Probleem vriendin

Hoi allemaal,
Ik heb een vriendin die van jongs af aan gepest werd maar dan ook erg! Buitensluiten maar ook schoppen en slaan. Ze kreeg ook nog eens anorexia en is echt super dun. Dat wil zij nog steeds niet inzien. Maar goed, alle meisjes in mijn klas zijn tuttig, gewoon make-up, nu al ik zit in de brugklas.
Ik pas dus ook niet bij de rest en mijn vriendin (ik noem haar even Pino) ook niet. Pino zit er niet mee maar ik wel, ik voel me een oppas over haar, ik kan geen stap alleen door de school verzetten. Ze zit altijd aan me vast en ik weet dat ik haar enige vriendin ben maar toch... deels door haar pas ik niet bij de rest, wel bij een aantal jongens maar niet bij de meiden en dat wil ik juist! HELP PLEASE! Ik vind niet dat ik haar moet ontvrienden om bij de rest te zorgen, maar zo kom ik nog 5 jaar en een paar maanden niet door!

30 apr 2017, ModelXX


Reacties

plaats reactie
1

Gewoon eerlijk tegen die Pino zeggen, want voor altijd bij iemand zitten die je eigelijk niet mag is ook niet fijn voor jezelf

30 apr 2017, 10:04, Suc6
2

Wil je populair zijn? Ik snap dat je ook een paar andere vriendinnen wilt hoor, maar ga niet haar dumpen omdat je 'er bij wilt horen' dat maakt het voor haar alleen maar lastiger en die populaire tuttige meisjes hebben alleen maar nep vriendschappen! Toen ik in groep acht zat ( 4jaar geleden) had ik een bff die opeens met de populaire kinderen ging meedoen en op een dag ging mijn ex-bff mij zelfs pesten waardoor ik geen vrienden had en uiteindelijk naar een andere school ging. Pas op met wie je omgaat..

30 apr 2017, 11:04, 🍂
3

Ze heeft je op dit moment heel hard nodig, natuurlijk mag je wel andere vriendinnen hebben, maar als je haar aardig vindt moet je haar zeker niet laten vallen. Je kunt haar wel vertellen dat je een beetje afstand wilt.
Echte vriendinnen zijn moeilijk te vinden. Het klinkt misschien hard, maar als die andere meisjes je niet accepteren zoals je nu bent waarom zouden ze dat dan wel doen als je pino hebt laten vallen?

3 mei 2017, 17:05, minitje
4

Ontvriend haar!

5 mei 2017, 07:05, Ikke

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.