Snijden, depressie, wat nu?

Heyy, ik ben een meisje van 13 jaar en eerlijk is eerlijk, mijn leven is niet bepaald makkelijk. De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer snijd maar wil graag stoppen (record tot nu toe is 1 maand sinds begin 2018). Iemand nog tips hoe? En ten 2e heb ik nog een vraag. Ik voel me de laatste tijd echt leeg en emotieloos en verdrietig en ik voel een enorme pijn en druk op me. Maar ik kan ook gewoon nog lachen met me vrienden enz. Ben ik depressief? De laatste keer dat ik me gesneden had was gisteravond. Wat nu?

21 nov 2018, Cutting, desperatly girl


Reacties

plaats reactie
1

Hey Cutting, desperatly girl,
Ik weet het niet, maar ik heb precies hetzelfde emotieloze gevoel en die pijn en leegte.
(behalve dan dat ik niet wil stoppen met snijden)

21 nov 2018, 21:11, Girl
2

Heyy @Girl,

Ik wil eigenlijk ook niet stoppen met snijden, t voelt ergens zo goed. Maar ik heb een vriendin van mij beloofd te stoppen. Vooral omdat ik scharen meer pijn vind doen en die de meeste littekens achterlaten

21 nov 2018, 22:11, Cutting, deperatly girl
3

Oeiii snijden is nooit goed. Probeer te stoppen

Xxx van je gurll

21 nov 2018, 22:11, Je gurlll
4

Probeer in stapjes te stoppen dat is veel makkelijker.En zoek psychologische hulp dan kan je misschien afkomen van je snijden en anders kan je cursussen(gratis) in buurthuis volgen over snijden of onderwerpen die erop lijken.

22 nov 2018, 07:11, juliatje.
5

Hey cutting, desperately girl,

Ik lees dat je je erg ongelukkig voelt en regelmatig aan zelfbeschadiging doet. Je wilt hier graag mee stoppen maar weet niet hoe.

Zo te lezen zit je flink in de knoop en weet je geen andere uitweg dan zelfbeschadiging. Op dit moment is dit de enige manier die jou wat opluchting geeft?

Ik raad je aan om hier zo snel mogelijk hulp voor te zoeken. Praat met een volwassene die je vertrouwt en die je verder kan helpen naar de juiste hulp. Bijvoorbeeld een van je ouders, je mentor of vertrouwenspersoon op school of je huisarts. Wacht hier niet te lang mee en stel dit niet uit!
Hoe eerder je hulp krijgt, hoe sneller je ook uit weer uit deze negatieve spiraal komt.

Wat betreft de zelfbeschadiging; ik snap dat je dit eigenlijk niet wilt stoppen omdat het je zoveel opluchting geeft. Probeer toch om hier meteen mee te stoppen en zoek een andere manier om je gevoelens te uiten. Bijvoorbeeld door te schrijven of met iemand te praten. Ik weet dat het extreem moeilijk is, maar probeer de drang om jezelf pijn te doen als het ware 'uit te zitten' en er niet aan toe te geven. Koester jezelf en je lieve lichaam.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Heel veel sterkte en veel liefs, Amy

22 nov 2018, 09:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.