Sporten 1 uur en een kwartier ?

hey, ik ben vandaag gaan sporten thuis wat oefeningen wel heel zwaar maar ik doe het om wat dikker te worden om spieren te kweken ik ben niet heel sportief en heb niet zo een goede conditie maar wilde dit heel graag dus ik zette door ik ben nu 1 uur en een kwartier bezig geweest en dat is heel veel voor de eerste keer zulke sport oefeningen doen nu ben ik zo ontzettend misselijk heb ook niet zo goed gegeten. ik ben dus best wel dun is dit handig om t zo aan te pakken ik krijg echt geen anorexia ofs want ik wil gewoon echt heel graag aankomen. maar toch hoe kan ik het beter aanpakken ?

18 jun 2019, Guusje


Reacties

plaats reactie
1

Als je meer spiermassa (spiergewicht) wil kweken zijn twee dingen heel belangrijk: een goede opbouw en afwisseling van de spieroefeningen. Niet iedere spiergroep kan je immers iedere dag trainen. Het tweede is: voldoende eten na iedere workout, vooral veel eiwitten. Als je te weinig eiwitten eet, gaat je lichaam de energie die in je spieren opgeslagen ligt (glycogeen) gebruiken, wat juist leidt tot spierverlies. Je bent dan “je spieren aan het opeten”, zoals vaak in de volksmond wordt gezegd. Dit gegeven kan ook misselijkheid te weeg brengen. Voldoende eiwitten eten (liefst niet te veel dierlijk), voorkomt spierverlies en voorkomt ook de misselijkheidsklachten.

Iets rustiger aan met je spieroefeningen -vijfkwartier is idd. wel echt wat te lang in het begin- en voldoende eiwitten eten dus. Probeer je dagelijkse eiwitinname op te bouwen tot 1,6 - 1,8 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, al zou dat in het begin niet lukken. 0,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht is echt wel het minimum dat je dagelijks moet zien binnen te krijgen. Zorg in ieder geval dat je iets van eiwitten (vlak) na je workout inneemt. De bekende eiwitpoeders en bijbehorende shakebekers, zijn daar heel populair voor.

19 jun 2019, 00:06, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.