Sparen jullie ouder voor je studie

Hallo

Mijn ouders hadden blijkbaar best veel geld (kom ik nu achter en dan heb ik het over 4000 netto) en nu snap ik niet waarom ze nooit iets voor mij gespaard hebben zodat ik kan studeren. We hebben gewoon een normaal huis en geen merkkleding of iets. Alles is gewoon normaal.

Sparen jullie ouders ook voor je studie?
Ik neem het mijn ouders best kwalijk dat ze niks gespaard hebben.

26 nov 2020, Lottex


Reacties

plaats reactie
1

Mijn ouders sparen wel voor me. Ik mag de rekening pas zien als ik 18 ben. Maar ik hoef er niet perse mee te studeren, ik mag zelf bepalen wat ik mee doe
Maar ze zeggen ofc wel, uit geven is uit gegeven

26 nov 2020, 17:11, D💞
2

Jap, we zijn niet behoorlijk rijk, gewoon normaal, maar we nemen bijna nooit iets van mijn spaarpot. mijn ouders hadden een niet zo'n goede jeugd, dus ze hadden ook veel minder kansen in leven, ze willen dat ik het beter dan hun doe

26 nov 2020, 18:11, jojo
3

Zelf zijn me ouders gescheiden, mijn ouders hebben afgesproken dat me studie wordt betaalt plus 800 per maand en dat ik me rijbewijs niet hoe te betalen. Maar ik moet wel me studie in een keer halen en goeie cijfers hebben. Zolang ik studeer en een bijbaan heb krijg ik dan 800 per maand. Zelf verdient me moeder iets onder gemiddeld. En me vader verdient wat meer dan gemiddeld. Ik ben dankbaar dat ik wat geld krijg. Zelf heb ik met me bijbaan nu iets meer dan een jaar al een groot bedrag wat gespaard voor later omdat ik zo zuinig ben maar wees eerlijk tegen je ouders.

28 nov 2020, 08:11, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.