Solicittatie tips

Haaaai,

Ik moet binnekort vllr het eerst op solicitatiegesprek. Heeft iemand tips?

19 apr 2017, E.


Reacties

plaats reactie
1

Ja natuurlijk Hoi E je moet je geen gekke dingen doen en netjes zijn en geduldig en goed luisteren Xx

19 apr 2017, 19:04, .
2

E.
Wat belangrijk is, is dat je jezelf goed 'presenteert'. Ik weet niet precies waar je een motivatie gesprek voor moet houden dus ga ik er maar vooruit dat het voor een baan is.
De werkgever wilt graag enthousiaste werknemers aannemen. Probeer zo enthousiast mogelijk over te komen en ook geïnteresseerd. Leg uit wat je motivatie is om daar te gaan werken en waarom de werkgever juist joú moet aannemen. Noem speciale kenmerken van jezelf, misschien ben je juist wel heel geduldig of werk je heel snel.

Ik hoop dat je hiermee een stukje verder komt :)

19 apr 2017, 21:04, Oxygenthief
3

Hey E
het is ook altijd goed om er netjes en verzorgd uit te zien, dus geen joggingbroek en een vest ofzo, je haar een beetje netjes en leuke kleren. Maar ook niet te over the top, je hoeft niet heel veel make-up op te doen, zorg vooral dat je je prettig voelt met hoe je eruit ziet en wees enthousiast maar wel gemeend. Als je vrolijk overkomt hebben mensen een snellere neiging om je aan te nemen. Heel veel succes!

21 apr 2017, 16:04, happy girl x
4

Dankjewel iedereen,

Ondertussen ben ik uitgenodigd een middag mee te lopen. Hij heeft 2 andere kndidaten die dit ook zullen gaan doen. En daarna kiest hij er een. Ik vind dit zelf nogal raar. Hebben jullie dit welleens moeten doen?

24 apr 2017, 12:04, E
5

Ja, hij wil kijken wie het beste geschikt is, op deze manier kan hij zien wie de beste kwaliteiten heeft en het beste op de plek past. Zo kun je laten zien wat je kan.
Een paar tips:
1. Toon initiatief, daar houden ze van, laat zien dat je ook dingen zonder opdrachten uit kunt voeren, als je ziet dat er iets opgeruimd moet worden of moet gebeuren wacht er niet mee en begin alvast.
2. Wees niet te plakkerig en vraag niet overal zijn mening over, laat zien dat je zelfstandig bent en dat je niet te wanhopig bent.
3. Zorg er ALTIJD voor dat je op tijd bent/komt, er is niets zo ergerlijks als een werknemer die te laat komt
ik hoop dat dit helpt

24 apr 2017, 15:04, happy girl x

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.