soort van faalangst bij sport

Hey,
Ik heb altijd bij (sport)wedstrijden dat ik bezwijk onder de druk, dan kan ik alles wel, maar op de wedstrijd gaat alles fout. Als iets niet helemaal lukt bij lo, dan heb ik het liefst dat ik gewoon de hele tijd kan oefenen zonder dat iemand kijkt, dus helemaal alleen, want dan lukt het wel. Ik heb natuurlijk zelf geen sportzaal dus dat kan niet.
Hoe kom ik van dat gevoel af en gewoon ik bedoel, hoe zorg ik ervoor dat ik niet bezwijk onder druk? Heeft iemand tips? Blijkbaar betekent sport heel veel voor mij, ik wil alles kunnen en winnen en daardoor heb ik zoveel stress als iets niet lukt. En hoe zorg ik ervoor dat ik me niks aantrek van mensen die naar mij kijken als ik aan het oefenen ben (ik wil niet laten zien dat ik faal)? Help me

13 jan 2017, zucht


Reacties

plaats reactie
1

Lieve zucht ja tuurlijk heb ik tips
DENK NIET AAN DAT JE SLECHT BENT
TRAIN VEEL
ADEM IN EN UIT
BLIJF LACHEN

28 jan 2017, 12:01, Eva
2

daar kan je eigenlijk helemaal niks aan doen alleen oefenen oefenen en nog is oefenen met het wel doen ik het openabaar, ik heb zelf ernorme faalangst met veel dingen zo durf ik niet met de bus ik durf niet alleen te koken dan raak ik in paniek en ikbegin te huilen tijdens een toets omdat ik alles kwijt ben ik krijg dan een soort black outs ik ben hier hulp voor aan het zoeken maar ook ik heb er nu al 8 jaar lang last van zonder dat het weg gaat sterkte x

6 feb 2017, 10:02, hopeloos meisje 14
3

Thanks allemaal :)

16 feb 2017, 16:02, zucht

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.