Seks en zondes? 😭

Hallo lieve broerders en zusters..

Ik heb ben achttien en heb sins een anderhalve maand een relatie/verkering met mijn jeugdfliefde. We zijn zo verliefd. Maar we zijn er ook echt absoluut klaar voor om seks te hebben, terwijl we niet getrouwd zijn. Maar we voelen de liefde zo, en we zijn er echt zo klaar voor, zeker omdat we elkaar vroeger al meerdere keren zo leuk vonden en zo naar elkaar verlangde.

Omdat wij er zo naar verlangen zou Allah of God misschien willen dat we elkaar op die manier toch ondervinden. En zou het geen zonde zijn als we seks hebben..

Ik geloof zowel in het christendom als ik Allah, mijn moeder is van het moslimgeloof naar het christendom verhuisd toen ik zeven was, dus ik geloof in allebei. (Hoop dat dat geen zonde is) ik mag geen koran bezitten. 🥺

Lieve broeders en zusters help mij alsjeblieft.

❤️💕🙏🏼

2 okt 2022, Bibi Noor


Reacties

plaats reactie
1

Klaarblijkelijk ben je klaar voor; en verlang je naar lichamelijke intimiteit. Maar je volgt 2 geloven die dit (ongetrouwd) een zonde vinden.
Nou, het lijkt mij geen moeilijk dilemma...
Dus ga OF trouwen, OF stap van je geloof af en ga genieten van het leven en van elkaar!!!
En als je dit niet oplossing ziet, word je dus blijkbaar gelukkiger van leven in angst om te zondigen voor een God vanwege hele natuurlijke menselijke gevoelens.

6 okt 2022, 05:10, Qwerty
2

Ik herken je worsteling en voel hetzelfde. Heel langzaam voel ik dat het punt iets dichterbij komt maar wij zijn ook nog niet getrouwd al denk ik niet dat het nog jaren gaat duren . Je hoeft toch geen echte penetratie te hebben om toch fijn met elkaar bezig te kunnen zijn?
Wellicht kun je een vorm vinden die wel kan en minder kwalijk is.
Kies er desnoods voor om alles te doen zolang je maar ondergoed aanhoudt
Heb je geen vriendinnen waar je mee kunt praten hoe zij dat doen?

7 okt 2022, 19:10, Rachel
3

God is liefde dus seks uit liefde kan nooit een zonde zijn. De mensheid en seks bestaan al veel langer dan het huwelijk. Dat seks voor het huwelijk verboden zou zijn is een regel van de mens/cultuur, niet van God. Je dochter, zus of nicht vermoorden omdat ze geen maagd meer is, dát is verboden door God, maar toegelaten in sommige culturen. 99% van de moslims weten niet eens waar de Islam voor staat. Islam is respect en liefde, niet onderdrukking en wraak. Niemand moet jou zeggen wat je moet doen, doe waar jij je goed bij voelt en zeg hamdoullah voor wat je hebt, inchallah.

13 okt 2022, 16:10, Nadia
4

Niet doen je zult er spijt van krijgen

1 nov 2022, 15:11, TonyTheCock
5

Mijn advies aan jou zou zijn om naar de Moskee te gaan en met iemand erover praten. Ik merk duidelijk wat dingen aan je waarop jij het recht hebt op de juiste en goede antwoorden over het geloof. Je zit in een gevecht met jezelf doordat je niet weet hoe en wat. Twee geloven tegelijk aanhouden zou ik afraden, ik zou zeggen verdiep je wat meer in de Islam door naar de Moskee te gaan en met iemand over je situatie te praten, door de Koran te lezen (kan ook gewoon in Nederlandse vertaling) zodat je meer rust hebt en de juiste antwoorden.

25 jan 2023, 02:01, Helper

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer