Roken 13 bijna 14

ik wil graag roken maar ben pas 13 (over 3 weken 14)
maar hoe kom ik aan sigaretten?!
p.s. ik heb geen oudere broers of zussen ofzo

17 jun 2017, anoniem meisje


Reacties

plaats reactie
1

Niet roken!!! Ik ben ooit ook begonnen (ben 14 btw) maar m'n ouders kwamen er bijna achter en had heel veel gezeik met iedereen! Het is bovendien ook heel slecht voor je! Ik ben inmiddels aan de pil en dat is voor mij ook een reden geweest om te stoppen. Aangezien je er hart en vaat ziektes van krijgt. Aub doe het niet je verpest je leven...

17 jun 2017, 21:06, Anti-roker
2

Het is echt dom om te gaan roken! Het is super slecht voor je en al helemaal op deze leeftijd! Waarom denk je dat de sigaretten niet voor 13 jarige meisjes zijn die stoer willen doen?! Je kan lonkanker krijgen, een schorre lelijke stem en je geld gaat er zo snel van op! 1 pakje sigaretten kost iets van 8 euro en als je verslaafd wordt ga je echt wel een half pakje per dag oproken! En het is niet eens leuk! Kind alsjeblieft denk logisch na en ga niet roken

17 jun 2017, 21:06, Youbetternot
3

Alsjeblieft rook niet... Het is dodelijk... Je wordt er verslaafd aan en kan er ziektes van krijgen, doe het niet meid, doe het niet

17 jun 2017, 21:06, justmexoxo
4

Je weet niet waar je aan begint.. En je bent ook nog eens zó jong. Niet doen.

18 jun 2017, 00:06, DoNotEvenThinkAboutIt
5

Deze lieve mensen hebben gelijk, want aan roken ga je dood in het ergste geval. Je kan er kanker door krijgen. Je krijgt minder energie en hoest vaker en je gebit word vies. En als je verslaaft bent kan je niet stoppen. Not to do

18 jun 2017, 09:06, Eva
6

ik ga later roken want ik vind dat cool het is slecht

18 jun 2017, 14:06, hoi
7

ROOK NIET! vooral niet als je onder de 18 bent. liever nooit, maar vooral niet onder de 18!!!! weet je wel niet hoe slecht het voor je is! je gaat er SLECHT door ZIEN, je LONGEN worden PIK ZWART. je krijgt er HANG BORSTEN van. je krijgt KANKER en het is ziek slecht voor je BLOED EN HARTVATEN. moet ik doorgaan? ik heb de ervaring zelf mee gemaakt en mijn tante schreef er een boek over, niet geplubliseerd ofzo. ze kreeg last van haar longen, ze werd blind, ze had bijna zwarte tanten en kreek long en borst kanker. het was uitgezaaid naar de hersenen en voila. SIGARETTEN ZIJN MOORDENAARS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DUS STOP, HOE MOEILIJK HET OOK IS. WANT WILLEN IS KUNNEN, EN ALS JE HET NIET WILT OF JE HEBT GEEN ZIN.... DAN MAAK JE MAAR ZIN.

20 jun 2017, 13:06, JE VERPEST JE LEVEN!!!!!!!!!
8

Hey je verpest je leven!!! ik ga het toch doen ik wil het ik verheug me ik ben zo nieusschierig je bent cool maar stank

20 jun 2017, 16:06, hoi
9

Ten eerste is roken onder de 18 niet legaal in Nederland, ten tweede verkort het je levensduur en het is ook erg ongezond. Daarbij stinkt het ook nog heel erg en krijg je er bruine tanden van (geen grap). Als jouw drang naar een sigaret nog steeds erg groot is, is het misschien handig om met je ouders te gaan praten.

Met Vriendelijke Groet,
Die ene persoon...

17 jan 2018, 16:01, Die ene persoon...
10

Iedereen heeft de vele nadelen van roken al heel uitgebreid benoemd. Niet doen dus!

Daarnaast is het een karakterzwakte van jewelste als je tegenwoordig nog met roken begint. De tijd dat roken stoer, hip en cool was, is echt al heel lang voorbij.

Laat zien dat jij goed voor jezelf zorgt. Dat jij die gezonde fitboy/fitgirl bent die wél sterker is dan alle verleidingen om je heen, inclusief sigaretten. Als je dit kan, boost dit je status en je aanzien en daarmee je zelfvertrouwen enorm. Ook jij kan een winnaar zijn! Hierbij hoort gezond eten, regelmatig bewegen en zeker ook NIET roken. Roken breekt heel veel van je (geambieerde) status en aanzien af en ondermijnt daarmee enorm je imago en je uitstraling. En je weet: op je eerste indruk worden (onbewust) heel veel beslissingen genomen. Nu, maar zeker ook in de toekomst!

18 jan 2018, 04:01, Timo
11

Waarom zou je willen roken?

18 jan 2018, 09:01, Ivae
12

Wanneer komt het bericht met:
Longkanker 16 bijna 17

"Niet spotten met kanker!" Doe ik dat dan? Ik waarschuw haar alleen maar over de risico's. Met "verkorte levensduur" of "het is slecht voor je" gaat het niet echt werken. Dat weet ik zelf als tiener, alleen ben ik zo introvert als de pest dat ik mij niet over laat halen tot alcohol of roken.

22 jan 2018, 08:01, Cringe
13

Ik snap het wel als je al rookt en (vaak) al verslaafd bent. Maar jij bent nog niet begonnen en ik zou het ook niet doen. Maar ik ben jou niet en je moet het lekker zelf weten, in ieder geval ga ik je geen tips geven of zo om je leven te verpesten.

22 jan 2018, 15:01, 🌼
14

doe het gewoon niet. sorry hoor maar wees niet dom. het is ook raar en andere hebben er ook last van.

27 feb 2018, 16:02, *

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.