Pro Ana (sites) MOET echt stoppen

Hi, ik blijf liever anoniem, maar bij deze nogmaals hallo :)
Ik erger me echt kapot aan de Pro Ana sites (sites voor mensen met (meestal) anorexia die elkaar aanmoedigen om nog dunner te worden). Ik kijk de laatste tijd gewoon wat meer YouTube (science, mysteries, of gewoon vlogs of zo) en vind daarbij de Telegraaf wel echt interessant en de NOS Journaal YouTubekanalen vooral. Ik zag een filmpje vandaag op NOS over hoe mannen/vrouwen misbruik maken van meisjes/jongens met anorexia en ze aanmoedigen om nog dunner te worden. En nu ben ik eens van die Pro Ana sites gaan bezoeken om te kijken wat voor vreselijke tips en berichten erop staan. Je schrikt je werkelijk waar dood! Ik vind echt dat dit moet stoppen. En natuurlijk heb ik geen macht hierover, maar laat het dan verboden worden in de BENELUX (BElgiëNEderlandLUxemburg). En misschien dat we meer landen ermee kunnen aansporen dat ze het laten stoppen en door middek van de nieuwste technologie Pro Ana sites bannen. Ik vind dit gewoon zo vreselijk. Laat je mening achter hoe jij erover denkt over Pro Ana sites.

Fijne dag nog :))

5 jun 2019, AGirlWithTooMuchOnHerMind


Reacties

plaats reactie
1

Het is vreselijk dat mensen met Anorexia worden uitgebuit maar ik denk dat als je het probleem wilt aanpakken je veel geld opzij moet leggen en wie gaat dat betalen? Die pro ana sites zijn vreselijk maar als ze worden verbannen denk ik dat ze dan weer andere manieren vinden om hun ideeen te verspreiden . Ik ben voor afschaffing van zulke sites maar er blijven altijd wel mensen die in aanraking komen met zulke ideeen.

5 jun 2019, 21:06, juliatje.
2

Het verbannen van Pro-Ana sites heeft weinig zin.
We vinden namelijk toch wel anderen manieren en bovendien zijn het er veel te veel en is het niet bij te houden.
Dus ja laat ons gewoon met rust

7 jun 2019, 13:06, a girl

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.