schaamhaar scheren moeder

Hey Ik ben een meisje van 14. Vorig jaar begon ik schaamhaar te krijgen maar dat was nog niet veel een heel klein beetje. Nu is het al meer. Ik wou het scheren maar wist niet hoe er aan te beginnen en ik heb er over gesproken met men moeder. Ze vroeg of zij het anders moest doen en ik heb gezegd dat het goed was en zij heeft het gedaan. Is dat raar ?

21 mei 2015, girly


Reacties

plaats reactie
1

Ja dat hoort niet. Moeders horen niet bij je geslachtsdelen te komen dit kan een begin van misbruik zijn.

Vertel het tegen een lerares of iemand die je goed kent voor dat het te laat is<3

21 mei 2015, 07:05, anoniempjexo
2

Nee dat is helemaal niet raar! Het is je moeder! Helemaal geen misbruik hoor tenzij je zij dat je het niet wou!

21 mei 2015, 14:05, anoniempjeee<3
3

het is geen misbruik ze wil je alleen maar helpen zodat je het later zelf kan doen zonder dat je wondjes krijgt en alles mijn eerste keer heeft mn moeder het ook gedaan <3

21 mei 2015, 16:05, laylatje11
4

nou sorry hoor ik laatmijn moeder mijn schaam haar niet scheren hoor een meisje onder vind het zelf wel in de zin van of ze moet gaan scheren of niet dat heet ontdekken en je moeder je schaamhaar laten scheren roept bij mij ook vragen op

22 mei 2015, 09:05, kleinelady
5

Dit is geen mishandeling of misbruik of wat dan ook. Jouw moeder heeft dat ook gehad. Vraag maar eens aan je moeder wat zij vroeger deed/had. Jouw moeder is er vast heel blij mee dat jij haar zo vertrouwd.

22 mei 2015, 15:05, koosje
6

Is je geslachtsdeel scheren raar ? Doen veel meisjes dit?

9 jun 2015, 15:06, Niewsgierigaagje
7

Mijn mams heeft mij op mijn 14de laten diep laseren.
Ik ben nu 17 en heb al 3 jaar een echt kaal sneetje.

Ik kan het ieder meisje die een kaal sneetje wil, aanraden.

9 jun 2015, 17:06, Jaja
8

als je bij scheren al meteen aan misbruik en seks denkt zit het in je bolleke niet zo goed... of was het wassen van je piemelje (enz) vroeger door mams ook misbruik...
dat heet een goede band hebben met je moeder!
en meisjes hebben eenmaal geen baard om het daar te oeffenen..

22 jun 2015, 01:06, bikinigek
9

Het is zowieso hygiënischer om daar geen haar te hebben, en de meeste vriendinnen hebben het laten laseren of waxen. Dat is fijner dan scheten en blijft langer glad. Geen awkward momenten meer op het strand of in het zwembad. Gewoon veel prettiger. En dat je moeder je helpt is echt cool. Anders moet je zelf erachterkomen hoe je het doet, met sneetjes en jeuk als gevolg. Echt niet raar hoor!

24 jun 2015, 22:06, Tennyo
10

Wat lief van je moeder. Ik scheerde mezelf van mijn 13 tot mijn 16e, daarna mocht ik me laten laseren. Nu groeit het veel minder snel terug. Bijna iedereen gebruikt wax, maar dat lijkt me daar pijnlijker. Sowieso moet je er iets mee, bushbush kan tegenwoordig echt niet meer. Wat dat betreft net als okselhaar.
Gr xxx
17 uit Utrecht

26 jun 2015, 06:06, nick17
11

@nick17
Als je je laat dieplaseren, (wat ik op mijn 15de heb laten doen) dan groeit er nooit meer een haartje.
Maar dan moet je naar het buitenland voor een behandeling omdat dieplaseren van de schaamstreek in Nederland (nog steeds) verboden is.

26 jun 2015, 07:06, Jaja
12

Zijn er adressen voor dieplaseren? Vanaf welke leeftijd mag dat? Is het net als bij wax dat je het jaarlijks moet herhalen? Mijn mama helpt me niet daarbij maar ik die het samen met een vriendin. Ik ben 15 en woon in de randstad

27 jun 2015, 07:06, mette
13

@motto.
Er zijn ''klinieken'' in Spanje die het doen.
Reken op een bedrag tussen de 1000/1500 euro op een leeftijd onder de 21.
En het is 1 behandeling.
Adressen mag ik hier niet neerzetten en verder kan je mij ook niet bereiken want mijn mailadres mag ik hier ook niet zetten.

27 jun 2015, 10:06, Jaja
14

Het is helemaal niet raar?
Als je het niet wil, moet je het zelf proberen, maar je moeder probeerde je alleen maar te helpen lijkt me.
Zelf zou ik het zelf gedaan hebben, maar dat is je eigen keuze.

28 jun 2015, 11:06, xoo
15

wtf word er een hoop gelaserd...

30 jun 2015, 23:06, bikinigek
16

dat is heel normaal dat vroeg ik ook ik wist nog niet hoe het moest dus ze hielp met de eerst 2keeren nu lukt het me zelf het is heel normaal

15 nov 2015, 22:11, normaal
17

Je hebt het onderwerp zelf aan je moeder gevraagd, dus niets raars

4 aug 2017, 15:08, Maja
18

Ja dit is best raar, ik moet er niet aan denken dat m'n moeder ook maar m'n geslachtsdeel kan zien... En scheren kan je gwn zelf met een ladyshave voor dar je gaat douchen want daar kun je heen sneetjes van krijgen en dan heb je geen jeuk

19 sep 2017, 19:09, Anoniem
19

Hey,
even een vraag, ik heb het laatst gedaan met een elektrisch scheerapparaatje, en wat scheergel voor de gevoelige huid. Is dat erg? Kan het schadelijk zijn om het elekrisch te doen?
XXX

19 sep 2017, 19:09, Appelflap
20

Nee hoor dat is niet schadelijk. Het resultaat zal alleen wat minder glad zijn dan met een mesje.

