er zelf achter gekomen dat ik een stinkadem heb, want een paar mensen hadden het al eens tege mij gezegt, het is wel eerlijk van ze dat ze het zeggen maar natuurlijk niet leuk om te horen. ik weet niet wat ik er tegen moet doen. ik poets mijn tanden gewoon smorgens en savonds met een elecktrische tandenborstel. van mint kauwgoms lijkt het daarna viezer te worden dus ik weet niet of dit echt wel helpt. maar wat moet ik er tegen doen?!?! ik word er gek van want mijn mond smaakt ook wel een beetje vies en ik durf niet zo recht voor mensen te praten. weet iemand hier iets tegen? plz help me!!!

28 mrt 2019, annno


Reacties

plaats reactie
1

Poets je ook echt alle plekken in je mond? Veder kan het ook een onsteking in je mond zijn,een ontsteking van de bijholten of neuspoliepen, een Zenker divertikel in de slokdarm,roken,alcohol gebruik en een te steng dieet(eetstoornis) ,het beste is dit te onderzoeken met een arts. En een gezond leefwijze volgen dus gezond vegetarisch eten,elke dag een uur bewegen en geen drugs.

28 mrt 2019, 14:03, juliatje.
2

Waar moet je overal poetsen dan? (om het te voorkomen). ik heb geen ontstekingen of wat dan ook, alles in mijn mond is prima behalve de geur. ik doe ook geen rare dingen zoals roken en alcohol, behalve soms met feestjes. en drugs doe ik al helemaal niet.

28 mrt 2019, 15:03, annno
3

anno, bij poetsen moet je de bovenkant,binnenkant en buitenkant van je gebit poetsen(je kan ook je tandarts om advies vragen).

28 mrt 2019, 15:03, juliatje.
4

@juliatje,
ik poets mijn tanden overal, zelfs mijn tong en tandvlees, dus dat zou het dat niet zijn. ik ga niet naar de dokter of wat dan ook maar ik wil gewoon zsm weten wat ik er aan kan doen.

28 mrt 2019, 17:03, annno
5

Veel bacteriën hopen zich op op je tong. Dit is vaak de oorzaak van een slechte adem. Schraap zodoende voordat je gaat poetsen minimaal zes keer grondig over je tong met een tongschraper, bij grote voorkeur eentje van metaal (meestal koper), deze zijn duidelijk beter dan die plastic dingen.

Verder kan een antibacteriële mondspoeling na het poetsen helpen. Let op: de meeste mondspoelingen maskeren alleen maar een slechte geur en bevatten helemaal niets dat de bacteriën dood en dus ook niets dat de oorzaak aanpakt. Een mondspoeling met chloorhexidine (apotheek) of tea tree (De Tuinen), is wel bacteriedodend. Een klein flesje van deze mondspoeling zou je ook nog mee kunnen nemen naar school, zodat je ook na je lunchpauze in de toiletten je mond kan spoelen.

28 mrt 2019, 21:03, Timo
6

Beste anno, wat is er zo erg aan de huisarts/dokter? Een huisarts heeft ook geheimhoudingsplicht. En misschien vind ze/hij wel een oplossing. Want zoals je vertelde heb je in het dagelijks leven er last van.

29 mrt 2019, 13:03, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.