Slapen

Hoii
Ik heb al echt weken dat ik niet kan slapen, blijf echt uren wakker. Weet iemand meschien hoe dit komt? Of heb je er zelf ook last van? Kan iemand mij daar bij helpen em heeft tips voor mij
Xxx

27 apr 2017, Xxx


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Xxx, ik heb dat ook wel eens maar ik neem slaap pillen.
Maar neem niet meer dan een pilletje want anders is het niet goed voor je. Of stop met sporten voor je gaat slapen, of geen koffie nemen. Al denk ik dat je geen koffie neemt. Alvast veel plezier met de tips. Liefs Eva

27 apr 2017, 09:04, Eva
2

Heyy, ik heb ook een paar tips voor je
1. Leg een klein zakje met lavendel onder je kussen, het is bewezen dat lavendel kalmeert en zorgt dat je sneller moe word.
2. Luister rustige muziek in je kamer vlak voor je gaat slapen
3. Drink kamillethee, dat werkt ook heel goed en is rustgevend.
4. Op internet staan ook filmpjes waar mensen ook nog andere tips vertellen.
ik hoop dat je hier verder mee komt
xxx

27 apr 2017, 11:04, happy girl x
3

Hey,
Dat probleem herken ik bij mezelf, bij mij komt het omdat het gewoon in de familie zit, misschien kan het bij jouw door stres komen? Maar ik heb hier een paar tips voor je:
1. Kijk niet meer op je telefoon/computer/tablet of iets, zeker 2 uur voor je in slaap wilt vallen niet, dat scheidt namelijk blauw licht uit en laat je hersenen denken dat het nog dag is.
2. Je kunt vroeg in bed gaan liggen en gewoon lezen, lezen of schrijven op papier met potlood tot je ogen moe zijn.
3. Maak het donker! Het is echt heel belangrijk dat het donker is!

Oh ja en mog wat: het is heel normaal dat je soms niet kan slapen en soms wel, ik heb dat ook. Soms lig ik weken wakker en kom ik met wallen onder mijn ogen aan op school.
Maar andere keren val ik gewoon meteen in slaap.

Maar het belangrijkste: no stress

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen helpen,
Groeties

27 apr 2017, 16:04, ModelXX
4

Ja goede tips

27 apr 2017, 17:04, .
5

Of spray met parfum en lees een boek

27 apr 2017, 17:04, .
6

geen reden duimen omlaag

10 aug 2017, 18:08, noah
7

Hey, het kan ook zijn dat je niet in slaap komt omdat je hoofd gewoon helemaal vol zit. Probeer aab alles voor je gaat slapen even te denken (evt huilen) en dan ben je weer opgelucht en is je hoofd weer helemaal leeg. Als dat niet helpt ga dan aan wat leuks denken of verzin een droom en droom dat gwn elke avond.

31 aug 2017, 22:08, Danseresje
8

Ik heb dit ook gehad (ik had iets waar ik heel erg mee zat) en daardoor lag oo nachten wakker uiteindelijk heb ik het tegen iemand gezegd ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt
Xxx anoniem

2 sep 2017, 08:09, Idkwatikdoe
9

Ik vinger mij altijd voordat ik ga slapen, moet je maar eens proberen.
Eerste plaats is het lekker
Tweede plaats je bent lichamelijk even bezig, dus geen tijd om ergens anders aan te denken
Derde plaats als je klaar gekomen bent ben ik zo loom en moe dat ik erna meteen in slaap val.

2 sep 2017, 09:09, Chantie15
10

@Chantie15 dan is je bed toch bezweet?

Mijn tips zijn om eerst lekker de bed en kamer te luchten door het raam open te zetten ong een uurtje voor dat je gaat slapen. Zet een halfuurtje voor je gaat slapen je electrische dingen uit (telefoon, computer, tablet enz) en kijk er niet meer op. Maak je hoofd leeg. Denk aan twee dingen die die dag goed zijn gegaan. Verzin een verhaal in bed over een prinsesje in een kasteel 🌹🙂 Good luck 💞

2 sep 2017, 11:09, Appelflap
11

Als ik niet kan slapen (soms) vinger ik mezelf ook altijd. Ik heb ontdekt dat je het heel langzaam moet doen omdat je er moe van wil worden. En bij mij helpt dat vaak wel maar ook soms weer niet. Dan ga ik er uit en zitten lezen, achter mijn bureau dan word ik ook moe
'smorgens vingerde ik alleen als ik kan uitslapen zoals zondag, eigenlijk altijd. Maar de laatste tijd is mijn vriend het weekend bij me en dan doen we het samen, je weet wel...
Groetjes
xx

21 feb 2020, 20:02, Jjanneke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.