Reken en wiskunde topic.

Hii,

Ik zet dit topic maar even bij gewicht omdat gewicht soms ook iets met wiskunde of rekenen te maken heeft of juist het onderwerp zelf kan zijn. Ik heb naar mijn mening geen docenten die geduldig en goed uitleggen hoe ik iets goed moet berekenen, en ze geven mij geen ezelsbruggetjes. Ik heb heb misschien wel moeite met rekenen, net zoals andere moeite hebben met lezen door bijvoorbeeld dissectie.

Ik vind dit allemaal niet zo makkelijk dus respecteer dat alsjeblieft en help mij liever dan vervelende en niet nuttige opmerkingen te plaatsen. Ik plaats dit hier omdat deze site makkelijker is om in te loggen.

Ik weet dat als je een taart door twee snijd dat het dan vijftig procent is, en als je hem nog een keer door twee snijd dat het dan 25 procent is. Maar hoe bereken je (op verschillende manieren) wat zeven procent is van 340?

Hoe kan je moeilijke deelsommen en met grote getallen leren delen? Hoe bereken je dat?

Wat zijn formules en hoe bereken je ze?

Ik denk dat dit via dit forum nog makkelijker voor mij is dat YT video’s. En bij ons op school hebben we niet overal boeken van namelijk.

Ik hoop dat we elkaar hier met respect kunnen helpen, want er zijn hier jongeren die goed zijn in rekenen/wiskunde. We zijn er hopelijk voor elkaar. ;)

Xx van mij

14 sep 2021, Me


Reacties

plaats reactie
1

Heyy, van de procenten doe ik eigenlijk altijd het getal (in jouw voorbeeld 340) dan deel ik het door 100 (want je hebt 100%) en dan deel ik het door t aantal procent dat je moet hebben (jouw voorbeeld 7). Dan krijg je dus het getal ÷ 100 × percentage. (340÷100×7= 15,18. Dus 15,18 %.
Hopelijk heeft dit geholpen <3

20 okt 2021, 15:10, :)

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.