Puberteit en pesterij

Hallo ik ben liever anoniem,
Ik ben 13 en ik heb nog altijd geen baard in de keel en ook geen schaamhaar of lange piemel.
Eergisteren bij het zwemmen op school trokken pesters mijn zwembroek uit en alle jongens lachte mij uit omdat ik nog geen puberteit heb.
Ik heb nu al 5 mm haartje en soms kraakt mijn stem soms.
Weet er iemand hoelang dit gaat duren?
Alvast bedankt Anoniem

26 jan 2019, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Kan heel snel gaan hoor.

Wat kan helpen is om dagelijks zaden (hennepzaad, lijnzaad, sesamzaad) en pitten (pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten) door je eten te gooien. Zaden en pitten bevatten veel zink. Extra zinkinname kan zorgen dat de puberteit sneller komt.

Verder is veel en diep slapen belangrijk. De aanmaak van het groeihormoom vindt immers in je slaap plaats. Jongens hebben meer slaap nodig dan meisjes, zeker in de puberteit. Houdt rekening met minstens 9 uur slaap per nacht voor jou. Als je om 07.00 uur op moet staan, betekent dit dus dat je (tezamen met inslapen) om 21.00 uur, uiterlijk 21.30 uur echt in je bed moet liggen. Wees hier een beetje streng op voor jezelf. Voldoende slaap kan immers echt helpen sneller een volwassener lichaam te krijgen.

29 jan 2019, 15:01, Timo
2

Als je wilt dat ze je stoppen met pesten dan kan je het beste hulp uit de omgeving zoeken.Want iedereen is anders en geloof me het komt vanzelf.

29 jan 2019, 17:01, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.