20 sep 2017, 08:09, Kim96
21

@Appelflap.

Kan je beter achteraf een klein beetje gel of vaseline erop smeren.
Komt de gel in het apparaat, dan kan je je eigen zelfs elektrocuteren.

Mesje is beter.
Eerst kort knippen met een (niet gepunte) schaar.
En dan met alleen heet water je scheren.
Je zou het ook kunnen doen als je onder de douche staat.
(wel daarna de haren bij de afvoer verwijderen/opruimen)

20 sep 2017, 08:09, Jaja
22

@ jaja
ja kan het toch ook laten harsen. dan hoef je ook je haren bij het putje te verwijderen.

21 sep 2017, 01:09, ##
23

Kan ook, net zo ''pijnlijk'' als waxen.

Maar wil je in de schaamstreek helemaal gaan haar meer, dus echt nooit meer, dan moet je het laten dieplaseren.
En dan zie je, wat je met scheren, harsen en waxen wel hebt, ook ''de groei'' niet meer.
(ik kan hier verder niets bij plaatsen als voorbeeld, anders weet je gelijk wat ik bedoel)

Er zijn in Spanje, Bulgarije en Polen ''klinieken'' die dat al bij 12/13 jarigen doen.
Voor meiden vanaf 15 jaar zijn er een paar (kleinere) zorgverzekeraars die de ''kliniek'' in Malaga Spanje voor 70/75% uit het aanvullend pakket van de ouders vergoeden.

In een Nederlands ziekenhuis je laten dieplaseren wordt pas vanaf je 21ste vergoed, en dan moet er alsnog een medische reden voor zijn.

21 sep 2017, 02:09, Jaja
24

Goh, ik vind het wel heel jong om dan al zo'n definitieve keuze te maken. Als je 12/13 of zelfs maar 15 bent kun je daar toch niet al voor de rest van je leven over beslissen? En dat er een kliniek in Malaga is waarbij het blijkbaar vanuit de zorgverzekering wordt vergoed is helemaal idioot. Daar betalen we met z'n allen toch geen premie voor? Alleen in het geval van heel problematische overbeharing kan ik mij er wat bij voorstellen. Maar dat komt maar weinig voor.

21 sep 2017, 22:09, Kim96
25

@Kim96.

Ik weet niet of je dat idioot moet noemen.
Bij de zorgverzekeraars vind ik wel meer idioot geregeld.

Een voorbeeld.
Ik kan als vrouw op kosten van de verzekeraar een spiraaltje laten zetten.
Ik kan zelfs bij de apotheek ''gratis'' aan condooms komen.
(bij bepaalde aanvullende pakketten worden er 106 per jaar vergoed. 53 weken maal 2)
Maar heb ik als vrijgezelle man zijnde dezelfde aanvullende verzekering en ik koop condooms bij de apotheek, dan kan ik de condooms niet declareren.
(en de condooms worden alleen vergoed als je ze koopt bij de apotheek, niet bij een drogist of supermarkt)

Ik heb mij laten dieplaseren bij de kliniek in Malaga toen ik 14 was, nu bijna 6 jaar geleden.
Ik wist dat het bestaat en dat ons aanvullend pakket van de zorgverzekeraar het vergoedde.
Ben samen met mams gaan zoeken op internet naar wat de mogelijkheden waren/zijn.
Per mail contact gezocht met ''de kliniek''.
En in de voorjaarsvakantie samen met mams 10 dagen ''all-inclusive'' Malaga geboekt.

Door de kliniek is er een officiële nota, met hotelkosten en 100 euro shoptegoed, naar de verzekeraar verstuurd, en daar is het hele bedrag van vergoed.

Dieplaseren moet niet verward worden met laseren, wat je in bepaalde schoonheidssalons kan laten doen.
Bij dieplaseren worden de haarzakjes en haarwortels permanent gedood.
Op de behandelde plekken groeit echt nooit meer een haartje.

22 sep 2017, 03:09, Jaja
26

Ik zou dat dieplaseren toch echt niet willen. Dat is zo definitief. Heb het nu sinds een tijdje weer kaal en dat vind ik heel fijn maar ik heb ook lang een bos gehad. Ik vind het toch fijn om te kunnen afwisselen als ik dat zou willen.

5 okt 2017, 00:10, Kim96
27

Als je moeder maar niet verdergaat als scheren voor één keer is er niks aan de hand ik zou zelf niet willen maar is geen probleem hoor

5 okt 2017, 21:10, Polamino
28

aan Jaja
u heeft zich laten dieplaseren in Malaga he??
Hoe doen ze dat , is dat ook erg pijnlijk, en waarom is dat zo duur ?? Wil u
mij daar uitleg over geven A U B
Groetjes Anne-Marie

4 aug 2018, 14:08, Anne-Marie
29

je bent wel van het scheren af, door het te gaan dieplaseren
anders zou je het elke week moeten gaan doen, met de gevolgen van veel jeuk, bij de schaamstreek..

6 aug 2018, 07:08, #A#

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.