SOS ONZEKERRRR 2

hay, nou ja, omdat niemand reageerde op de vorige en ik echt heel onzeker en ongeduldig ben heb ik een nieuwe aangemaakt. Mijn vraag: ik ben al 5 maanden niet ongesteld na mn eerste menstruatie en ja ze zeggen hier dat dat 6 maanden kan duren en nu ben ik bang dat ik het nooit meer word. Helppppp!

29 jan 2022, plshelpme!!! :(


Reacties

plaats reactie
1

Eerste ongesteldheden zijn erg onregelmatig, en het kan idd best lang duren. Maar door extra stress daarover kan jij het nog erger maken

29 jan 2022, 18:01, Qwerty
2

Moet ik me er dan helemaal niet meer aan denken? Ik probeer het wel alleen het is zo moeilijk want het gaat toch over je lichaam en je gezondheid.

29 jan 2022, 21:01, plshelpme!!! :(
3

Volgens mij stress jij er echt veel over, dat kan ook best schadelijk zijn. Als jij daarvoor bang bent is het misschien een idee om naar de huisarts te gaan? Die weet er beter over, en je kan daar ook hulp krijgen als het nodig is.

29 jan 2022, 21:01, Qwerty
4

@Qwerty Is het dan erg als je iets over de 6 maanden gaat? Gwn een vraagje. O ja, ik heb niet perse stress het is alleen dat ik een beetje onzeker ben als andere meiden er over praten en dat ik als ik naar het toilet ga kijk of ik al ongesteld ben.

29 jan 2022, 21:01, plshelpme!!! :(
5

In de eerste jaren is het erg onregelmatig, dat komt door een afwisselende aantal hormonen, vooral als je jong bent (<15/16) en na je 45e. Stress/zorgen maken het ook niet beter, kan ook een oorzaak zijn van minder of meer bepaalde hormonen. Dus als je echt heel veel zorgen maakt dan zou ik toch naar de huisarts gaan, hij geeft je professioneel advies.

29 jan 2022, 22:01, Qwerty
6

Hoi, de eerste paar keer is het heel normaal dat je erg onregelmatig ongesteld bent. Ook als het meer dan 6 maanden duurt voordat je weer ongesteld bent is dit niet gek. Dit is natuurlijk wel onhandig, want daardoor weet je niet wanneer je weer ongesteld gaat worden! Ik zou daarom altijd in je schooltas een maandverband/ tampon & extra onderbroek bij je hebben zodat je dat altijd bij de hand hebt. Dan hoef je ook niet meer te stressen over wanneer het komt: het gebeurt als het gebeurt en jij bent in ieder geval voorbereid. Als je je nog steeds zorgen maakt kan je altijd even langs de huisarts gaan, die kan je alles precies uitleggen.

30 jan 2022, 09:01, Roos
7

@Roos @Qwerty Ok super erg bedankt! :)))))))

30 jan 2022, 11:01, plshelpme!!! :(
8

heeft iemand nog een antwoord?

6 feb 2022, 21:02, plshelpme!!! :(
9

Wrm nog meer antwoorden? Jij kreeg toch al een duidelijk antwoord dat het niet erg is, en dat het normaal is. En zoals de mensen hier boven hebben gezegd, als jij best veel zorgen daarover maakt is het misschien een idee om naar de huisarts te gaan? Die kan jou alles goed uitleggen, en je kan hem/haar zeker geloven, en je hoeft daar niks voor te schamen.

6 feb 2022, 22:02, Aloha

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer