Slecht zelfbeeld x

Hallo iedereen, Ik ben Jodie.
Ik ben 21 jaar oud en woon in België, Ik ben nieuw op deze site met de reden dat ik dacht om eens mijn verhaal te doen(aangezien ik normaal alles voor mezelf hou, dus niemand weet dit..) Ik zie er heel zelfverzekerd uit voor de buitenwereld maar heb al lang problemen met een laag zelfbeeld waardoor ik mij veel niet goed in mijn vel voel.. vooral mijn gewicht heeft daar veel bijdrage aan, ik ben 1m78 en weeg iets rond de 63kg, ik heb niet meer het figuur dat ik vroeger had toen woog ik 53 ik wil dit terug bereiken.. zo snel mogelijk.. maar hoe? En dan komt er nog bij dat ik bijna al de rest van mijn lichaam ook maar niets vind.. Als ik iemand zie denk ik altijd iedereen ziet er zo mooi uit en beter dan mij..ik voel me hier zo slecht door, elke dag opnieuw en niemand die het weet.. Hierbij ben ik blij dat ik dit via deze weg toch eens kan delen.. x Liefs Jodie x

13 jun 2018, Jodie.x


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Jodie, onzeker zijn is juist slecht. Je zelfbeeld is negentief je uiterlijk niet. De meeste mensen hebben liever een zelfverzekerd iemand. Zeg gwn elke keer ik ben mooi, dat helpt echt! Die mensen van instagram ect zijn heel nep en zeldzaam. Denk je dat die in het echt ook zo dun zijn? Nee, dat is fotoshop. En ook zijn hun niet echt allemaal zo lang iets in de 1.60/1.90 dat is niet eens gezond om zo mager te zijn, en ook is het nep. Liefs Eva.

13 jun 2018, 21:06, Eva/🍫
2

jodie knap dat je dit durft te vertellen , ik denk dat het handig is om met een psycholoog te praten die kan je ook goed helpen hiermee en anders wil ik je wel helpen.

14 jun 2018, 07:06, juliatje.
3

Hey lieve Jodie,

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt en hoe knap dat je nu de stap hebt gezet om het hier te delen!

Heb je enig idee wanneer dat allemaal begonnen is, jouw onzekerheid en lage zelfbeeld? Is er in het verleden iets gebeurd waardoor dit ontstaan is?

Helaas zijn er geen quick-fix oplossingen hiervoor, maar met wat hulp kun je zeker werken aan je zelfvertrouwen en zelfbeeld.
Ik snap dat je moeite hebt met je veranderde lichaam. Je bent inmiddels een volwassen vrouw, en daar hoort ook een volwassen lichaam bij. Een volwassen lichaam is nu eenmaal wezenlijk anders dan het lichaam van een tienermeisje, dat is helaas niet te veranderen. Het is erg vervelend dat je je daar nu niet goed bij voelt, maar ik denk dat je dit over een poosje wel kan waarderen. Je bent nu een stuk ouder, groter en waarschijnlijk ook sterker dan toen je nog jonger en lichter was. Je lichaam kan nu veel meer aan dan toen. Je gewicht is trouwens prima voor je lengte, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je er onzeker over bent, maar daar kun je aan werken. Je krijgt niet meer zelfvertrouwen wanneer je gaat afvallen en dat raad ik je ook ten strengste af. Liever ga je werken aan je zelfvertrouwen, bijvoorbeeld met een coach, psycholoog of iemand anders die je vertrouwt en bij wie je je verhaal kwijt kan. Heb je iemand in je omgeving waar je goed mee kan praten? Anders kun je naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een professional.
Heb je hier wat aan?

Stay strong en onthoud: je bent goed zoals je bent!

Liefs!

14 jun 2018, 08:06, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.