steeds zwaarderr


Hoi
ik maak me zorgen, op korte termijn zid je niet dat ik dikker word maar als je op lange termijn kijkt wel. Ik ben 14 en weeg 63kg met 162cm. Iets te zwaar maar het kan ermee door. Ik ben laatst voor iets anders naar de dokter geweest en toen moest hij mijn gewicht weten. Hij zag mijn gewichtcurvwe of hoe die grafiek ook heet en zei, dat ik over lange termijn veel te snel aankom hij zei dat ik bolgens de curve 10kg lichter moest zijn en dat mijn ideale gewicht zelfs 15kg lager licht.

hij zei dat ik ook al ben ik niet veelte zwaar erg goed op mijn voeding moest letten en als ik dat niet deed dat ik over 8 jaar dik zou zijn en overgewicht zou hebben.
Nu wil ik vragen hoeveelmoet je nu eten? En hoe let je en op je eten

Groeten mij

ps ik eet veel dus langzaam afbouwen
ps ik heb iedere dag wel een paar eetbuien

28 aug 2015, pieter


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb ook dat ik iets te dik ben en ben erg bang dat ik het zelfde krijg bij de dokter als jou. Maar wat ga je nu doen? Ga je afvallen nu?

28 aug 2015, 14:08, Petaaaa
2

Ja dat moest maar het lukt niet ik ben alweer 1kg aangekomen

29 aug 2015, 10:08, pieter
3

Ik stel voor dat jullie op de website van het voedingscentrum kijken hoeveel je moet eten. dat kan onder het kopje de schijf van 5 en je daar aan houdt.

Ook vinden jullie het misschien interessant om te weten dat de basisverzekering een paar dietist afspraken per jaar vergoed. Het zijn er niet veel. (Drie uur ofzo) maar het kan je wel effe op weg helpen.

26 jan 2016, 18:01, Crocro

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.