Relaties bij (flink) overgewicht/obesitas

Ik vraag mij af of het lastiger is om een relatie te vinden als je (flink) Overgewicht of Obesitas hebt en dit ook duidelijk zichtbaar is/ opvalt?
Krijgen jullie wel eens opmerkingen?

Hier zijn meerdere doelgroepen in te onderscheiden:
-Mensen die ontevreden zijn over hun Overgewicht en graag willen afvallen.
-Mensen die niet bezig zijn met hun overgewicht en het niet veel uitmaakt.
-Mensen die tevreden zijn met hun overgewicht.

Of als je als persoon juist valt op vollere mensen lijkt me het lastig om iemand te benaderen?

Hoe ontmoeten jullie nieuwe mensen?
-in het 'Echt' (School, Vereniging, Via-Via (omgeving))
-Normale datingsites
-Speciale datingsites (Evt. Welke?)

17 jul 2022, Tukker

Reacties

plaats reactie
1

jij hebt echt tijd teveel man

20 jul 2022, 11:07, Q
2

Vgm heeft ie hier gewoon een fetisj voor

20 jul 2022, 13:07, ..
3

Hoi ik ben arjan 17 en weeg op het moment ongeveer 150ish kg en ben vrij kort (1,68) ik heb nog nooit iemand gevonden irl die op me valt wel heb ik met een paar mensen online gepraat(rediit vooral) en maar twee keer echt een date gehad met hun. Jammer genoeg zijn die meiden meestal feeders, nou ben ik wel tervreden met me overgewicht maar om nou heel veel dikker te worden expres gaan me wel beetje te ver. Daarom ben ik ook nooit verder gegaan met die meiden. 1 van die twee wou me zelfs zo dik maken dat ik niet meer kan lopen, ik bedoel dat je op iemand valt die dik is en dikker wilt maken oke maar als je iemand zo dik wil maken als dat ben je niet helemaal goed in je hoofd. Dus ja irl werkt het niet echt maar online ook niet echt…

9 sep 2022, 15:09, Arjan
4

@Arjan Ja begrijpelijk daar zou ik ook niet mee verder gaan. Jij moet zelf kunnen, beslissen wat je wil als je daar maar tevreden mee bent.
Bij de doelgroep mensen die tevreden zijn met hun overgewicht zijn ook weer diverse subgroepen te verdelen.

Inderdaad je hebt nu al ernstig overgewicht, je moet lichamelijk ook dingen kunnen volhouden en letten op grotere kans op gezondheidsrisico dus ik zou inderdaad ook niet meer verder aankomen.

Zijn er hier nog meer mensen die hun ervaringen willen delen?

15 okt 2022, 22:10, Björn B
5

Wat mij opvalt, is dat het gewoon bet lastig is om te daten als volle dame. Er heersen gewoon best veel vooroordelen en omdat ik afwijk van het schoonheidsideaal gebeurt het best snel dat iemand zich voor mij schaamt. Dan willen ze wel afspreken, maar niks officieel maken omdat ze bang zijn wat hun vrienden o.i.d. ervan denken.
Ook is het redelijk lastig omdat sommige mensen je leuk vinden 'ondanks' je formaat; die willen dan dat ik ga afvallen of veranderen enzo, wat ik gewoon echt niet chil vind.
Verder is het soms lastig omdat er best wel een ongezonde fetisj aan hangt als je dik bent en dik wil blijven, omdat je dan bijvoorbeeld weer feeders date die je immobiel willen maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt blij met mezelf en mijn lichaam en leven, maar het daten heeft helaas best wat valkuilen.

16 okt 2022, 15:10, chantalx
6

Ik ben zelf niet dik maar vanaf mij 15 +/- ontdekte ik dat ik op voller / dik val. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel beetje herken wat chantalx schrijft, in het begin vond ik het niet makkelijker om te zeggen dat ik dat mooier vond. Iedereen in mij familie en vrienden waren erg met sport bezig en waren best wel slank allemaal! Maar ging dat snel voorbij en krijg ik van bijna niemand commentaar gelukkig. En nu alweer aantal jaar gelukkig samen met mij (volle) vriendin. We hebben elkaar ontmoet op een dating app wooplus.

16 okt 2022, 17:10, Thomas
7

Ik vind het ook best wel een dilemma. Ik val ook al zo’n beetje sinds m’n 14e op vollere meiden, maar ik vind het wel lastig om dat goed handen en voeten te geven omdat ik de persoon achter een uiterlijk minstens zo belangrijk vind en ik dus niet puur vanwege iemand z’n kilo’s/uiterlijk voor iemand wil kiezen. Waar ik aan de ene kant voller dus heel mooi vind, realiseer ik me ook dat het qua gezondheid nadelig kan zijn en dat een voller persoon zelf vooral moet accepteren hoe die is en zich bewust moet zijn van de risico’s ervan. Ik probeer dus uit de buurt te blijven bij anderen aanzetten tot aankomen voor een ander, terwijl ik tegelijk wel probeer te strijden voor meer zelfacceptatie van een voller figuur. Eetstoornissen zijn gewoon vreselijk, die wens ik niemand en ik help graag mee met nadenken over daar weer af zien te komen, maar iemand die door een net te uitbundige leefstijl voller wordt kan nog steeds hartstikke aantrekkelijk zijn en bij die categorie vind ik dat iemand vooral z’n eigen weg moet kiezen. En ja, dan vind ik voller gewoon veel aantrekkelijker, waar een ander op bijvoorbeeld gespierd zal vallen.

16 okt 2022, 19:10, B
8

Ik heb geboft dat mijn vriendin me zo steunt. Ze ziet het liefst wel dat ik afval omdat mijn lichaam me in de weg zit en ik ook gezondheidsproblemen heb. Ze accepteert me zoals ik ben maar is eerlijk dat ze liever heeft dat ik weer 20 kg minder weeg.
Toen het tijdelijk uit was ik aan het daten met een andere meid. Ik had contact met haar via een forum met Lesbische meiden. Zij had aangegeven dat ze wat voller was en bleek nog wat zwaarder te zijn dan mij. We liepen qua intimiteit tegen dingen aan wat niet lukte maar snapten elkaar wil. Misschien dat een hetero relatie lastiger is

16 okt 2022, 19:10, Lotte435
9

Ik had in een andere topic geschreven dat ik op vakantie even verkering had met een best dikke meid, en ik vond dat best leuk. Ik val eigenlijk op wat vollere meiden, zij hebben mij voorkeur als je moet kiezen, maar natuurlijk bepaalt het innerlijk ook wel. Ik had een paar jaar geleden verkering met een vrij dikke meid (ze was ongeveer 100 kg en 1,60 lang), en ik vond het best leuk. Ze was zo aardig, snapte mij, ondersteunde mij altijd, en we konden lekker genieten van een avondje eten en met haar vet spelen. Het was helaas na ongeveer 8 maanden afgelopen, want ik ben zelf niet dik, en doe een beetje aan sport omdat ik het leuk vind. Nou, toen moest ik van haar dus ook gaan aankomen en dikker worden, en dat vond ik te ver gaan. Mij maakt het namelijk niet uit hoe een meisje eruit ziet en als ze wil aankomen of afvallen zal ik haar steunen in haar beslissing, maar zal haar nooit dwingen tot iets. En dat wil ik ook voor mezelf hebben, dat ik zelf kan beslissen over mijn lichaam. Ik had toen dus nee gezegd, zij werd er boos op en heeft het uit gemaakt. Ik was daar best verdrietig over, want we hadden het wel heel leuk samen. Nu na bijna 2 jaar heb ik haar weer ontmoet, ze was nu wel wat groter, rond de 120 kg en qua lengte ongeveer hetzelfde. Ik voel nog steeds iets voor haar, dus nu gingen we een paar keer uit eten, en maken we weer een rustig begin aan een relatie, ze heeft namelijk nog steeds gevoelens voor mij en heeft spijt van haar actie. Nu heb ik wel duidelijk aangegeven dat ik mijn lichaam niet ga veranderen, en dat ze mij ook moet accepteren zoals ik ben. Hopelijk zal het nu beter gaan:)

16 okt 2022, 21:10, Spqr
10

Zo te horen lijkt het me inderdaad voor een aantal lastig.

In de omgeving / normale datingsites komt (extremer) overgewicht niet zo vaak voor.

Bij de speciale datingsites heb je meerdere type personen zitten met andere wensen. De
1: Mensen die overgewicht hebben maar dit zelf liever niet hebben. Ze willen afvallen of als dat niet goed lukt iemand die hun overgewicht accepteert.

2: Mensen die overgewicht hebben en dit fijn vinden. Ze willen zo blijven en zoeken iemand die dat accepteert/leuk vind. Bij de een is dit door een leefstijl gekomen of door aanleg.

3: de Feeder relaties waarbij het aankomen het doel is en er sprake is van dominantie.
(dominante )Feeder relaties lijkt me erg ongezond.

@Chantalx dat lijkt me inderdaad best lastig om de juiste personen te vinden en daar achter te komen.

