Schoolkamp (ETEN)

Hoi,
Over een paar weekjes ga ik op schoolkamp, waar ik ongelofelijk veel zin in heb maar zit nu al op tegen het eten.....
ik ben al paar jaar bezig met afvallen, maar helaas niet vaak met resultaat (meestal ene week paar kilo's eraf en een paar weken later zit het er weer aan) Ook heb ik afgelopen maand gewoon geen zin meer in eten, neem daarom ook niks mee naar school en eet eigelijk alleen nog in de avond.

Hoe moet ik dit nu doen op kamp?
Ik wil het liefst niet eten, maar ben bang dat als ik niks ga eten gezeik krijg met leraren die mee gaan. En dat wil ik voorkomen.
Ps: het zijn maar 3 dagen.

Stresskop

17 jun 2018, Stresskop


Reacties

plaats reactie
1

S'morgens een kom muesli/boterham met beleg, s'middags de lunch en s'avonds de warme hap.
Veel water drinken, tussendoor fruit eten en al het andere (snoep, chips, koek, enz.) laten staan.
Dan val je af.

18 jun 2018, 00:06, .
2

Hey stresskop,

Wat spannend dat je op schoolkamp gaat!
Allereerst vraag ik me af; is het werkelijk noodzakelijk dat je afvalt? Heb je overgewicht? Of wil je afvallen om je wat zekerder te voelen over jezelf?
Als je vanwege overgewicht moet afvallen, raad ik je aan om de hulp van een diëtist in te schakelen. Zelf rommelen met eten (in jouw geval niet eten zoals je schrijft) werkt alleen maar averechts. Bovendien raak je er gefrustreerd door, toch? Als je echt verstand, gezond en blijvend af wil vallen, is het belangrijk om een goed voedingspatroon aan te leren. Daarbij moet je zeker niet te weinig eten, want dat houd je niet vol, zoals je nu ook ervaart.
Te weinig eten is ook schadelijk voor je gezondheid. Je bent nog in de groei en wanneer je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, wordt die groei afgeremd.

Je verteld dat kamp maar drie dagen is. Wat zijn drie dagen in je hele leven? Zou het niet fijn zijn als je je die drie dagen niet bezig hoeft te houden met voeding, en je gewoon lekker gaat genieten? Probeer lekker mee te eten met de rest en luister goed naar je lichaam. Je lichaam geeft wel aan waar je trek in hebt en wanneer je verzadigd bent. Als je thuis bent kun je weer het voedingspatroon van een dietist volgen.

Kun je hier wat mee?

22 jun 2018, 13:06, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.