Relatie met ouders heel slecht

Hoi,
Ik heb echt een hele slechte relatie met mn ouders.
Ik vergeet heel veel dingen, zoals het opruimen van sommige dingen, en dan worden ze heel boos. Terwijl ik het heel lastig vind om dingen te doen die ze vragen. Ik help ook weinig mee met huishoudelijke klusjes, maar dat komt omdat ik heel veel dingen heb aan mn hoofd en dat dan dus vergeet. Sommige dingen komen ook uit luidheid,maar probeer echt actiever te zijn.
Ik zit net op een nieuwe school, daarmee heb ik ook nog een béétje moeite.

Ik weet niet of ik echt alles wat ik wou zeggen heb gezegd, wss nii. Maar ik voel me echt zo kut, dat ik nu ff wat anders wil haan doen zodat ik dit weer vergeet.

Moet ik naar eem psycholoog?

Xx meisje 14 jaar

29 aug 2019, Help


Reacties

plaats reactie
1

Beste help, als je het fijn vind kan je naar een psycholoog als het voor jou helpt raad ik het aan. Maar als je klusjes moet doen schrijft het in je agenda/telefoonagenda of to do lijst op zodat je het niet vergeet, want alles in je hoofd onthouden zorgt voor veel chaos soms.Geen goed geheugen zonder gezonde voeding, voor je hersenen zijn genoeg fruit, groente, volle granen en goede vetten belangrijk. Vitamine B (in onder andere zuivel, noten, eieren,bananen, spinazie, broccoli) maakt rode bloedcellen aan die zuurstof vervoeren dus goed eten is belangrijk!Beweeg elke dag een uur om je hersenen tot op hoge leeftijd beter te laten functioneren.fitness is niet nodig. Elke sport is perfect.Ginseng(supplement) zou geheugenverbeterende capaciteiten hebben. Net als gingko biloba(supplement) overigens, dat goed is voor een verbeterde hersenstofwisseling. Gebruik je beide, dan versterken ze elkaars werking zeer. Het krachtige antioxidant Q10 verbetert de doorbloeding van de hersenen. Maar raadpleeg eerst een arts voordat je aan die supplementen gaat.Ban ongezonde gewoonten zoals alcohol en sigaretten, ze hebben een negatieve invloed op je geheugen ook. Ook langdurige stress vermijd je beter omdat het stresshormoon cortisol de hippocampus dan kan aantasten. Lijdt dit deel van je hersenen schade, dan zijn geheugenproblemen en disoriëntatie vaak echt sterk gevolg. Wel weer heel gezond voor het geheugen, is genoeg slapen. Je hersencellen komen zo tot rust en informatie van de afgelopen dag wordt verwerkt, geordend en opgeslagen. Dus elke 8-10 uur slaap,in een een donkere kamer slapen en geen nachtlampje zorgt voor een betere slaap. Weten je ouders ook af van je situatie? maar probeer in stapjes actiever te zijn. Maar succes en zeg maar als je meer advies wilt.

30 aug 2019, 10:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.