@Thomas heb je het uiteindelijk aangegeven aan je familie/vrienden dat je op voller valt of kreeg je de relatie en heb je het er toen oever gehad?

@B inderdaad innerlijk is belangrijker dan het uiterlijk en de relatie draait om zoveel meer.

@Spqr
Inderdaad goed dat je je grenzen aan geeft.

16 okt 2022, 23:10, Björn B
11

@spqr wat spannend dat jullie het weer proberen! Goed ook dat je gelijk aangeeft dat je jezelf niet gaat veranderen.

@lotte is dit voor jou ook een reden om weer af te vallen? Is het een extra motivatie?

@b wat mooi dat je het onderscheid maakt tussen voller door een eetstoornis en voller door een iets te riante levensstijl. Ik denk dat het klopt wat je zegt en dat je ook aan iemands uitstraling kan zien of het eetstoornis of levensstijl is.

@chantal, wat naar dat mensen zich voor je schamen. Ik kan het me wel voorstellen maar keur het natuurlijk niet goed.

@bjornB ik heb door eetbuien in korte tijd fors overgewicht (bmi rond 32/33) gekregen. Ik heb nog niet zo lang een vriend en hij kent me al jaren, ook toen ik nog 30 kg lichter was. Hij steunt me heel erg.
Wij zijn nog niet verder gegaan dan zoenen en elkaar aanraken al ging het vanmiddag bijna mis. Ik merk dat hij het fijn vindt om aan mij buik te zitten en, het is lastig uit te leggen, een soort van met mijn vet te spelen. Mijn vetrollen tussen zijn vingers bewegen. Ik kan meestal horen dat zijn ademhaling verandert en soms voel ik dat hij een erectie krijgt.
Hij zegt wel dat het beter voor me is af te vallen maar dwingt me niet.

17 okt 2022, 01:10, Rachel
12

@Rachel dat had ik dus ook. Ik kan ook niet uitleggen wrm en hoe, maar ik vind het heel fijn om aan haar vet te zitten en daarmee te spelen, mijn hartslag wordt dan hoger en ik krijg ook een erectie. Het is gwn zo zacht en fijn om aan te raken, en als ik haar vet aanraak begint zij ook altijd te lachen, geeft me ook een goed gevoel.

17 okt 2022, 06:10, Spqr
13

@bjornB ik heb de mensen die dicht om mij heen het al eerder verteld dat ik op voller val en de rest kwam er achter toen ik een relatie had. Het is ook niet dat je dat speciaal aan iedereen gaat vertellen natuurlijk het moet gewoon normaal eigenlijk. Nog terugkomend op mijn vorige bericht ik heb mijn huidige vriendin natuurlijk niet alleen maar op uiteindelijk gekozen innerlijke blijft voor mij toch het belangrijkste, dat was ook al wel lastig omdat je dan een voorkeur hebt voor voller dachten sommige meiden dat je ze alleen voor hun maat date.

17 okt 2022, 13:10, Thomas
14

Zoals in dit topic en andere topics kan ik me wel voorstellen dat het fijn voelt om aan het vet te spelen.

@Rachel wat vervelend dat je last hebt van die eetbuien en goed dat je vriend je steunt.
Wat vind je er zelf van dat je vriend met je vet speelt?
Je moet doen wat je zelf wil.

@Thomas Ja begrijpelijk je moet je in een normaal leven daar ook niet over te horen verantwoorden.

17 okt 2022, 21:10, Björn B
15

@Rachel t is wel jammer inderdaad, maar ik ben het wel gewend eigenlijk. En het filtert ook gelijk weer een aantal mensen eruit haha

18 okt 2022, 08:10, chantalx
16

@Chantalx Dat filteren lukt op die manier wel ja haha. Je kunt je natuurlijk ook afvragen of een relatie met zo een iemand onder andere omstandigheden dan wel lang had gewerkt. Maar frustrerend lijkt het me ook wel, dat je figuur voor anderen dan kennelijk het (gemakkelijke) struikelblok is. Ik weet niet of zij nog meeleest op dit forum, maar ik ben ook wel benieuwd hoe Fat Doo dit onderwerp ervaart, zij kwam volgens mij juist bewust aan in een relatie.

18 okt 2022, 09:10, B
17

@bjorn het voelt niet vervelend maar ik moet er aan wennen dat hij fijn vindt wat ik zo erg vind.

Ik schaam me er vooral heel erg voor terwijl hij er geen probleem mee heeft als hij aan me zit. Wat ik al schreef, hij steunt me wel qua eten dus wat dat betreft is alles goed

19 okt 2022, 00:10, Rachel
18

@spqr wat mooi dat jullie het toch weer proberen. Hoe gaat dat?

