sociale faalangst en ontwijkende persoonlijkheidsstoornis

Hey

Ik ben altijd heel bang om op sociale gelegenheden afgewezen te worden en ik heb echt een heel laag zelfbeeld. Zoek maar op google en dan bij kenmerken van de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, al die symptomen heb ik, en bij die sociale faalangst heb ik ook alle symptomen (lijkt allebei wel heel erg veel opp elkaar) maar wat moet k nu doen? Thanks alvast voor tips!😊

8 jan 2017, iemnd


Reacties

plaats reactie
1

Hoi, Als je de meeste symptomen hebt is er niet meteen kans dat je het het hebt! Maar als je je er zorgen over maakt, of je zit er heel erg mee ( wat ik snap! ). Dan kan je het best tegen iemand vertellen. Hoe moeilijk dat ook is! Maar het is uiteindelijk het beste. Als je je ouders het niet durft te vertellen ga dan naar je mentor of een docent die jij vertrouwd, en ga het samen vertellen. Misschien denk je dan van ' ik ben bang hoeveel gezien ik daarna ga krijgen ' tegen mij zeiden ze. Je moet eerst door een laag stront en daarna ben je weer gelukkig en kan je er weer tegen aan! Precies zo is het ook gebeurt. Eerst zat ik er tegen op om mijn probleem te vertellen, ben ik naar een docent gegaan die ik vertrouw en zijn we samen naar mijn ouders geweest. En mijn ouders hadden er eigenlijk best veel begrip voor! Ik vertel je dit, omdat ik hoop dat je die moed straks ook hebt. En dat je er wat mee gaat doen. X

9 jan 2017, 00:01, Sterrevanderkam
2

wat goed van je sterrevanderkam!!
ik heb ook wel last van dit soort dingen en vind dat je heel goed advies geeft!!
liefs,

9 jan 2017, 11:01, unicornn
3

Weetje misschien waardoor het komt? Misschien iets van vroeger?

9 jan 2017, 22:01, Sterrevanderkam

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.