Sport & afvallen

Hoii,

Ik wil binnenkort op een sport maar ik weet niet of ik op atletiek of voetbal ga. Ik vind ze allebei erg leuk. Dus met welke sport verbrand je meer en val je het meeste af? (Want ik wil afvallen) Atletiek is wel 3x per week 1.5 uur en voetbal 2x per week 1 uur en dan zaterdag soms wedstrijd...?
Dus ik denk atletiek dan, maar heeft iemand hier deze sport al gedaan ofzo??

Groetjes anoniem

9 sep 2018, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Zelf kan het verschillen per persoon met sport hoeveel je afvalt.Maar ga je ook alleen sporten om gewicht te verliezen? Of ga je ook op je voeding letten voor gewicht verlies?

9 sep 2018, 16:09, juliatje.
2

Hey anoniem,

Wat leuk dat je wilt gaan sporten.

Maar ik denk niet dat je je keuze moet baseren op waarmee je het meeste calorieën verbrand... Het gaat erom dat je de sport kiest die jij het leukste vind om te doen. Je haalt het meeste plezier uit je sport als je het doet omdat je het leuk en fijn vind, niet omdat je daar de meeste calorieën mee verbrand. Ik denk dat je je beter kan richten op een gezonde leefstijl, dan kom je vanzelf op een gewicht dat goed en gezond is voor jou.

Kun je hier wat mee?

Liefs en veel sportplezier!

9 sep 2018, 18:09, Amyxx
3

Kies wat jou het leukste lijkt! Ze zijn allebei goed voor je! Kijk waar jij zin in hebt ( en je hebt ook iedere week een wedstrijd dus het is beide 3x per week) btw kies alsjeblieft ook niet een sport alleen om het afvallen. Kies iets waar jij echt zin in hebt dat je denkt ja! Ik heb zin om te sporten

24 sep 2020, 11:09, Zoe2005

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.