Pro-ana

Vaak hoor ik van mensen dat pro-ana's gekken zijn en gestoord zijn en zo. Maar wij zijn toch ook mensen? Veel mensen zeggen ook dat je elkaar aanspoort om 'anorexia' te kweken en zulke dingen. Maar ik weet zeker dat een groot deel van de mensen daar nog nooit heeft gekeken of het zelf heeft mee gemaakt -dat raad ik je trouwens zeker niet aan-
We steunen elkaar door de goede en slechte tijden we zijn blij voor elkaar als een dag goed ging maar steunen elkaar als het minder goed ging. Als er nieuwe mensen komen proberen we die ook zeker te laten stoppen en een gezonde manier te laten doen, ja dat is raar want we doen het zelf ook al maar voor ons is het een soort van te laat denk ik.
Ik snap nu niet wat er zo erg aan is, ja oké misschien dat 'onschuldige' mensen er ook mee in aanraking komen maar er moet toch een plek zijn waar mensen die het hebben elkaar kunnen steunen

Oh en ik vind ook trouwens zeker niet dat het normaal is en geen ziekte is hoor maar ik erger me er aan dat er zoveel misverstanden over zijn.

Oké dit moest ik even kwijt

16 mei 2013, Pro-ana


Reacties

plaats reactie
1

Ik snap je meid , Ss

16 mei 2013, 17:05, Kayleigh
2

nou ik denk dat de gene di anorexia heeft ziek is ***

* Dit bericht is aangepast door de moderator

16 mei 2013, 17:05, nanambie
3

Wajoo, stil maar hoor. Die gekken denken echt dat de hele wereld tegen ze is maar dat is helemaal niet zo. Mensen willen helpen, en door een lijk te worden, wordt je echt niet mooier of 'perfect' ofzo.. ***

* Dit bericht is aangepast door de moderator

16 mei 2013, 17:05, ikke
4

ookkee ..voor ff alle duidelijkheitt!!! NON-ANOREXIAsss .....AND AAANNOOOREXXXIAAA .
anorexia pasienten zijn *** die aandacht wille xxx SORRY it is zooo

* Dit bericht is aangepast door de moderator

16 mei 2013, 17:05, nanambie
5

JE KAN ER NIKS AAN DOEN ALS JE ANOREXIA HEBT!!!!!!!

16 mei 2013, 22:05, Q
6

Anorexia heb je niet zomaar, je hebt pas anorexia als je zelfbeeld heel dik is en laag. Maar eigenlijk ben je harstikke dun, en bij 1 boterham walg je al van jezelf, laat staan het overgeven en laxeermiddelen.
Anorexia is een ziekte, maar het zegt niet meteen dat je gek bent in je hoofd. Het is wel erg, fysiek en mentaal.
Je denkt dat pro-ana een goede site is, omdat jij daar je steun kan zoeken met mensen die eigenlijk het zelfde hebben. Als je echt geobserveerd bent door pro-ana en jezelf uithongert ect. raad ik je alsjeblieft aan om er mee te stoppen.. Je verpest je lichaam ermee, en je komt er moeilijk van af!

19 mei 2013, 11:05, insecure
7

Jezelf uithongeren kan nooit goed zijn.... als je wilt afvallen moet je dat doen door een beter voedingspatroon te krijgen. Gezonder eten en niet minder... vind het rot voor mensen die annorexia hebben... :S Maar weinig gaan eten is slecht voor je lichaam en lost uiteindelijk niets op. Hier een blog die ik zelf gemaakt met artikelen over voeding... ik zet er ook artikelen op om mensen te helpen om een beter voedingspatroon te krijgen. Je kan ook altijd vragen stellen bij de artikelen...

19 mei 2013, 17:05, Yanaa
8

Ss&TT ;) Xxx

27 mei 2013, 22:05, Always_Sm:)ing
9

Jullie zijn allemaal echt raar bezig... Het heeft geen zin om elkaar af te zeiken en te zeggen dat iemand ziek is ofzo. En mensen die zeggen dat ze aandacht willen, dat is niet zo. Waarom denken jullie dat iedereen het verborgen houdt? Ik vind het btw heel goed dat Pro-ana vertelt hoe zij erover denkt en mensen hoeven daar dan niet op te reageren als ze alleen maar negatieve reacties hebben.

28 mei 2013, 19:05, Nicky
10

pro ana dan wil je afvallen en kun je niet stoppen anorexia is echt een ziekte een ziekte wat heel moeilijk hebt mensen met anorextia kunnen daaar moeilijk over praten je hoeft de ander dan niet uit te schelden maar blijf van pro ana sites a heb er zelf ook op gezeten j e word op verkeerde spoor gezet srry vvooor de mensen die er gellukkig van worden ik niet ben 13 bijn a 14 over een maand 1.80 en 65 kilo vind mezlef te zwaar maar probeer normaal af te vallen xxx iemand met medelijden probeer een gezond voedingspatroon xx

28 mei 2013, 21:05, maggie
11

nanambie
Waarom doe je zo gemeen tegen mensen die Anorexia hebben?
Wij willen geen aandacht!
Wij vinden ons dik en vallen daarom af!
Je moet je mond houden!
Anderen beledigen lost helemaal NIKS op!!!!!!

28 mei 2013, 22:05, Haat aan nanambie
12

ik keek daar ook vaak op. maar het is niet handig om je voedingspatroon eronder te laten lijden.
ga als je er klaar voor bent met je ouders praten of als je iemand anders meer vertrouwt met je vrienden of contactpersoon op school. dan kan je naar een psycholoog en word je goed geholpen !

29 mei 2013, 10:05, memyselfandi
13

ik heb het opgezocht e het is een ziekte waar je niet snel vanaf komt je hebt egt hulp noding anders word je *** dun en ga je dood.
daarintegen ben je er zelf mee begonen duss ik sta aan beide kanten zelf uithongering en een ziekte waar je misschien aan dood gaat niet slim duss ik heb zelf ook gebrobeerd te stoppe met eten maar na 13 uur had ik al weer honger dus ja haar of zijn eigen schuld als je anorxia krijgt niet dat ik het niet erg vind maar anders moet je wel een reden hebben voor je uit hongering die die mensen hoogswarschijnlijk na een jaar of 2 niet hebben

29 mei 2013, 14:05, Ashley
14

Ik zit ook op pro ana en ja idd ik geef je helemaal gelijk!!

29 mei 2013, 17:05, anoniemmeisje14
15

ik wil een tip geven aangezien mijn nicht zo dun is geworden dat ze kan overlijden als je echt te zwaar bent en het ten koste gaat van je gezond heid oke danmoet je afvallen maar als je bmi berekenen doet en je komt uit dat jetelicht bent moet er een alarm bel gaan rinkelen ik probeer zelf ook aftevallen maar niet zoveel ben 1,80 65 kilo en 13 bijna 14 een beetje stevig dus volgens mij xxx een iemand die probeert te helpen zoek anders hullp

29 mei 2013, 19:05, maggie
16

@nanambie:

Mensen zoals jou hebben 0,0% levens ervaring. Je vind jezelf vast perfect, en hebt vast het perfecte leventje opgebouwt. Waarschijnlijk ben jij een van die pestkoppen. Ik zal je een geheim vertellen. Mensen die andere mensen afzeiken hebben net zo laag zelfbeeld als mensen met een eetstoornis. Ze zijn onzeker en daarom beledigen ze andere mensen, om zichzelf beter te voelen (:

