Schelden met kanker stoppen! Hoe moet dat?

Hallo lieve mensen,

Ik scheld de laatste tijd alleen maar met kanker. Eerst was dat vooral kut, maar nu alleen maar kanker. “Ben je kanker dom” “Waar is mijn kanker tas”
Dat dus. Online scheld ik er niet zoveel mee, ik probeer het in te houden maar ik ben er nu zo aan gewend dat ook dat wel eens gebeurd.

Kaasschaaf is misschien iets. Kanker bekt lekker, ik denk nooit aan kanker zelf, alleen aan hoe ik het uitspreek.

Iemand een woord die op kanker lijkt en makkelijk uit te spreken is?

❤️

15 sep 2020, 💜🤍


Reacties

plaats reactie
1

Sneu.. beetje discipline kweken misschien..

15 sep 2020, 12:09, Bikinigek
2

Denk na voordat je wat zegt, het kwetst sommige mensen als je dat zegt. Die denken aan hun overleden moeder of hun beste vriendin die het net niet heeft gehaald. Ik weet dat je het niet zo bedoeld maar je moet je schamen. Gewoon niet meer zeggen. Mijn vriend wil nooit schelden in mijn buurt dus die zegt altijd 'fiets' misschien wat voor jou? Hopelijk heb je er wat aan groetjesss

16 sep 2020, 15:09, sia
3

Goed dat je wilt stoppen met het zeggen van kanker op die manier.
Gebruik gewoon weer kut als je dat eerder ook deed. Het beste is om gewoon helemaal te stoppen met scheldwoorden in je zin te plaatsen want je kan een zin ook prima maken en je emotie in een situatie uitdrukken zonder scheldwoord

17 sep 2020, 23:09, Lau
4

@Bikinigek ok.. Wat denk je dat ik probeer te kweken? En jij dan met jouw naam, beetje vrouwonvriendelijk..
Voor degene die boos zijn omdat ik ermee scheld, ik probeer toch te stoppen?! Best raar dat ik dan gezeik krijg. Het is anno deze tijd door vele genormaliseerd, ook daardoor kom ik aan dat woord. Maar ik ga geen excuses bedenken, ik probeer te stoppen.

En Sia ik schaam me er best wel voor, maar goed.. Kom ik trots over dan? Ik geef namelijk duidelijk aan te willen stoppen.

Snappen jullie beide het niet? Maar wel vrouwonvriendelijk mogen zijn..

Ps dankje Lau!

Mijn korte uitleg, gewn excuus ofzo hoor:

Ik denk nooit aan de ziekte zelf, ik ken geen mensen die het hadden van dichtbij. Op mijn school schelden ze allemaal, en worden ze nier boos als je daarmee scheld.

18 sep 2020, 18:09, 💜🤍
5

Ow @bikinigek misschien kon je zelf als je het zo sneu vond ook even discipline tonen en uit te leggen op welke manier en hoe..
Tja

18 sep 2020, 18:09, 💜🤍
6

stop met kanker als scheld woord te gebruiken! Mensen gaan eraan dood en mensen verliezen famillie en vrienden! En doe niet zo tegen bikinigek!!! Zij heeft wel gelijk!

11 jan 2021, 21:01, h
7

@h,

Doe eens even normaal! Zij gaf aan er mee te willen stoppen, en dat stoppen gaat niet zomaar. Jullie vallen iemand aan die wil stoppen met een slechte gewoonte, stoppen met roken gaat ook heus niet zomaar omdat een random mens wil dat die ermee stopt.

Jouw mening is dat @bikinigek (die trouwens een jongen is) gelijk heeft terwijl hij haar aanvalt en niet gelijk heeft. Een woord uitspreken is zo snel gedaan dat dat niks met disepline te maken heeft.

We doen ook dingen waar andere aan dood gaan of de dupe van worden of we maken grappen over Aids, Corona ect.

17 jan 2021, 13:01, Justina
8

Ik denk dat het probleem hier is dat wanneer zij commentaar krijgt op haar scheldgewoontes, ze gelijk in de aanval gaat. Als je zoiets post dan kan je verwachten er commentaar op te krijgen.

Als je serieus genomen wil worden, is het misschien beter om niet gelijk ruzie te zoeken.

18 jan 2021, 23:01, .
9

Al sie reactie die haat op dr ( of hem) hebben
Ze probeert er letterlijk mee te stoppen.
Ik gebruek altijd kaulo
Dit is kaulo lekker ahha

1 feb 2021, 01:02, Vogelvrij
10

@. Ik zoek geen ruzie..

Ik ga niet in de aanval, maar ik verdedig mezelf. Bikinigek vond het sneu, sneu dat het er automatisch uit floept..

Ik probeer te stoppen en dat krijg ik gezeik, terwijl het niet iets heel ernstigs is en ik er niet echt mee scheld in het bijzijn van mensen die het rot vinden.

Veel mensen die tegen het schelden zijn met kanker forceren mij ermee te stoppen, maar dat werkt niet en komt onvriendelijk over. @Bikinigek zei zelf in een forum het vervelend te vinden geforceerd te worden dus moet die het niet terug doen.

Ook gaf hij geen tips hoe ik die discipline kon krijgen, hij uitte alleen dat hij het vervelend vond op een best trieste manier.

En @. hoe komen hun serieus over als ze mij gelijk aanvallen? En niet onderbouwde “tips” geven?

Dankjewel @Vogelvrij, jij valt mij tenminste niet aan en begrijpt het, en jij geeft tenminste wel advies waar ik wat aan zou kunnen hebben. <333

1 feb 2021, 17:02, 💜🤍
11

Je kan toch best verwachten dat je wat haat gaat krijgen als je zoiets post? Er vervolgens vol tegenin gaan heeft dan ook geen zin, zorgt alleen maar voor ruzie.

