Puistjes hoe kom ik er van af? (Niet te duur)

Ik heb de laatste tijd erg last van puistjes... ik krijg wel tips van vriendinnen die zeggen dit helpt, maar dat zijn allemaal dure crèmes.... bij mij thuis zitten we best krap, dus geen geld voor dure crèmes... Ik wil er graag van af maar ja hoe? Hebben jullie tips niet te duur?

23 dec 2020, Sarahm


Reacties

plaats reactie
1

Iedereen is altijd heel erg gefocust op de buitenkant bij puisten, maar deze verstoringen (ontstekingen) komen van binnen. Met goede voeding kan je zodoende al heel veel nieuwe puisten voorkomen:

Een goede basis is veel omega 3 binnenkrijgen. Omega 3 (goede vetten) werken immers sterk ontstekingsremmend. Het liefst krijg je deze omega 3 vetten veel binnen door je voeding: vette vis, chiazaad, lijnzaad en algen (bijv. zeewier), anders kan een omega 3-capsule ook veel meerwaarde bieden.

Sommige voeding werkt enorm ontstekingsbevorderend en huidontstekingen liggen aan de basis van acne/puistjes. De bekendste ontstekingsbevorderende voedingsmiddelen zijn: koemelk, varkensvlees, toegevoegde suikers (koek, snoep, cake, taart, ijs, etc.) en zonnebloemolie (margarine, halvarine, koek, cake, chips en dus ook zeker alles uit de frituur - ook gefrituurde groenten of vis dus! Frituurolie is immers bijna altijd zonnebloemolie). Deze producten dus zeker proberen te vermijden wanneer je veel last van acne/puisten hebt!

Ook heb je voeding die je hormonen kunnen reguleren. Verstoring in je hormonen en onbelansen (disbalansen) hierin, zijn immers vaak de oorzaak van acne/puisten. Voor meisjes: eet veel kool, spruitjes, broccoli en radijsjes. Deze groenten brengen je oestrogeengehalte (het 'vrouwenhormoon') terug in evenwicht. Voor de jongens: eet veel rundvlees, lamsvlees, kip, kalkoen, noten, pitten, zaden, garnalen en mosselen. In deze producten zit veel zink. Zink stimuleert je testosteronaanmaak (het 'mannenhormoon') en een tekort aan testosteron is vaak de oorzaak van hormoongerelateerde klachten bij jongens, zoals acne.

Verder kan het heel erg helpen om vaak/dagelijks edelgistvlokken (bloedzuiverend) en curcumapoeder (onstekkingsremmend) door je eten te doen.

Tot slot kan het helpen om elke dag een groot glas aloe vera te drinken, liefst voor je ontbijt.

Daarnaast dien je minimaal 2 keer per week je kussensloop en minimaal 1 keer per week je hele beddengoed te verschonen, geen puisten uit te knijpen en zo min mogelijk aan je gezicht te zitten gedurende de dag.

Reiniging- en verzorgingsmiddelen kunnen uiteraard wel een aanvulling zijn bij het wegkrijgen en weghouden van puisten. Ik zou gaan voor natuurlijke middelen, deze bevatten geen chemische stoffen die je huid weer verder kunnen irriteren.

23 dec 2020, 23:12, Timo
2

Elke ochtend en avond je gezicht 2 min tekens met water wassen(niet te agressief) helpt om al het vuil weg te wassen, probeer je gezicht ook te deppen met handdoek in plaats van schoon vegen.

1 jan 2021, 08:01, juliatje.
3

Ik heb gelezen dat het helpt als je je gezicht met Koud water wast en ze zeggen ook dat talk powder helpt omdat dat de puisten uitdroogt honing heeft mij veel geholpen Tegen mijn puistjes, grtjs van mij☺️

1 jan 2021, 17:01, Hihi just me
4

elke avond en ochtend je gezicht wassenmet water of rozenwater... dan is je gezicht minder 'vettig' waardoor er geen puistjes komen

1 jan 2021, 21:01, HelpElkaar!

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.