30 mei 2013, 14:05, anonymous
17

zouden alle haters aub van deze site kunnen gaan, want je bent hier zelf gekomen, en wsl zelf opgezocht, want deze site staat sowieso nergens als 'reclame', en we weten dat het fout is maar dat hoef jij ons niet nog eens te vertellen. dit is een site speciaal voor ana's en niet voor anti-ana's groetjes

6 jul 2013, 17:07, uglyfatty
18

Beste,

Anorexia is een ziekte. De ene zegt dat het hun eigen schuld is en de andere niet. Ik heb een vriendin die anorexia heeft en zij worstelt elke dag met deze ziekte. Buitenstaanders zouden dit nooit begrijpen waarom meisjes zichzelf willen uithongeren, ik tenminste niet maar het is zo moeilijk te begrijpen waarom zichzelf dit aandoen. Deze meiden hebben een heel laag zelfbeeld en zien niet meer in de spiegel dat ze enorm dun zijn. Ze gebruiken trucjes om zo min mogelijk te eten, kijken op internet om zo snel mogelijk af te vallen, waarom? Waarom hongeren deze meisjes zichzelf uit en waarom willen ze zo dun zijn? Dit zijn vragen die buitenstaanders niet kunnen beantwoorden en staan volledig machteloos. De oorzaak zou je nooit echt kunnen vinden maar ik denk dat meisjes met anorexia iets in hun verleden hebben meegemaakt waardoor dat een grote impact heeft tot hoe ze nu zijn. Ik wil deze meiden een tip geven; ga eens kijken op de echte pro ana sites hoe meiden met elkaar zich uithongeren en denk dat dan bij jezelf, waar doe ik het voor? Ik ben jong en heb nog een heel leven voor me waar ik in wil genieten en alles wil proeven. Waarom wil ik het meisjes zijn die een niet wil eten? Ga praten met psychologen en zij helpen je om een balans te vinden om een mooi gewicht te hebben.

10 jul 2013, 23:07, SV
19

Hoi die gene boven mij
Ik heb ook anorexia
En ik praat ook bij psychiaters het werkt voor geen fuck
Als je veel hebt mee gemaakt dan geloof je alleen dat nog maar
1000 mensen kunnen zeggen dat je lief etc bent maar dat geloof je toch niet omdat zo veel mensen je pijn hebben gedaan..!!
Ja wat we doen is ongezond en dat weten we zelf ook wel maar wij kiezen er nou eenmaal voor om wel door te gaan.!!
En ons nu helemaal uit te lopen schelden heeft echt geen nut dan maken jullie het alleen maar erger en 1 ding is zeker wij willen geen medelijden of aandacht.!!
We doen het voor ons zelf niet voor andere mensen.!!
Het kan ons niets schelen dat mensen zo denken dat het slecht voor je is.
Ik ben al paar keer in klinieken geweest heb heel veel verschillende therapie gehad maar niks heeft geholpen..
Mensen maken zich zorgen nou en
I dont care zo lang ik maar dun word en mezelf goed genoeg vind daar gaat het om..!!
En ja misschien is het wel een ziekte nou en.
Wij bereiken tenminste iets
Al word het onze dood we zijn dan wel dun geworden
Ik heb er alles voor over.!!
Zo dit moest ik even kwijt

Gr cheyennehartj

* Een zin uit dit bericht is verwijderd door de moderator. Het is niet toegestaan te vragen naar persoonlijke gegevens via het forum van 99gram.nl

10 jul 2013, 23:07, anoniemmeisje14
20

Het is gewoon hoe je het bekijkt. Ik ben een ana en ik zie het dus niet als ziekte maar als mensen dat wel zo zien, okee, dat mag.

Anti-ana's; jullie mogen alles vinden. Ik snap dat jullie er tegen zijn en dat mogen jullie ook zeggen. Dan weten we het. Maar ga niet al die andere mensen de schuld geven.

Ana's; succes! Ss&do what you think is the best for you. Cause you can do that. It's never too late <3 Xx

12 jul 2013, 20:07, Love_to_loveyou
21

hoi lieve anoniemmeisje14
ik heb zelf ook anorexia, gelukkig niet zo extreem als bij jou.

anorexia is inderdaad een ziekte, een mentale ziekte die je fysiek kapot maakt (ook mentaal...). Tegen sommige ziektes is niks te doen, geen geneesmiddelen, niks. Zoals anorexia. Dus wij kunnen er niks aan doen. Ze kunnen wel zeggen dat we het zelf doen, en het onze eigen schuld is, dat we dom bezig zijn, bla bla. Klopt, we doen het zelf, maar niet vrijwillig. Het gebeurd vanzelf/ automatisch, alleen maken wij de handelingen.
Stop alsjeblieft met jullie vooroordelen over anorexia, want je hebt geen idee hoe het is. Ik ben heel blij voor jullie dat jullie gelukkig zijn met jullie lichamen, en terecht, want jullie hebben een prachtig lichaam.

Waar mijn anorexia vandaan komt weet ik eigenlijk niet. Ik wil erg graag vrouwlijke vormen krijgen (met name borsten) en wil zeker nog langer worden, dus daar gaat het me niet om. Ik zie zelf ook wel dat ik mager ben, maar vind mezelf nog steeds dik. Ik zie vet. Alleen maar vet. Ribben zie ik ook wel, maar daarboven een laag vet. Ookal weet ik dat het niet meer dan vel is. Het moet weg. Ik ben me ook heel erg bewust van de consequenties (geen borsten, kans op onvruchtbaarheid, de dood, uitgeput, haaruitval etc.), maar kan niet stoppen met het streven naar dunheid. Ik wil super graag alle botten kunnen zien en ernstig ondergewicht hebben. Hoe fout het ook is. It won't stop.

* in dit bericht zijn persoonlijke gegevens verwijderd. Het is niet toegestaan persoonlijke gegevens, zoals e-mailadres, via dit forum te delen.

31 jul 2013, 19:07, uglyfatty
22

Ik snap je ik ben zelf ook een 'ana'.
Maar die sites beïnvloeden je heel slecht he. Die *** bijvoorbeeld. Er zijn betere sites voor steun! Deze site of proud2bme bijvoorbeeld

3 aug 2013, 20:08, K
23

zo hinderlijk dat mensen zo denken en praten vaak weten mensen niet eens wat het nou eigenlijk inhoud of het beschouwen als een keuze maar dat is het helemaal niet want je wil het liefst ook gewoon blij zijn met jezelf maar dat kan je gewoon niet....

