Seksuele voorlichting op school

Hebben jullie die gehad? In welk jaar? Welk onderwerp van de voorlichting vond je heel goed uitgewerkt? Van welk onderwerp had je veel meer willen weten? Vinden jullie, dat het al moet op de basisschool? Was er een goed gesprek tussen jongens en meisjes mogelijk of deden de jongens grof en flauw? Veel vragen, die ik graag beantwoord zie. Ik speel ze dan door naar mijn moeder, die leraar in groep 8 is. Zij geeft wel voorlichting.

17 okt 2020, ellie


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb voorlichting in groep 8 gehad, maar dat ging vooral over de pubertijd. Daarna heb ik in de 2e klas voorlichting gehad en dit ging wel echt over veilig vrijen en soa’s enzo.
Wat ik alleen heel erg miste is het ‘plezier’ gedeelte bij vrouwen. Ja je leerde dat vrouwen een clitoris hebben, maar wat kan je er mee, kunnen vrouwen penetraal of uberhoupt klaarkomen enzo. Dat soort zaken zijn niet besproken. Ook leerde ik dat mn binnenste scbaamlippen de kleine schaamlippen heette, maar mijn binnenste schaamlippen zijn langer dan de buitenste. Dit maaktte me toen onzeker, dus de diversiteit van vulva’s ofzo zou ook wel besproken mogen worden. (The.vulva.gallery op instagram heeft mij heel erg geholpen bij het accepteren van mn eigen vulva),

17 okt 2020, 11:10, Lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.