Ps. Ik val je niet aan, ik zeg alleen wat me opvalt.

1 feb 2021, 17:02, .
12

Dus als ik iets dat ik een verslaving heb om dieren te vermoren en er wat aannwil doen, gaat iedereen commenten dat het zielig is voor de dieren, dat zo iets echt niet kan etc etc
Als je niet kan helpen zeg dan niks
( mijn mening he;))

2 feb 2021, 01:02, Vogelvrij
13

Goed dat je hier mee bezig gaat! Dat je inziet dat dit kwetsend over kan komen en er iets aan wilt doen is al heel belangrijk!

En paar tips die ik hier voor zou hebben:

1) Geef het aan bij iemand waar je vaak mee omgaat, dat je er graag op wilt letten/verminderen en of die je er op wilt attenderen als het gebeurt. Zeker omdat je aangeeft dat het er vaak uit floept kan dat stukje bewustwording al veel helpen.

2) Je noemt ook dat je het wel weet te stoppen als je in het bijzijn bent van mensen die het zou kunnen kwetsen; probeer die mindset mee te nemen naar elke andere omgeving. Als je 'doet alsof' er altijd iemand in de buurt is die het zou kunnen kwetsen (ookal gebeurt het op school dus ook veel door anderen, wat dit iets lastiger maakt) kan je misschien wat meer grip krijgen en het op die manier tegenhouden

3) Maak er een beetje een spelletje van, veel mensen hebben bijvoorbeeld een 'swear jar' waar je geld in zou moeten doen elke keer dat het gebeurt. Dit zou je kunnen proberen.
En andere, misschien effectievere manier is om juist iets positiefs te verbinden als het wél lukt; als het een week lukt om er niet mee te schelden mag je jezelf belonen. Wat precies de beloning is mag je natuurlijk helemaal zelf bepalen.
Het stellen van dit soort doelen helpt ons brein om gemotiveerd te blijven om iets te doen!

Also: Don't beat yourself up als het een keertje misgaat, gewoontes zijn heel lastig om af te leren en daar staan mensen vaak helemaal niet zo bij stil. Als het misgaat; maak jezelf er bewust van en bedenk wat je bijvoorbeeld had kunnen zeggen, maar laat het daarna ook weer los :)

Hopelijk heb je hier wat aan!

2 feb 2021, 10:02, Solution
14

@., Jij gaat meer tegen mij in eigenlijk, je zou ook ruzie kunnen verwachten met mij en mogelijk andere.. Door slechte kritiek te geven stop ik niet, zo gaat dat niet.

Ik ga niet voor mensen stoppen omdat zij dat willen, of omdat zij mij dwingen. Wel omdat ik een slechte indruk achter kan laten en omdat ik andere aan kanker kan laten denken en ze zich rot gaan voelen.

Ik vind het lief dat je het zo voor mij opneemt @vogelvrij! 💖☺️

Ik scheld vaak met kanker als ik stres heb of woede in me heb. Op een moment als ik totaal niet denk aan wat kanker inhoud, en mensen, dat krijg je meestal niet onder controle in zo’n situatie! Niveau ligt wel lager dan gedacht eigenlijk.

Oh en nog aan @., ik hoef geen haat te verwachten als het al goed is dat ik er mee wil stoppen. Ik doe niet iets wat erg is of waarmee ik andere slachtoffer maak in principe.. Ik wil voorkomen dat ik mensen “slachtoffer” maak met het schelden met kanker. Maar thuis scheld ik veel met kanker, of tegen vrienden.. (die daar geen problemen mee hebben)

Het is ook best sneu als je iemand aanvalt omdat die een slechte gewoonte toe geeft, en om tips vraagt ermee te stoppen. Dat is meer sneu, en ook niet doordacht.

@Solution,

Dankjewel! Lief en begripvol berichtje! Deed mij goed!💜😊

Ik denk dat ik veel aan deze tips ga hebben.

Liefs,

💛

2 feb 2021, 15:02, 💜🤍
15

Je snapt het niet helemaal. Ik geef alleen maar aan dat je haat kan verwachten omdat je toegeeft dat je met kanker scheld. Het feit dat je nu boos loopt te doen bevestigd alleen maar mijn punt. En dat mensen je kritiek geven betekent niet gelijk dat dit slecht kritiek is. Kritiek hoeft niet altijd aardig te zijn, zo werkt dat simpelweg niet.

3 feb 2021, 09:02, .
16

hey, ik had niet zo moeten reageren het spijt me. Mischien helpt het om aan je vrienden of vriendinnen te vragen dat zij er iets van zeggen als je er weer onbewust mee scheld? Nogmaals sorry.

4 feb 2021, 21:02, h
17

ik heb zo bot gereageerd omdat mijn oma aan kanker is gestorven, een vriendin ligt in puin nadat ze heeft gehoord dat haar tante kanker heeft en een andere vriendin heeft ook iemand verloren en krijgt tranen in haar ogen als ze het woord maar hoort. Al weet ik dat dat geen goed exuus is. Ik wou je vooral laten zien hoe erg het is, hoeveel verdriet en wanhoop er tevoorschijn komen door kanker!

6 feb 2021, 21:02, h
18

., kritiek is meestal niet aardig.. Duh! Je moet het alleen aardig overbrengen

8 feb 2021, 16:02, ....
19

...., als je kijkt naar mijn bericht dan kan ze zien dat ik het niet zo zei. En kritiek hoef je niet eens aardig over te brengen. Het moet gerechtvaardigd en niet persoonlijk zijn. Maar goed, kritiek ontvangen is voor sommige mensen nog moeilijker.

8 feb 2021, 19:02, .

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.