@rachel het zou wel motivatie moeten zijn en het liefst zou ik morgen minimaal 40 kilo lichter zijn maar zo werkt het helaas niet. Het lukt me gewoon niet goed me aan mijn eetlijst te houden en ook al is het niet veel, ik kom toch weer elke week ruim een halve kilo aan. 2 tot 3 kilo in de maand is gewoon te veel.

Ik heb aan mn vriendin gevraagd wat er fijn is aan een dik iemand en zij vindt zachte grote borsten die je echt kan vasthouden het meest fijn en mijn logge zware lichaam met vet wat in de weg zit het grootste nadeel.

Nu gaat het de hele dag goed maar terwijl ik net naar huis ga kom ik langs de AH en koop ik toch weer een grote zak chocolade pepernoten en deze is nu bijna op. Nu baal ik weer en ik heb geen idee wat me op zo'n moment kan helpen

20 okt 2022, 21:10, Lotte435
19

Hey @lotte435 het gaat heel goed, gisteren naar een restaurantje gegaan, en daarna bij haar thuis een beetje intiem, heb na twee jaar weer met haar vet gespeeld, vond het echt zo opwindend en fijn, zij vond het ook heerlijk, en eigenlijk hebben we officieel weer verkering:) en zoals je ook zegt heeft zij hele grote zachte borsten, een best groot buik met vetrollen, hangt over haar broek heen en steekt onder haar kleding eruit, dikke billen en benen. Dat vind ik allemaal super lekker om mee te spelen, en eigenlijk zie ik niet veel nadelen in een dik iemand. Hoe gaat het met de rest? Wat vindt jouw vriend @Rachel fijn aan een dikke vrienden en wat minder fijn (als hij iets minder fijn vindt)?

20 okt 2022, 22:10, Spqr
20

@spqr wat fijn dat jullie weer wat hebben. Gefeliciteerd! hij vindt het zachte fijn aan mijn buik en de relatief grotere borsten. Ik ben natuurlijk wel dik, vooral mijn buik maar 90kg of 110 of nog meer wat sommige mensen hier zijn scheelt wel.

Hij zegt niet dat hij iets minder fijn vindt maar we zijn nog niet heel intiem geweest. Soms ben ik bang dat dat er eerdaags wel van komt want het wordt stapje voor stapje wel intiemer. Het gaat vanzelf. Hij maakt zich vooral zorgen om mijn gezondheid omdat dat echt even niet lekker liep. Nu met andere medicijnen gaat dat gelukkig goed.

21 okt 2022, 05:10, Rachel
21

@Rachel
Dat is begrijpelijk dat het een lastige situatie is aangezien je er voor schaamt en hij het fijn vindt.
Inderdaad zijn er hier op het forum ook wat met veel hogere gewichten (hoewel het ook scheelt als je 1,60 of 1,80 bent).
Waar is de medicatie voor?

Ik ben ook wel benieuwd (als ze meelezen) of
@Lisa xx en @noa xx van het andere topic van vorige week ervaring hebben met dit onderwerp?

21 okt 2022, 23:10, Björn B
22

@spqr klinkt leuk allemaal! Geniet er maar van.

@bjorn, desnoods in het andere topic vragen of ze reageren. We moeten er alleen wel voor waken dat het serieus blijft en geen gat fetish topic wordt want dan wordt het gesloten terwijl het topic wel waardevol kan zijn.

22 okt 2022, 22:10, Lotte
23

@bjorn ik slikte eerst alleen metformine maar mn waardes bleven oplopen. Bij een glucose tolerantie test zat ik op 19.3 bijvoorbeeld. Nu met gliclazide erbij zakt het wel goed. Ik zat nu op 7,6 en dat vond de huisarts oké. Helemaal omdat het deze week niet zo goed ging met eten. Ze vond het alleen jammer dat ik de afgelopen 2 weken wel weer ben aangekomen. Chocolade pepernoten en veel op je kont zitten zijn geen goede combi

Het is nog een beetje de vraag hoe het komt dat ik zo snel DM2 heb gekregen terwijl ik niet echt extreem overgewicht heb.
Ze dachten dat er misschien sprake was van een onderliggend iets maar hebben niets gevonden en nu alles stabiel en goed is blijf ik deze medicatie gewoon gebruiken.
Het schijnt als je aanleg hebt om DM2 te krijgen en je je alvleesklier in korte tijd extreem uitput (wat ik door eetbuien gedaan heb) je ook DM2 kunt krijgen zonder bmi van 40+ ofzo. Ik heb veel te weinig bewogen, mijn buikomvang is in verhouding wel serieus fors verhoogd, bmi 30+ dus alles om DM2 te krijgen is wel aanwezig. Tegenwoordig krijgen mensen steeds jonger DM2 en ik heb kennelijk die pech.