27 aug 2013, 22:08, eenana
24

Ik heb ook op pro ana sites gezeten en heb nu een eetstoornis. Maar ik word nevernooot een anti. Ik voelde me thuis bij pro ana. Ik was er iemand. Toen kwamen mijn ouders erachter en ik moest het contact verbreken met De super lieve vriendin die ik daar had gemaakt. Het gaat best goed Maar ik word nu heeelemaal gek!! Mn vriendinnen geloven me niet en vinden dat ik me aanstel. Ik heb ruzie met iedereen en ik val er steeds in terug. Ik vind mezelf echt te dik: 13 jaar, 170cm, 52 kg. Pro ana is nog steeds mijn leven maar ik durf het niet meer. Ik hoop dat jullie dit nooit hoeven mee te maken
Xx

28 aug 2013, 08:08, Lot
25

Meid,
je hebt helemaal gelijk.
we steunen elkaar als het nodig is.
**dit bericht is aangepast**

20 sep 2013, 21:09, love ana
26

Hallo,

zelf heb ik ook anorexia gehad in 2012, nu ben ik overgeschkelt naar boulimia. Zelf kom ik altijd wel een beetje kwaad als mensen vragen naar me: aah, ben jij dat meisje die vorig jaar daar niet zwaar ziek bent geworden???
Dat maakt me echt enorm ongemakkelijk en ik kom er zelfs wat kwaad van want voor mij is dit geen ziekte, echt niet..
Ik vind het lastig dat mensen mij altijd komen aanspreken of mij zelfs komen vertellen of vragen over mijn 'zware ziekte'. Net of je echt in een zware, vijandige oorlog leeft waar je moet kijken om niet geraakt te worden om het te kunnen overleven.. Je kunt het zo zien, hé eigenlijk, maar ik zie dit ook niet als een zware ziekte. Ik zie het dan veel liever als een leerkracht die boos is op een student omdat hij/zij zijn huiswerk niet heeft gemaakt. Dan ben ik in deze situatie de student en de anorexia of boulimia de leerkracht, snap je ? Ik bekijk het liever zo, dan met die zware oorlog, is minder kwetsend voor mij.. vind ik dan toch.. :)

21 sep 2013, 13:09, ShelseyV
27

Als je denkt dat je anorexia hebt of boulimia moet je hulp inschakelen, anders kun je eraan dood gaan. zelf kun je er nicx aan doen maar pleaasee zoek hulp bij je familie of vrienden ofzo of kindertelefoon misschien?

xxalicia
ps. echt doen hoowr!!!!!! xx

21 sep 2013, 15:09, alicia
28

Ik vindt het echt erg om dit allemaal te lezen,
Ik heb zelf ook in een extreeme afval periode gezeten.
Ik had geen doel ik het leven..Dus mijn doel werd om dun te worden enz.. Er werd hulp voor me ingeschakeld en ik ben gestopt ik denk er nog vaak aan en soms heb ik weer de neiging om aftevallen. Maar ik heb nu een leven een doel dus ik hoef het verlede niet terug.

Xx

25 sep 2013, 23:09, Meisje
29

ik weet hoe je je voelt ik val ook al 2 en een half jaar zo af...
maar ik ben toch ook normaal, we zijn niet gestoord!!
wat een onzin altijd, die mensen die anorexiapatienten haten!! alle hater moeten hier vanaf! dit is een site om elkaar te helpen en niet om elkaar af te kraken!

Xxxx

27 sep 2013, 16:09, sammie8990
30

sorry maar ik wordt hier ziek van.
het gevoel dat wij als pro ana's ander zijn.
het is onze eigen keuzen dat we zo willen zijn.
en vaak (ook bij mij) willen we meer afvallen omdat jullie ons weer dik noemen en dit en dat.
mocht je anorexia hebben kan je daar niet veel aan doen.
jullie reacties raken me diep.
al jullie woorden zijn voor mij hetzelfde als pesten.
en dat is ook de reden waarom ik een pro ana ben.

ik zeg dit nu namens ons allemaal.

xx

2 okt 2013, 17:10, pro ana
31

Ikzelf had vorig jaar ook anorexia, nu boulimia.
Ben er nog steeds niet door.
De laatste tijd moet ij weer veel naar de dokter op controle en bloed te laten trekken, wat ik telkens zéér vervelend vind.
Bleek uit mijn bloedonderzoek 1,5 week geleden dat ik te laag aan kalium sta, wat best wel creepy is (je moet kalium maar eens opzoeken op het internet..).
Als ik onder de 2 zit qua kalium, dan moet ik binnen in het ziekenhuis, heeft mijn dokter me gezegd. Gelukkig zit ik net nog boven de 2. Nu moet ik alle dagen 2 x siroop nemen die héél belangrijk is voor mijn kalium. Ik moet ze echt dagelijks nemen. Eergisteren terug naar de dokter, heb al een jaar last van mijn ademhaling en van die steken. Vorig jaar hebben ze van die plakkers op mijn borstkast in het ziekenhuis geplakt om mijn hart te controleren. Bleek dat ik zout en vocht tobd mijn hart had, wat dodelijk was. Dusja, ik ga eergisteren terug naar de dokter want ik had er weer ontzettend veel last van. Nu moet ik dagelijks nog eens 2 x pilletjes nemen tegen die vocht rond mijn hart want dat bleek nog helemaal niet weg te zijn, waardoor ik minder kan ademen en eigenlijk moet happen naar lucht bijna. Gelukkig is het nog allemaal niet zo erg! :-) Ik kijk veel naar deze site en naar jullie reactie's want echt, ik word er sterker van en ik voel me dan normaal,ook mijn boulimia vind ik dan meer normaal. Ik vind het geweldig, al die mensen die hier ons elkaar steunen enzo en zeggen dat we totaal niet gek zijn. Ik voel me meer goed erdoor :-) Ik zou zeggen: stop niet met reageren, want jullie reqctie's heb ik nodig om mij goed te voelen.. :-)

Groetjes, Shelsey x

2 okt 2013, 19:10, ShelseyV
32

Meid ik snap je respect vooor alle anas ss&tt
Suc6 al of you rome wasnt build in one day dont give up

7 okt 2013, 22:10, Meisje in mijn Hoofd
33

Ik snap je helemaal! Ik ben zelf ook een ana en word helemaal gek van het gezeik dat we ''ziek'' en ''gek'' zijn. Het is onze keuze dus laat ons met rust

Stay strong and ***

Dit is aangepast door de moderator.

12 okt 2013, 00:10, anaforlife
34

Weet je wel wat het doet als je anorexia hebt? Het maakt je helemaal kapot. Pro-ana's zijn meiden die anorexia WILLEN hebben, kan het nog erger? Die ziekte wil je niet, en krijg je zeker niet door elkaar aan te sporen.
Als je wilt afvallen is het goed om elkaar te steunen maar anorexia heb je dan niet. Je bent gewoon gestoord in je hoofd als je zo bent.

AMEN

25 okt 2013, 16:10, XIneLovesyoux
35

Doe is even normaal @XIneLovesyoux !!!!!
Ik was zelf ook een pro ana en ja ik wilde anorexia maar het is zo niet waar wat jij zegt! Die meisjes willen t eerst wel maar dan kom je er zo diep in dat je niet terug kan. Die meisjes helpen je er verder in maar op een manier waarop je het gevoel hebt dat je erbij hoort. Ik heb een meisje leren kennen op die site die nu mijn beste vriendin in. We hebben elkaar er in geholpen maar elkaar ook geholpen er weer uit te komen. Ik ken haar alleen via whatsapp maar ze is even belangrijk voor me als m'n andere vriendinnen misschien nog wel meer. Ik wil d'r nooit meer kwijt. Ik hou heel veel van d'r en ze is een fantastische vriendin! Ik vertel dit om te laten zien dat er niet alleen slechte dingen van komen. Het is vreselijk als je dat hebt en dan moet je geholpen worden niet afgezeken! Ik hoop dat je dit heel goed onthoud.
xx
Ps voor alle meisjes die op die sites willen of al zitten: vertel het alsjeblieft aan iemand ! Ik weet dat dat lastig is en dat dit waarschijnlijk niet helpt. Maar ik weet hoe eenzaam het is. Vertel het nu! Nu kan het nog! En als je ook zon vriendin hebt als ik al helemaal want dan is de kans groter dat je contact mag blijven houden. Nou ja na een tijdje dan want eerst moet je geholpen worden lieverd !!! Succes sweetie

