Schuren en zweten bij obesitas

Hallo! Ik ben Sofie en ik ben 16 jaar, ik heb al een tijdje ernstig obesitas en er zijn wat dingen waar ik tegenaan loop, ik zweet de hele tijd bij alles wat ik ook maar uitvoer en m’n bovenbenen schuren ook altijd langs elkaar waardoor mijn broeken slijten tussen mijn benen en er dus snel gaten ontstaan. Hebben jullie misschien tips om minder te zweten en tegen het schuren?

10 jan 2023, Sofie


Reacties

plaats reactie
1

Voor minder zweten heb ik geen tips(behalve miss minder dingen doen maar is geen goed oplossing). Voor schurende broeken heb ik wel een tip: probeer wat minder broeken te dragen maar jurkjes of rokjes, en daaronder goedkope leggings of thermo. Die zijn vaak veel goedkoper, en sport thermo bijvoorbeeld gaat ook best lang mee.

10 jan 2023, 16:01, Spqr
2

Super bedankt voor je tip! Heb je mss ook nog een tip voor snel buiten adem zijn tijdens het sporten?

10 jan 2023, 16:01, Sofie
3

Nee sofie, dat moet je gwn trainen:(

10 jan 2023, 17:01, Spqr
4

Miss helpt dit wel: in korte stukjes sporten. 2 min sporten, 2 minuten rust. Als het niet genoeg is in het begin maak er 3-5 minuten rust van. Over een tijdje wordt het steeds makkelijker en heb je minder en kortere rustpauzes nodig.

10 jan 2023, 18:01, Spqr
5

Nog een tip: ik koop van die broekjes met pads bij www.confidenceforall.com dat houdt iig het zweet tegen bij het lopen. Ik koop daar ook van die topjes met pads in de oksels, dat helpt voor mij ook enorm.

9 mrt 2023, 10:03, Olivia
6

Ik herken het probleem. Ik heb het zweten heel erg onder mijn buik. Talkpoeder of maïzena werkt daar goed. Soms als het heel erg is doe ik er een zakdoek of baby washandje tussen.

Qua kleding helaas geen tip. De goedkopere broeken hebben vaak wat dunnere stof. Als je dikker bent slijt dat soms al na 2 dagen. Een cursus naaien is ook handig. Je kunt dan zelf leuk je broeken pimpen alsof het zo hoort

10 mrt 2023, 10:03, Rachel

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer