roken of niet

Hey ik ben een 14 jarig meisje en ben dit jaar overgestapt van school. Ik heb nu allemaal vrienden die roken... Maar ik wil niet gaan roken maar iedereen doet het en als iemand het dan vraagt vind ik het eng om te zeggen nee ik rook niet ofzo.. Iemand tips?

7 okt 2015, annoniem


Reacties

plaats reactie
1

Het is misschien moeilijk om te zeggen, maar als ze je echte vrienden zijn vinden ze het niet erg. Succes!x

7 okt 2015, 17:10, Blaaa
2

Roken is super slecht ik heb het er toevallig vandaag met bio erover gehad .... Door het teer in de sigaret kan je k'nker krijgen (ik vind het heel naar om dat woord te gebruiken) maar er zitten 4000 gassen in een sigaret waarvan er 40 echt giftig zijn .... Als je rookt lever je gemiddeld 7 jaar van je leven in .... Wil je dat alleen om dat je geen nee durft te zeggen . Het is precies wat @blaaa zegt als ze niet waarderen dat je NIET wilt roken zijn het je vrienden niet ->
En zal ik snel opzoek gaan naar anderen vrienden die je wel accepteren zoals je bent
Xx

7 okt 2015, 22:10, Uiltje
3

Ze heeft dus geen vrienden

8 okt 2015, 21:10, S
4

Je moet in ieder geval nooit MEE roken.. Want dan zou je het alleen maar doen om er 'bij te horen'. Als jij echt zelf graag wilt roken, moet je het zelf weten..
Maar het ka wel slechte gevolgen hebben hé.. En later heb je er waarschijnlijk spijt van...

10 okt 2015, 15:10, Sophiee
5

als je wilt roken dan doe je dat. zorg alleen wel dat het 100% je eigen keuze is. dat probleem heb ik nu dat mensen denken dat het niet mijn eigen keus is.

11 okt 2015, 16:10, Lisa
6

ik ben er idd achtergekomnen dan ik niet wil gaan roken ik heb het 1 x geprobeert en nou toen stikte ik zo wat en het is zo vies en ik vind het ook stinken maar.. ze roken ook wiet ens maar het probleem is ik hou echt van ze en ze accepteren me 100%

12 okt 2015, 18:10, annoniem
7

Ik zou het NIET doen
ROKEN IS DODELIJK

31 mrt 2016, 20:03, het peperkoekenhart
8

roken is zo raar nooit doen echt niet dat is te erg
slecht gebit
stinken
dodelijk
ze vinden je raar
je bent snel moe
echt niet doen je bent dan ook eens lelijk

26 jan 2017, 19:01, Eva
9

ja inderdaad roken is vies en dodelijk en ik vind het ook vies en het stinkt en je huid woort er ook nog eens heel slecht van dus een goede tip rook niet als je rookt stop als je tegen roken bent like dan :) roke is walgelijk als ik ooit ga roken ga ik 10 pepermuntjes eten iedereen die tegen roken is goed zo
kusjes van laura

11 feb 2017, 12:02, laura xxxxx
10

ik ben er al van 2014 en 2015

27 apr 2015, 09:04, Eva
6 jan 2014 , 14:8 , Eva

11 feb 2017, 18:02, Eva
11

niet roken je kan er longkanker van krijgen ook verslechtering van het gehoor en als je veel rookt ook een slecht denkvermogen succes probeer niet te roken ps zeg gewoon wat je er over vind uit gewoon je mening groetjes juliatje.

11 feb 2017, 19:02, juliatje.
12

Lieve Julia je bent wel heel slim maar Tamara zij dat je wel rookt maar als je het doet niet doen hoor roken is K*t en je kan er zelfs aan dood gaan mijn groot opa is een jaar geleden er ook aan dood gegaan helaas maar we weten zeker dat het door roken komt

12 feb 2017, 18:02, Eva
13

nee geloof me ik ken ze niet zei mij ook niet heb nog nooit gedaan ze liegen gewoon .weet ook wat gevolgen zijn

12 feb 2017, 19:02, juliatje.
14

a gelukkig lieve Julia ook nooit doen hé dat doe ik ook nooit dat is een domme nachtmerrie vreemde Tamara of Lana

12 feb 2017, 19:02, Eva
15

julie hebben gelijk niet roken dat is best slecht ik zij best he nee het is kapot slecht ik haat roken en vroeger he deelden ze het gewoon uit en vroegen ze of je sigareten wilt ik vind sigaren wel het aller goorst gadver ik raad het je niet aan en je kan er dood aan gaan dus ik zeg leuke vriende niet roken leeuw bijna heel mijn family rookt en daar baal ik van blee
ik vind julie aardig en wil dat je leeft behalve voor de echte rotzakken maar je weet het wel he zeg ja ik haat roken

12 feb 2017, 19:02, laura xxxxx
16

roken is best vies
heel ongezond

4 mei 2017, 20:05, Talita

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.