27 okt 2013, 13:10, Hellosweetie<3
36

Doe is even normaal @XIneLovesyoux !!!!!
Ik was zelf ook een pro ana en ja ik wilde anorexia maar het is zo niet waar wat jij zegt! Die meisjes willen t eerst wel maar dan kom je er zo diep in dat je niet terug kan. Die meisjes helpen je er verder in maar op een manier waarop je het gevoel hebt dat je erbij hoort. Ik heb een meisje leren kennen op die site die nu mijn beste vriendin in. We hebben elkaar er in geholpen maar elkaar ook geholpen er weer uit te komen. Ik ken haar alleen via whatsapp maar ze is even belangrijk voor me als m'n andere vriendinnen misschien nog wel meer. Ik wil d'r nooit meer kwijt. Ik hou heel veel van d'r en ze is een fantastische vriendin! Ik vertel dit om te laten zien dat er niet alleen slechte dingen van komen. Het is vreselijk als je dat hebt en dan moet je geholpen worden niet afgezeken! Ik hoop dat je dit heel goed onthoud.
xx
Ps voor alle meisjes die op die sites willen of al zitten: vertel het alsjeblieft aan iemand ! Ik weet dat dat lastig is en dat dit waarschijnlijk niet helpt. Maar ik weet hoe eenzaam het is. Vertel het nu! Nu kan het nog! En als je ook zon vriendin hebt als ik al helemaal want dan is de kans groter dat je contact mag blijven houden. Nou ja na een tijdje dan want eerst moet je geholpen worden lieverd !!! Succes sweetie

27 okt 2013, 13:10, Hellosweetie<3
37

Doe is even normaal @XIneLovesyoux !!!!!
Ik was zelf ook een pro ana en ja ik wilde anorexia maar het is zo niet waar wat jij zegt! Die meisjes willen t eerst wel maar dan kom je er zo diep in dat je niet terug kan. Die meisjes helpen je er verder in maar op een manier waarop je het gevoel hebt dat je erbij hoort. Ik heb een meisje leren kennen op die site die nu mijn beste vriendin in. We hebben elkaar er in geholpen maar elkaar ook geholpen er weer uit te komen. Ik ken haar alleen via whatsapp maar ze is even belangrijk voor me als m'n andere vriendinnen misschien nog wel meer. Ik wil d'r nooit meer kwijt. Ik hou heel veel van d'r en ze is een fantastische vriendin! Ik vertel dit om te laten zien dat er niet alleen slechte dingen van komen. Het is vreselijk als je dat hebt en dan moet je geholpen worden niet afgezeken! Ik hoop dat je dit heel goed onthoud.
xx
Ps voor alle meisjes die op die sites willen of al zitten: vertel het alsjeblieft aan iemand ! Ik weet dat dat lastig is en dat dit waarschijnlijk niet helpt. Maar ik weet hoe eenzaam het is. Vertel het nu! Nu kan het nog! En als je ook zon vriendin hebt als ik al helemaal want dan is de kans groter dat je contact mag blijven houden. Nou ja na een tijdje dan want eerst moet je geholpen worden lieverd !!! Succes sweetie

27 okt 2013, 13:10, Hellosweetie<3
38

Pro-ana is een keuze die je maakt, geen ziekte.

27 okt 2013, 13:10, Suus
39

Oeps perongelijk 3x

27 okt 2013, 13:10, Hellosweetie<3
40

Ik snap je echt ! Iedereen hieronder die zeggen dat pro anas geen mensen zij die snappen het niet! Laat hun maar gewoon! Ik snap je

27 okt 2013, 20:10, hoihoiHoooi
41

Zet geen negatieve reactie 's niemand heeft er om gevraagd okee *** gewoon .' En mensen die ANTI-ANA zyn moeten zich schamen , kweet byna zeker dat jullie byna niks weten over ana's . '

*** dit bericht is deels aangepast door de moderator

27 okt 2013, 20:10, Little'Fattie
42

Jullie echt niet hoe zy zich voelen .

27 okt 2013, 21:10, Little'Fattie
43

Schatjes. Hebben jullie ooit zelf een proana site bezocht? Ik ben al jaren actief Ana en ik heb op mijn sites niets anders dan steun gevonden. In moeilijke tijden was er niemand die voor me klaar stond, behalve proana. Ook toen ik besloot te genezen stonden ze achter me, hoewel ik ondertussen besloten heb dat ik Ana ben zal ik die mogelijkheid nooit vergeten. Sommigen genezen en sommigen hebben er vrede mee om dat niet te doen. Voor de duidelijkheid, ik heb geen anorexia nervosa en nooit gehad, wat er wel is gebeurd is niet van belang voor deze statement. Btw ik heb de spelregels gelezen en zeg daarom maar dat ik niemand aanzet tot proana. Xx en zoals wij dat zeggen en veel andere communities het anders gebruiken SS

17 nov 2013, 22:11, ananonymouslyme
44

hey IK BEGRIJP JE MEIS!! IK HEB ANOREXIA EN VIND T BELACHELIJK DAT SOMMIGE MENSEN DAAR ZO ONGELOOFLIJK KUT OVER DOEN!!!!!!!! SS XXXXXXXXXXXXXXXXX (dit bericht gaat sws aangepast worden door de moderator haha) xxxxxx

18 nov 2013, 18:11, PRO ANA MIA SUE CAT
45

het is nooit te laat !

18 nov 2013, 18:11, xxx
46

Heee ik ben weer aan het afvallen maar ik kan het niet alleen als iemand anders ook ene buddy nodig heeft voeg me dan alsjeblieft toe ***
Xxx en ss

*** Dit bericht is aangepast door de moderator ivm het delen van privacy gevoelige informatie.

20 nov 2013, 11:11, juul
47

Ik heb een keer gekeken op die site..
Maar zo'n heel verhaal wat je wel en niet moet doen.
die mensen willen dat je zo erg afvalt, toen ik dat lijstje las eh.. Ze willen je dood hebben..(lijstje van Anna enz)

Ik snap dat mensen steun daar hebben, want het is fijn om over hetzelfde te kunnen praten.

20 nov 2013, 23:11, Respect
48

Anorexia is een vorm van schijncontrole. Pas ermee op meiden (en jongens)! Dagenlang (maanden??) in bed moeten liggen omdat je niet voldoende spierkracht en energie meer over hebt om de deur uit te stappen is het niet waard. Mager willen zijn, steun zoeken op een pro- ana site en lotgenotencontact is hardstikke goed, maar besef je wel dat je er zélf voor moet kiezen en je nóóit moet laten beïnvloeden door anderen. Probeer écht de controle over je leven te pakken (en het gepieker en gestress in je hoofd onder controle te krijgen). Stel jezelf de vraag waarom je mager wil zijn en wat je ermee kunt bereiken. en of dat echt gaat lukken door niets meer te eten........ Ik spreek uit jarenlange ervaring als ik zeg dat de steun die je echt nodig hebt om je doelen te bereiken niet te vinden is in het kleine donkere wereldje van anorexia. Die vind je buiten, in de échte wereld. Bij de mensen die je buitensluit omdat je waarschijnlijk niet geconfronteerd wil worden met je gevoel, met falen, met controleverlies, met onzekerheden, verantwoordelijkheden en mensen die je kunnen kwetsen, maar vooral die van je houden!

Maar vooral: kies je eigen weg. Als je denkt dat ana goed voor je is dan zal ik je niet proberen tegen te houden. Je hebt er vast een goede reden voor.
Ik wil alleen meegeven dat ik heb ervaren dat er veel meer redenen zijn om een andere weg te kiezen.

Sterkte allemaal!

21 nov 2013, 22:11, Mieka
49

Pro ana is niet slecht ! Hou op met zeggen dat ana's raar en gek zijn ! Wij zijn ook gwn mensen

23 nov 2013, 10:11, Ana
50

Het is niet zo raar als je anorexia hebt ik heb het ook.
Het is geen ziekte.
Als je bv anderen kleding draagt als anderen mensen dan heb te toch ook iet meteen een ziekte.
En hoe zit het als je heel veel eet op een dag dat is geen ziekte en als je heel weinig eet is het wel een ziekte.
Denk daar maar over na.

meisje 14 jaar

25 nov 2013, 20:11, meisje 14 jaar
51

Goed gezegd ^^
Helemaal mee eens

25 nov 2013, 22:11, Loveeexx
52

Als je vroeger gepest bent omdat je te dik was, wil je afvallen. Als dat dan goed gaat en je krijgt complimentjes dan wil je niet meer stoppen. Je denkt hoe minder ik weeg hoe beter. Kijk maar naar de social media, zo veel dunne mensen die als een voorbeeld worden gezien. Ik struggle zelf nog al met deze ziekte (of hoe je het ook noemen wilt) en mijn moeder heeft het ook gehad. Er is best een kans dat het in je genen zit. Dat mensen dan zeggen dat het je eigen schuld is vind ik vreselijk. Als een stemmetje in je hoofd de controle overneemt is dat niet je eigen schuld

25 nov 2013, 23:11, Wdkmys
53

Het is heel erg als je anorexia hebt!
Ik vind het super knap van de mensen die anorexia hebben en er over heen komen.
Ik zou niet stom doen tegen de mensen met anorexia want zij hebben het al moeilijk genoeg.
Het klinkt misschien stom maar ik heb echt medelijden met die personen. Want zij willen afvallen en dan krijgen zij zo'n stomme ziekte in hun hoofd waar ze zelf niks aan kunnen doen.

26 nov 2013, 19:11, Knap
54

Hallo! Ik ben sara en 18 jaar. Ik ben beginend met afvallen en ik ben opzoek naar iemand die ook beginnend is met afvallen, zodat we elkaar kunnen steunen en motiveren, dingen kunnen uitwisselen, die we van elkaar begrijpen zegmaar..

Als je je aangesproken voelt stuur dan een mailtje naar ******** dan kunnen we appen! Wie weet kunnen we ook een groepschat aanmaken, ik hoop dat er snel iemand reageert die dit ook wat lijkt en hetzelfde een beetje heeft!

* Dit bericht is aangepast door de moderator.
Op het forum mogen geen persoonlijke gegevens als e-mailadressen of telefoonnummers worden uitgewisseld.
Bekijk ook de regels van het forum.

1 dec 2013, 01:12, sara
55

Heey Allemaal,
Zelf doe ik aan pro ana en ik heb een eetstoornis.
Als je er over wilt praten doe dat dan tegen de mensen die het wel willen horen want anders helpt het namelijk toch niet...
Dus als je wat wil zeggen, of je nu aan pro ana doet (om elkaar te steunen bijvoorbeeld), of niet maakt niet uit, stuur mij gewoon een berichtje als je daar blij van word.
Mijn skypenaam is*******
Staystrong, love jullie xxx.

*Dit bericht is aangepast door de moderator.
Op het forum mogen geen persoonlijke gegevens worden uitgewisseld.
Zie ook de regels van het forum.

1 dec 2013, 16:12, NoamiLove
56

Anorexia is iets heel ergs maar soms kan je er gwn niks aandoen dat je het krijgt soms krijg je het en wil je stoppen maar dat lukt dan niet het is egt een vreselijke ziekte en ikzelf vind dat je beter niet op pro ana sites kan gaan zoeken om aftevallen maar beter gwn te gaan sporten of minder frisdank snoep etc te gaan eten.ik wil de anas niet beledigen maar ik zou beter steun zoeken boj me vrienden ouders etc voir de mensen met anorexia het is heel erg wat jullie doormaken maar probeer hulp te zoeken het is nooit te laat

8 dec 2013, 09:12, loveyou x
57

Woow hier wil ik best wel even op reageren.
Mensen die op pro-ana forums zitten hebben meestal gewoon een eetstoornis, of het nou anorexia, boulimia of NAO is. Daarbij doen we er alles aan om elkaar te stimuleren om gezonder te zijn en mensen die aan het genezen zijn zoveel mogelijk te steunen. Ja misschien zijn we psychisch 'ziek'. Maar dit is geen keuze die je zomaar even maakt, dit is iets wat meestal door situaties in je leven getriggerd wordt, waar je graag vanaf wilt maar dat gaat niet zomaar.

Zijn mensen met een depressie ook gestoord? Mensen met Gilles de la Tourette, een verstandelijke beperking, autisme of schizofrenie? Nee het is geen fijn leven te leiden op de manier zoals iemand met een eetstoornis, en daar weet ik zelf ook alles van. Maar ik ben onwijs blij dat er forums/sites bestaan waar je erover kan praten zonder achterlijke reacties van mensen die zo egocentrisch zijn die er totaal geen begrip voor hebben.

We sporen mensen niet aan om zo te leven, we willen zelf niet eens zo leven meestal, maar het is veilig, je hebt controle en heel veel angsten en pijn. Nee ik gun niemand dit, maar zulke respectloze reacties.. Mensen, jullie zijn onwijs triest met jullie reacties want geloof me, je wilt geen dag van je leven ruilen hiermee, maar we zijn ook gewoon mensen met gevoel..

Mooi beschreven trouwens x

18 dec 2013, 22:12, Wannabethin7
58

Mensen die anorexia hebben kunnen er niks aan doen dat ze het hebben. Als ik t zelf zou hebben zou ik ook uren op zo'n site rondhangen. Maar omdat ik het niet heb zie ik niet dat zij elkaar steunen, ook in goede dingen misschien. Ik zie alleen maar dat ze elkaar nog minder laten eten, wat niet goed is. Ik zeg weg met die sites, mensen met anorexia moeten proffesionele hulp zoeken.

21 dec 2013, 19:12, jackyjacky
59

Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn die dit goed vinden het is toch erg.
Wil je niet meer kunnen staan geen kinderen kunnen krijgen, haaruitval!
Als je slank wilt worden moet je juist eten! en goed bewegen.....
A.U.B ga met iemand praten en doe hier iets aan! ´je bent goed zoals je bent´
Ik wil alleen maar helpen!
Succes en geloof me maar het is beter als je er wat aan doet! groetjees

25 dec 2013, 15:12, Z12
60

Ik wil even zeggen dat er een verschil is tussen anorexia en anorexia nervosa. Een vriendin van mij heeft anorexia maar vind zichzelf niet te dik, ze zijn er nig niet achter wrm ze zo weinig ging eten maar ze vond zichzelf NIET te dik! Dit bewijst maar weer dat sommige mensen er echt niks aan kunnen doen xx

16 feb 2014, 10:02, Lara38472
61

Ik vind ook dat mensen er een probleem van maken en dat het normaal is dat je niks eet omdat het anders veel te lang duurt voordat je afvalt

17 feb 2014, 21:02, masha
62

Ik vind het goed dat er Pro-ana sites zijn, want als je er even helemaal doorheen zit en je ziet het allemaal niet meer zitten dan kun je beter steun zoeken op een Pro-ana site als jezelf in een woede-uitbarstingen van het leven beroven.
Mijn meningg,
StayyStronggxx

18 feb 2014, 17:02, xAnnLifeyourdreamsx
63

Anorexia komt door egoïsme. Je wilt dun zijn en perfect. Dit zal nooit lukken als je naar pro ana luistert. Anorexia is een ziekte, en tenzij je geen hulp gaat zoeken, ga je uiteindelijk dood. Wil je dood?

19 feb 2014, 12:02, Anonymous
64

wat een discussie -_- sorry hoor
ik doe ook aan proana en wil juist GEEN aandacht, dus dat klopt echt niet!!!
en als je weg wilt kan je niet meer weg.. ik zit erin vast nu maar heb (denkik) geen anorexia (nervosa)...
dus alstjeblieft, zeg dat niet want mensen kunnen er niks aan doen...
ik heb al jaren een heel laag beeld en vind me al vanaf groep 7 te dik.. en ik zit nu in de 3de dus het word steeds erger.. en ja ik weet weinig maar ik ben niet mager..
maar oke, sorry als ik dit negatief over komt, was niet de bedoeling en ook zeker niet om aandacht te krijgen en zielig te doen
x

19 feb 2014, 14:02, Carleen
65

Ik ben het er niet mee eens dat je persee dun moet zijn om anorexia te hebben.
Ik heb anorexia en nooit heeft iemand tegen me gezegd dat ik (te) dun ben geworden.
Dan zal het zeker ook niet zo zijn.

Bovendien wil ik al helemaal geen aandacht met mijn levensstijl (nee, het is geen ziekte). Ik zet mijn verhaal alleen op pro-ana's, zodat mensen mij begrijpen, en niet vinden dat ik me aanstel en aandacht nodig heb. Want zo zit dat gewoon niet.

Alle mensen die tegen deze levensstijl zijn, kunnen misschien het best gewoon naar een andere site gaan want met jou reactie gaat er echt niets gebeuren ofzo.
Stay strong x

24 feb 2014, 20:02, Ana is god
66

Hoi,
Veel van jullie rea's maken elkaar weer boos.( wat ik heb gelezen dan) ik snap dat dit een onderwerp is waar mensen
Snel hun mening geven. Prima hoor. Maar willen jullie echt
Kort af op elkaar reageren? Ik zou plassen met je
Mening. Dit is hellemaal niet flauw bedoeld ofzo
Maar willen jullie dat we elkaar gaan haten? Ik niet
We hebben het hier over een probleem.
Ik ben nog nooit op zo'n site gekomen ik wist ook niet eens wat het was..
Ik ken bijna niemand met anorexia dus ik weet niet
Heel veel erover.
Ik zou mensen graag willen helpen maar dan moet ik er eerst meer over weten.
Maar een ding weet ik wel: er zijn genoeg mensen die je willen helpen en daar heb je zo' n site niet bij nodig.
X 'S.

25 feb 2014, 09:02, Banaan10
67

Soms kun je er niks aan doen... Als je anorexia hebt. Maar de meesten doen het voor de aandacht... Daar snap ik trouwens HELEMAAL NIKS VAN!

26 feb 2014, 18:02, helper
68

pfffff.
nou wannneer kan je er niks aan doen en wanneer vraag je aandacht?

26 feb 2014, 18:02, Carleen
69

Voor alle haters: jullie kunnen beter weggaan want wat heeft het voor zin om dit te zeggen we kiezen er zelf voor jullie snappen het niet . Hebben jullie geen leven ofzo dat jullie deze sites opzoeken en dan dom gaan doen als je ons vervelend vind ofzo zoek dan ook geen contact
We hoeven geen hulp

27 feb 2014, 20:02, Haat haters
70

Weet je ik heb een idee ! Anders maken alle haters zelf een site om ons te haten maag doe dat niet hier want het boeit ons niet wat jullie vinden en deze site is er niet zodat jullie hatelijk kunnen gaan doen over ons

27 feb 2014, 21:02, Love ana
71

ik snap het wel want als iedereen er tegen is is maar je wil toch afvallen en je wil steun zoek je dat dus ik zou precies het zelfde doen want ik vind me zelf ook wel een beetje te zwaar ik weeg al 46 en ben nog maar 11 jaar en ik ben 1.60 das toch te zwaar
maar ja xx

27 feb 2014, 21:02, meisy
72

Ik heb geen anorexia of boulimia, maar ik zou graag willen zeggen dat mensen echt debielen zijn en dat je je niets van hun gehaat moet aantrekken. Als een meisje dun is dan zeggen ze meteen "anorexia patiënt, eet een hamburger." Ugh, ga weg. Anorexia gaat niet alleen om afvallen, ik denk dat ik jullie dat niet hoef te vertellen. Aan anorexia kun je niks doen; het is een actual ziekte; een mindset waar je uit moet zien te komen. Buitenstaanders moeten zich dat gaan realiseren. Nu wel een beetje standaard buitenstaander comment, maar ik hoop dat jullie hieruit komen.

2 mrt 2014, 22:03, ANOniem
73

ik vind dat je gelijk hebt maar je moet weten dat het nooit te laat is en als jij problemen hebt met je gewicht wil ik je best helpen

xxxxx.

2 apr 2014, 20:04, esmee449
74

Ik heb vandaag afgesproken met een vriend en hij dwong me om te eten ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Wat moet ik nu doen?

23 apr 2014, 14:04, ana for live
75

Ik wil juist heel dun worden

23 apr 2014, 16:04, pizza
76

Als je anti bent leuk voor je en ik kan get ook wel snappe, maar waarom ben je dan op n pro ana site?

23 apr 2014, 22:04, nyati
77

Ik probeer af te vallen samen met Ana. Ze helpt me goed en ik snap ook niet waarom mensen zeggen dat wij gekken zijn of zo. Want wij mogen toch zelf weten wat wij doen met ons lichaam? Wij willen graag dat we later niet dik worden...

Stay strong xxx

24 apr 2014, 18:04, _verwijderd_
78

toch zijn er ook mensen die graag in ieder geval een 'normaal' ik waai in iedergeval niet weg postuur zouden willen hebben. (voor het nemen van medicatie of het krijgen van een kindje) Ze kunnen eten wat ze willen maar die het gewoon niet lukt om een kilo'tje aan tekomen.

29 apr 2014, 14:04, milly
79

mooi geschreven zeg! ik struggle er ook mee Ss

13 mei 2014, 18:05, bri65
80

Ik vind dat je er niks aan kunt doen als je anorexia hebt en als je het hebt zeker mensen moet hebben met wie je erover kunt praten en die je begrijpen! :) Mooi gezegd meid je hebt gelijk.

23 mei 2014, 19:05, Emmaaa
81

oke luister ff. mensen die denken dat mensen met anorexia zelfmedelijden hebben enzo! hou je bek! sirieus! jij weet niet hoe het leven is, hoe moeilijk het is om te horen dat je dik bent en obesitas hebt. dag in dag uit gepest te worden vanwege hoe je er uit ziet! jij weet niet hoe t is om je zelfvertrouwen toto nol gebracht te hebben in een depresie hebt gezetten of soms zelfs zelfmoort pogingen gedaan te hebben! btw als je er niks van zecht en je houd het geheim. of je wil helemaal niet at anderen het weten. hoe kan je dan aandacht vragen. ! ik bedoel als je hierover gaat praten kijk dan uit met wat je zecht! want mensen met een gebroken hart kun je zo makelijk de verkeerde richting op wijzen! dus plss mensen denk na en doe normaal

22 jun 2014, 18:06, justme
82

Mijn vriendin heeft anorexia (ze wilt het zelf niet toegeven) en eet bijna nooit wat in de pauze. Ik moet altijd het gezeur aanhoren dat ze te dik is. Ik word er echt heel moe van. Trouwens let alsjeblieft op je fucking spellingsfouten! AAAAARGGHH hoe oud zijn jullie in godsnaam?!

29 jun 2014, 21:06, Guns_and_roses
83

Deze is voor de mensen die zo achterlijk reageren over de personen die anorexia hebben.
Als het al om het aandacht vragen was, zouden we niet zo ons best doen het te verbergen.
En haters, bedankt voor alle tijd die jullie in ons steken!
Maar misschien kun je die tijd beter aan jezelf besteden, want zo te lezen heb je dat hard nodig.
Jullie snappen ons niet oké? En als je ons te dun vind; ja dat kan, dat is dan jouw mening. Die kan je best wel voor je houden. Wij roepen ook niet dat jullie dik zijn of wel?

*Jezelf niet aangesproken voelen als je hier onder niks gemeens over ons hebt gezet. Ik kan er gewoon niet tegen dat wij volop uitgebokt worden maar niks terug mogen zeggen.

19 aug 2014, 21:08, Bambi
84

Jullie kiezen er zelf voor vind ik maar uiteindelijk hebben jullie het niet meer in de hand en blijven ze doorgaan. Ik en respect voor zulke meisjes want ze maken heel veel mee en dit lijkt misschien heel gek ofzo maar voor hun is dit echt heel moeilijk! Maar als mense het zelf nie hebben zulle ze het ook nie begrijpen. Maar het is niet goed, een vriendin van mij had het ook en was toen heel ongelukkig nie heeft ze geen anmorexia meer en daar is ze heel trots op en ik ook op haar! Please praat er over met mensen als er iets is

10 sep 2014, 23:09, Zoekpleasehulp!
85

heey,
ik heb zelf ook een hele tijd aan pro-ana gedaan. en er werd ook een diagnose gesteld dat ik anorexia had. ik heb toch geprobeerd ermee te stoppen, toen ik naar een nieuwe school ging had ik nauwelijks energie om met iedereen te praten en vrolijk te doen. ik voelde me zo ongelukkig. ik dacht, als ik weer iets meer eet heb ik weer energie en kan ik vrienden maken etc. (toen ik met proana bezig was sneed ik mezlef ook) en daar kan ik niet meer mee stoppen. ik was ook in therapie voor die anorexia en zelfbeschadiging. ik deed alsof alles goed ging. maar ben echt heel erg ongelukkig. wil soms weer opnieuw beginnen met proana maar dat lukt me ook weer niet. en voor de anti-anas jullie weten niet hoe het is, en als je anti bent reageer dan niet. jullie kwetsen er alleen maar mee. en we doen t niet voor aandahct

xx ss

11 dec 2014, 16:12, faabjee234
86

Weetje ik vind die pro ana sites helemaal niet verkeerd iedereen zegt nou ze zijn zo erg maar nee dat is het niet byv de tip:als je honger hebt wacht dan eerst 30min. Dat is toch geen erge tip dus ik snap niet waarom mensen er zo over zeuren

2 feb 2015, 19:02, Bo
87

ik ben dik of dat vind ik van mezelf dan. me vrienden zegge dan ik mooi ben hoe ik nu ben maar ik vind mezelf een obese ..
ik weeg 60kg maar denk dus dat ik 100kg weeg
ik wil af van all die vetten en gwn mooi zijn

HEB IK ANOREXIA ?????

4 feb 2015, 18:02, isverwijderd
88

yessss! 1kg afgevallen op 1dag tijd! ******

***dit bericht is aangepast door de moderator vanwege ongezonde tips***

5 apr 2015, 16:04, dikkie
89

Volgens mij heeft de gene die het bericht heeft geschreven niet echt begrepen wat de term 'pro ana' betekent. Steun zoeken bij andere mensen met anorexia is iets TOTAAL anders dan anorexia promoten. Promoten is dus er soort van voor kiezen en tips geven enzo. Ik zal 1 ding nu duidelijk maken. EEN EETSTOORNIS HEBBEN IS GEEN KEUZE!!!!! Denk je dat het leuk is om jezelf te haten? En om je leven om eten te laten draaien? Denk je dat het leuk is om over te geven? Om elke avond te sporten? Om gedwongen te worden om te eten? Denk je dat het leuk is???? Het IS NIET LEUK NEE! Het is geen leven zo. Ik overleef. Dat is het. Ik doe mezelf pijn en heb zelfmoordneigingen.
Dit is niet mijn keuze en niet mijn definitie van leuk

17 mei 2015, 00:05, Atrueana
90

HET IS NIET LEUK OM ANOREXIA TE HEBBEN! Ik heb het zelf en je moet weten je hebt het niet zomaar het is geen aandachttrekkerij het is ook geen ziekte je bent niet ziek in je hooft als je het hebt het is een stoornis het ondsettend moeilijk het tegen te gaan ik heb het zelf en wil er mee stoppen want ik weet wat de gevolgen zijn maar ik kan niet stoppen het is super moeilijk ik ben 13 en weeg 38 ik heb ondergewicht denk je dat ik het leuk vind om anorexia te hebben ik heb het nooit gewild .

17 mei 2015, 00:05, HelpAnaForLife
91

@helpanaforlife je hebt echt gelijk! Ik Ben 14 jaar en weeg 33 kilo!!! Je ziet al mijn botten en nog steeds kan ik niet normaal eten

17 mei 2015, 01:05, Anti pro ana
92

@richenda nee dat heb je niet, anorexia gaat wel een beetje verder dan jezelf aan de dikke kant vinden he mensen. Het gaat verder dan alleen eten. Het is een manier van controle hebben over leven

17 mei 2015, 01:05, Anti pro ana
93

Op dit forum worden zo veel debiele dingen gezet dat ik hier letterlijk zit te lachen. Ik ben diagnosed met anorexia, en het laatste waar ik op zit te wachten is een paar mentally fucked up mensen die anorexia willen, en dan op hun debiele sites allemaal triggerende shit op gaan zetten!
Jullie zitten te zeggen dat jullie ook mensen zijn maar ik vind dit niet normaal! Denk je dat het een keuze is om alles wat je hebt opgebouwd neer te slaan met je eet stoornis? Jullie zijm echt GESTOORD! Ik heb het niet tegen meisjes die gediagnosed zijn met anorexia (als je niet gediagnosed ben heb je niet het recht om te zeggen dat je het hebt he mensen) want ik kan me 103828% relaten met jullie. Maar alle pro Anas die op dit forum zitten te zeggen dat jullie anorexia willen, jullie hebben volgens mij help meer nodig dan ik. Wie wil er nou een kut leven dat is echt messed up! En er worden ook heel veel gewoon domme dingen gezegd die niet eens waar zijn. Als je te veel eet kan je ook ziektes krijgen, net zo veel als je te weinig eet. Ooit nagedacht over obesitas of diabetes? Hoe dom kan je zijn echt srs!
Hahaha ik geef jullie nu allemaal een sicke roast, maar jullie verdienen het. Alle shit die jullie zeggen op jullie sites heeft mij gemaakt in wat ik nu ben, dus ja, ik blame jullie!
Ga ALSJEBLIEFT naar de supermarkt en koop een leven, in de plaats van super zielig te hopen dat je een ziekte krijgt. Girl bye

17 mei 2015, 01:05, Anti pro ana
94

Jullie doen Alsof jullie de gene zijn die goed zijn maar jullie zijn de kwaaddoeners. Er zitten geen 'anti anas' op dit forum, nee, alleen maar anorexia nervosa patiënten die het zat zijn dat jullie van die wanna be's proberen te zijn. Het is slap en zielig. Ik wil toch ook geen kanker? Ik wil toch ook geen aids? waarom in godsnaam zou je dan wel anorexia willen? Dat is zo MESSED UP.
Ik geloof dat jullie ook mensen zijn, maar jullie moeten allemaal echt even wat tijd voor jezelf nemen om te bedenken wie jullie zijn, en wat je prioriteiten zijn. Want zo kan het niet langer.
Jullie zijn zeker niet hetzelfde als een echte gediagnosede anorexia patiënt, jullie zijn mensen die dat Willen zijn.
Ik heb persoonlijk niet gekozen om anorexia te hebben, en wat jullie zogenaamd hebben is niks vergeleken de echt anorexia.
Jullie weten echt letterlijk niks, dat jullie denken dat anorexia alleen maar over afvallen gaat en gewicht bewijst al dat jullie er niks mee te maken hebben.
Ga in therapie, niet onaardig bedoelt maar ik bedoel er moet toch een reden zijn dat je een ziekte wilt hebben? Misschien wil je meer aandacht van je familie en vrienden?

En ik vind het heel dom dat sommigen zeggen dat ze anorexia hebben zonder dat ze überhaupt gediagnosed zijn. Nee, dat ben je niet.
En nee ik ben geen hater ik zeg waar het op staat.
Oh ja en als je een vriendin hebt die het heeft ben je zelf ook een buitenstaander he? Denk je nou echt dat ze elke gedachte die ze heeft bespreekt? Natuurlijk niet!

En wedden dat jullie allemaal 11 jaar oud zijn. Jullie hebben letterlijk GEEN IDEE hoe het is om anorexia te hebben, jullie hebben jullie eigen zielige mini versie waarin je denkt o m g ik moet nu zeggen dat ik te dik ben en dan moet ik 2 kilo verliezen. My god, stop deze bullshit de enige waar jullie tegen liegen is jezelf

17 mei 2015, 12:05, Anti pro ana
95

Ik heb vanaf mijn 13e tot aan ongeveer mijn 16e anorexia gehad, inclusief 2 opnames in het ziekenhuis. Ik ben ervan af geraakt (nu 22 jaar) en eet volledig als normaal. Ik tel geen calorieën meer en het is bij mij volledig weg. Vertrouw mij, ik had de ergste vorm. Op een gegeven moment liep ik blauw aan, mijn bloedsomloop was slechter dan ooit en ik woog nog maar 32 kilo. Nu weeg ik 70 en zie er super gezond uit. Mocht er iemand zijn die tips / hulp nodig heeft om met deze ziekte om te leren gaan / wil je het echt oplossen, dan hoor ik het graag!

23 mei 2015, 20:05, Hulp / tips aangeboden
96

Oja, ik ben trouwens een jongen (even wat duidelijkheid mbt mijn gezonde gewicht van 70kg)

23 mei 2015, 20:05, hulp aangeboden
97

Ana's zijn geen gekken! Of het gezond is... Daar valt over te discussiëren. Ik snap je, maar geloof me. Het leven is zoveel mooier als je niet meer denkt aan afvallen. Dan kun je eindelijk leven inplaats van overleven.

25 mei 2015, 22:05, Anoniem
98

Jeetje 'anoniem'. Er valt helemaal niks te discussiëren of een eetstoornis gezond of niet is, ben je achterlijk? Natuurlijk is het niet gezond echt 😂😂😂 En btw het boeit geen ene kut of jullie vinden dat je met normaal gewicht ook anorexia kan hebben want jullie weten er niks van af! Denken jullie dat jullie 10 jarigen slimmer zijn dan dokters die erin gespecialiseerd zijn? Nou dream on ***.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

8 jun 2015, 08:06, anti pro ana
99

LEES!

Ik begrijp heel goed dat mensen onzeker zijn. Dit ben ik zelf ook heel erg. Maar je moet nooit maar dan ook nooit jezelf veranderen om 'mooi' gevonden te worden door anderen. Iedereen is mooi en uniek. Er zijn meerdere definities van mooi. Ik vind het mooi als mensen door alles wat ze hebben meegemaakt zichzelf durven te blijven en trots kunnen zijn op wie ze zijn, ik hoop dat ik mezelf ook mooi ga vinden op deze manier. Maar ook al denk je dat je niet sterk genoeg bent om anorexia te overwinnen, dit ben je wel! iedereen is sterk, het is aan jou de keus hoe sterk je wil zijn. Ik ben tegen *** sites omdat ik weet dat ze je niet helpen, maar ze je de dood in helpen. Deze sites zijn opgericht door mensen met zelf anorexia en waarschijnlijk zijn veel van de oprichters zelf al overleden aan deze psychische ziekte. Ik hoop dat mensen die kampen met anorexia hulp zoeken, omdat jullie allemaal mooie mensen zijn en we het allemaal heel erg zouden vinden om jullie te verliezen. Liefs

* dit bericht is deels aangepast door de moderator

16 jul 2015, 17:07, Anoniem
100

Ik snap niet dat er mensen zijn maat haat op mensen met anorexia , zelf heb ik anorexia , ik was eerst heel depressief en heb dat geuit door niet te eten maar nu ben ik de controle kwijt , alles gaat nu goed , maar ik heb het gehouden . Anorexia is niet niks en je bent niet ziek in je hoofd ofzo je krijgt het maar je wilt het niet.

2 jan 2016, 01:01, Nobody knows
101

succes met anorexia nobody knows en veeeeeeeel sterkte .

2 jan 2016, 16:01, juliatje.
102

Precies dit, pro ana is geen anorexia vind ik persoonlijk, maar het is gewoon iets waar je misschien perongeluk mee in aanraking komt doordat je op een site klikt, en sommige mensen worden erdoor geïnspireerd en anderen niet...

3 jan 2016, 11:01, Anoniempjeh
103

Een vriendin van mij zegt dat het een stem is, die je krijgt zonder dat je het wilt. Dat ligt ook aan verschillende factoren, maar dan betekend het inderdaad niet dat je gelijk gek bent. Je voelt je toch onbegrepen en daardoor zoek je steun bij anasites en andere ana's. Wat eigenlijk niets oplost...

21 jul 2016, 00:07, Lilo
104

Anorexia krijg je als je wilt afvallen maar als je uiteindelijk bij je streefgewicht bent, wil je door en door en dan word je geobsedeerd door afvallen.. Ik ben nu ook verder gegaan dan mijn streefgewicht en nu merkt me moeder het ook dusja .. Maar je kan er echt niks aan doen want ik vind mezelf vreselijk om aan te zien dus geef ik over en anorexia patiënten willen geen aandacht trekken want je kunt er niks aan doen want je word door iets in jezelf gedwongen om af te vallen en ja dit moest ik even kwijt x

31 jul 2016, 21:07, LiefsDikZakXx
105

er zijn veel aanpasingen

11 feb 2017, 18:02, eefje eva ik heef eva mooiste naam
106

ja ik snap je , ik zit er zelf ook heel vaak op

25 jun 2018, 10:06, djamila
107

mensen, oke ik snap dat sommigen van jullie dit denken maar als je anorexia hebt betekent dit niet perse dat je heel dun bent en je zelfbeelt heel dik is anorexia is vooral heel mentaal, vaak is het zo dat het superdunne een gevolg is en als je al op dat moment zit dan zit je vaak al ver in de stoornis

10 jul 2018, 21:07, lilly

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.