Vandaar dat mijn vriend zich ook wel zorgen maakt. We willen binnenkort verloven en zodra we getrouwd zijn hoop ik dat ik zwanger mag geraken. Alleen zwanger zijn en dm2 en helemaal met een eetstoornis is niet zo handig.

Maar vooralsnog vindt hij het fijn en ik denk ook wel opwindend om er aan te zitten en ik merk dat er ook dingen zijn die ik fijn vind. Een flink dilemma ik mn hoofd.

23 okt 2022, 03:10, Rachel
24

@rachel je zegt dat je sommige dingen fijn vindt aan je gewicht, wat vind je dan fijn als ik mag vragen? Mijn vriendin vindt vooral haar grotere borsten, haar vetrollen en dikke benen en billen mooi. Maar soms heeft ze daar last van, bijvoorbeeld als we ergens gaan wandelen, ik wandel best snel en soms heeft ze moeite om mij bij te houden en moeten we soms even stoppen voor haar. Dat is wel een beetje vervelend, maar ze maakt er vaak grappen over dus ik denk niet dat ze het heel erg vindt.

23 okt 2022, 09:10, Spqr
25

Ik kan steeds niet reageren

23 okt 2022, 22:10, X
26

(
@spqr ik doelde meer op de aanraking en het gevoel als hij bij mijn buik het vet/de vetrollen laat rollen. Het kietelt iets en voelt fijn. Verder zijn er niet echt dingen die ik fijn vind. Toen ik net iets was aangekomen vond ik mijn borsten nog wel mooi maar des te zwaarder ik word des te groter ze worden en hoewel mijn vriend ze wel mooi en fijn vindt, vind ik ze vooral lastig. Nou ja, vandaag dan. Morgen kan het weer anders zijn. Ben meestal niet heel positief over mn lichaam maar soms zit er een redelijke dag tussen.
Zoals je weet lopen wij niet heel hard van stapel dus zoveel heeft hij er nog niet aan gezeten maar de keren dat jij er aan heeft gezeten had hij wel genoeg om vast te houden. Ik vraag me af hoe mannen dat doen bij vrouwen die amper borsten hebben..

23 okt 2022, 22:10, Rachel
27

Ik probeer sinds gister al mn stukje af te maken maar ik kan het niet plaatsen. Ik krijg alleen een foutmelding.
Daarom nu maar even zo proberen

24 okt 2022, 22:10, Rachel
28

Ik heb pas na de vakantie en hittegolf wat met m'n vriend gekregen maar romantisch ergens een eind wandelen doe ik liever niet. Ik moet tegenwoordig van die broekjes onder een rok aan omdat ik schuurplekken tussen mijn benen krijg en de broek die ik heb voor op school slijt heel erg tussen mn benen. Als ik daar ook nog eens mee ga wandelen gaan mn kleren nog sneller stuk.
Ik geef zelf corona de schuld aan het kortademiger en sneller moe zijn en dat ik daardoor wat sneller buiten adem ben. Wat je niet ziet bestaat niet dus het heeft niks met mij n gewicht te maken.

Nog 2 vragen
1) nou heb ik iets gekregen met mijn vriend terwijl ik al dik was maar zijn er ook mensen die de ervaring hebben dik te worden in een relatie?

2) ik heb wel eens op proud2bme gekeken. Vond dat er teveel gecensureerd werd in wat mensen schreven. Zijn er misschien toch mensen van hier die daar een account hebben? Soms is een korte 1 op 1 chat gezelliger en handiger..

Mocht iemand er op zitten of het leuk vinden daar dingen uit te wisselen, laat het even weten.
Ik heb niet heel veel tijd maar een berichtje tussendoor is zo gestuurd.

24 okt 2022, 22:10, Rachel
29

Oh ja @Rachel die probleem met schurende benen en broeken heeft mijn vriendin ook… voor onder rokjes en jurkjes gebruikt ze nu goedkope sport thermobroeken. Best goedkoop te vinden, iets van 5-10 euro, en houden het best lang vol. Doordat de broeken van mijn vriendin best snel schuren doet ze bijna nooit een broek aan, vaak een rokje met thermobroek.

24 okt 2022, 22:10, Spqr
30

Op proud heb ik wel gezeten maar daar mag je niks schrijven. Ben daar snel weggegaan.

31 okt 2022, 05:10, Lotte435

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer